peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 شهریور، ۱۳۹۲ سلام دوستان یه مدت بود یه تاپیک میخواستم بزنم در مورد نحوه نصب سیستمهای صوتی حرفه ای و نیمه حرفه ای خودرو که شاید بیشتر شما با اون آشنایی داشته باشید سیستم صوتی خودرو وقتی گفته میشه شامل : پخش خودرو که میتونه یه پخش سیدی معمولی باشه یا یه نوع حرفه ای بلندگو یا اسپیکرهای خودرو ساب ووفر آمپلی فایر درموارد حرفه ای تر ساب باکس هم به این لیست اضافه میشه در ادامه تاپیک توضیح میدم که هر یک از این موارد چطور باید روی خودرو نصب بشه 24 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 29 شهریور، ۱۳۹۲ در مورد کابلهای برندهای مختلف توی تاپیک [h=1]کابل اتصال انواع سی دی های خودرو[/h]با شکل نمایش داده ام [h=1]سیم بندی سیستم صوتی ماشین[/h]سيم زرد رنگ ( + Battery ) كه هنگامي كه بخواهيم پخش را بطور مستقيم و بدون استفاده از سوئيچ روشن كنيم از آن استفاده مي كنيم. سيم قرمز رنگ ( ACC ) كه هنگامي كه بخواهيم پخش را با استفاده از سوئيچ ( مرحله دوم سوئيچ) روشن كنيم از آن استفاده مي كنيم و با بستن سوئيچ پخش هم خاموش مي شود. سيم مشكي رنگ ( - منفي) كه براي اتصال به منفي بدنه استفاده مي شود سيم آبي رنگ ( System Remote Control ) كه براي فرمان دادن به آمپلي فاير و روشن كردن آن مورد استفاده قرار مي گيرد. سیم ریموت که با رنگ آبی مشخص میشهREMOT سيم نارنجي رنگ ( ILL ) اين سيم براي مواقعي استفاده مي شود كه بخواهيم همزمان با روشن كردن چراغ هاي پشت آمپر و كوچك ماشين ، چراغهاي پس زمينه پخش هم روشن شود . سيمهاي اسپيكرهاي جلو و عقب سيم هاي خاكستري رنگ( بدون خط مثبت و خط دار منفي) براي اسپيكرهاي جلو سمت راست. سيم هاي سفيد رنگ( بدون خط مثبت و خط دار منفي) براي اسپيكرهاي جلو سمت چپ. سيم هاي بنفش رنگ( بدون خط مثبت و خط دار منفي) براي اسپيكرهاي عقب سمت راست. سيم هاي سبز( بدون خط مثبت و خط دار منفي) براي اسپيكرهاي عقب سمت چپ. سيم آنتن هم كه كاملا مشخصه و در انتهايش سوكت مخصوص آنتن نصب هست. روش نوشته ant 1سری خروجی های rc داره که واسه وصل کردن پخش به آمپلیفایر هستن RC که روش نوشته SW مال سابه و همینطور RC :که روش نوشته REAR استیج عقب و RC FRONT مال استیج جلوست... ادامه دارد..... 13 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 شهریور، ۱۳۹۲ یه نکته ای رو که لازم میدونم بگم اینه که تمام مطالب خالص از خودم نیست بعضی جاهاشو دیدم کپی کنم بهتره چون گویا تر میشه مطلب یه ضرب المثلی هست که میگه برق سیستم از خود سیستم واجب تره اولین قدم برای داشتن یه برق خوب اینه که دقیقا بدونیم آمپامون چیه کلاسش چیه و کلا چقدر مصرف کننده داریم آمپای که تو بازار هست دو نوع هستن آمپای کلاس A/B که معمولا فول رنج هستن و میتونن همه ی فرکانسارو اجرا کنن و برای اسپیکر استفاده میشن نوع دیگه آمپای کلاس D هست که معمولا برای سـاب ووفر ووفر استفاده میشن آمپای نوع اول تلفات توشون خیلی زیاده و خیلی راحت تر گرم میشن ولی آمپای نوع دوم کم مصرف ترن و به سختی گرم میشن راندمان آمپای کلاس AB حدود 50 درصده ولی آمپای کلاس D بین 80 تا 95 درصد هم هست پس تا اینجای کار نتیجه میگیریم که مصرف برق آمپای فول رنج بیشتر از کلاس دی هست بنابراین برای اینکه تا حد امکان مصرف برق سیستم رو کم کنیم بهتره که برای سـاب ووفر از آمپای کلاس D استفاده کنیم دومین قدم برای داشتن برق خوب انتخاب فیوز مرغوب برای سیستمه و لازمه که توجه کنیم که میزان آمپر تحملی اون رو با توجه به سیستممون انتخاب کنیم معمولا برای سیستمهای معمولی با توان زیر 1000 وات یه فیوز 80 آمپر کفایت میکنه بالا بردن بیش از حد آمپر فیوز میتونه خطر ساز هم بشه که بحثش در اینجا نمیگنجه ولی کسانی که سیستم معمولی با یک باتری معمولی دارن بهتره که فیوز اصلی سیستم رو بالای 100 آمپر انتخاب نکنن تا در مواقع اتصال کوتاه فیوز قطع کنه سومین قدم برای سیستم خوب خرید یک کابل مغوب با قطر مناسب هست ساده ترین سیستم که سـاب ووفر هم داشته باشه نیاز به کابلی با گیج حداقل 4 هست که میتونه این عدد به گیج صفر هم تغییر پیدا کنه ولی حداقلش گیج 4 هست خیلی اوقات برای اینکه سیستم ارزون تر در بیاد افراد کابل اصلی رو گیج 8 انتخاب میکنن و بعد از اون باید با مشکلاتی از قبیل افت ولتاژ شدید و پروتکت کردنای مداوم آمپلی فایر دست و پنجه نرم کنن تفاوت چندانی نیست که کابل شما ایرانی باشه یا خارجی فقط نکته مهم اینه که کابلتون بی نام و نشون نباشه به نظر من کابلای ایرانی خوب هم تو بازار زیاده مثل جوشکاب یزد که معمولا به اسم کابل جوشکاری به فروش میرسه پس تا اینجای کار یه فیوز مرغوب با یه کابل مرغوب برای سیستمتون تهیه کردید برای یه سیستم با توان مجموع 500 تا 1000 وات یه کابل گیج 4 مرغوب کفایت میکنه برای بالای 1000 وات باید کابل ضخیمتر مثل گیج 2 استفاده کنید پس از اینکه فیوز رو داخل موتور و با کوتاهترین فاصله نسبت به قطب مثبت باتری نصب کردید لازمه که کابل برق اصلی رو از رکابای بغل رد کنید و تا صندوق اونرو هدایت کنید اینم نمایی از نصب فیوز اگر براتون امکانش هست فیوز هولدر رو به بدنه پیچ کنید و مثل این عکس تو هوا نباشه ضمنا بهتره که با یه کابل ضخیم مثل گیج 4 منفی باتری رو به منفی بدنه پیچ کنید ادامه دارد..... 10 لینک به دیدگاه
peyman sadeghian 30244 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 مهر، ۱۳۹۲ بعد از اینکه کابل برق اصلی رو تا صندوق کشیدین اگر چند تا آمپلی فایر دارین باید یه تقسیم برق تهیه کنید تقسیم برق وظیفش اینه که یک ورودی میگیره و دو یا چند خروجی به ما تحویل میده البته با روشهای دست ساز هم میشه تقسیم ساخت ولی بهتره آمادش رو بخرین در حالت ساده و یک سیستم آماتور و نیمه حرفه ای از یک آمپلی فایر چهارکانال برای بستن یک جفت اسپیکر و یک ساب ووفر استفاده میشه به این صورت که یک جفت خروجی برای یک جفت اسپیکر بیضی و یک جفت دیگر برای درایو یک ساب ووفر استفاده میشود.برای این منظور لازم است یک کانال آمپ را به اصطلاح بریج(bridge) کنیم.به این صورت که مثبت ساب ووفر را به مثبت یک خروجی و منفی را به منفی خروجی دیگر متصل میکنیم بعد از اینکه کابلای آمپارو تا خود آمپا کشیدین و به مثبت ترمینال برق آمپا،وصل کردین نوبت وصل کردن ترمینال گراند یا زمین یا همون منفی آمپهاست همونطور که میدونین تمام قسمتهای بدنه ماشین وصل به منفی باتری هستند علت اینکه ما فقط یک کابل به جای دوتا کابل تا صندوق کشیدیم اینه که قصد داریم منفی برق آمپارو از بدنه ماشین تامین کنیم خوب به درون صندوق نگاه کنید یه قسمت فلزی از جنس بدنه که بشه سوراخ کرد و بهش پیچ زد رو انتخاب کنید ابتدا یه سوراخ بزنین سپس دایره ای از رنگ اون قسمت فلزی رو به قطر 2 3 سانت بتراشین دقت کنید که این مرحله کار حساسه!اگه رنگ ماشین خوب تراشیده نشه یا اتصالای ما محکم نباشه احتمال جرقه زنی تو اون ناحیه به وجود میاد که خطرای خودشو داره حالا که خوب رنگ رو تراشیدین یه کابل با همون ضخامت گیج 4 انتخاب کنید یک سرشو کابلشو بزنین و به همون قسمتی که رنگشو بردین پیچ کنید یه سر دیگشم به منفی آمپا وصل کنید تا اینجای کار نحوه اتصالات و پیکربندی برق آمپلی فایر رو توضیح دادم تا اینجای کار کابلای قسمت پاور آمپلیفایر ما متصل شد حالا از اینجا به بعد متنظریم که با یه فرمان از طرف پخش آمپامون روشن بشن و کار کنن تا قبل از این آمپا رو حالت استندبای بودن و منتظر یه فرمان از طرف پخش!!این فرمان هم چیزی نیست جز ولتاژ 12 ولتی که وقتی پخش روشن میشه برای آمپلی فایر میفرسته و بهش ریموت میگن در پشت سوکت پخش یک سیم آبی رنگی هست که روش معمولا زده AMP Remote!!از این سیم برای روشن کردن آمپا استفاده میشه و به وسیله تک رشته سیمی که معمولا چسبیده به RCA هاست این ولتاژ به صندوق و در نهایت به ترمینال Remote آمپا کشیده میشه 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده