رفتن به مطلب

بیجار، شهری با جاذبه های تاریخی ناشناخته


ارسال های توصیه شده

attachment.php?attachmentid=14260&stc=1&d=1379519812

 

 

شهرستان بیجار با قدمت هفت هزار ساله دارای آثار تاریخی، جاذبه های دیدنی و سنتی فراوانی است که به علت عدم اطلاع رسانی دقیق از طرف مسئولین ذی ربط این آثار به صورت مهجور در گوشه و کناره این شهرستان باقی مانده است.

شهرستان بیجار از شهرهای واقع در غرب کشور و از توابع استان کردستان می باشد، دارای 7730کیلومتر مربع مساحت و 288 روستاست که حدود 262 روستای آن قابل سکونت می باشد . از شمال شرقی به استان زنجان ، از شمال غربی به شهرستان تکاب ( درآذربایجان غربی) ، از جنوب به شهرستان قروه ، از جنوب شرقی به قسمت کوچکی از استان همدان و از غرب به سنندج و دیواندره محدود است.

این شهر به لحاظ داشتن قدمت تاریخی و مناظر طبیعی و جغرافیای خاص خود از مکان های دیدنی و جذاب برخوردار است که در اقصی نقاط این شهرستان پراکنده است.

قلعه تاریخی قمچقای که نماد قدمت دیار بیجار گروس است از جاذبه های دیدنی و شگفت انگیز هزاره سوم قبل از میلاد مسیح می باشد که در عهد مادها ، پارتها وساسانیان به عنوان پناهگاه استراتژیک از آن استفاده می شده است.

پل تاریخی صلوات آباد ، بنای سنگی اوچ گنبد ،مسجد تاریخی خسروآباد ، تیمچه حاج شهباز خان ، تیمچه امیر تومان متعلق به دوره صفویه ،تپه نجف آباد ، آثارسد خاکی جعفر آباد، از جمله اماکن تاریخی شهرستان بیجار است که اکثر آنها جزء آثار میراث فرهنگی ثبت شده است.

زیارتگاه حمزه عرب ، پنجه علی ، مقبره آ یت الله فاضل گروسی و قلعه های تاریخی بسیار و مقابر وامامزاده هایی چون سید مسیب سید شکر ، مقبره صاحبه ، گنبد پیر صالح ، مقبره سید خضر از اماکن زیارتی این شهرستان است که بعضی از این مکانها در حال بازسازی و مرمت می باشند.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

1336371_476.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...