رفتن به مطلب

اگر سوخت موشک را درون باک پراید بریزیم چه اتفاقی می‌افتد؟


ارسال های توصیه شده

تاکنون فکر کرده‌اید که اگر به جای سوخت‌های متداول، سوخت موشک درون باک خودروی خود بریزید چه اتفاقی می‌افتد؟

 

13-9-14-2359591.jpg

این تصویر مربوط به آخرین پرتاب ناسا است که طی آن فضاپیمایی به منظور نقشه‌برداری از سطح ماه رهسپار قمر زمین شد. موج احتراق اولیه این موشک، قورباغه‌ای را در نزدیکی دوربین‌های تصویربرداری غافلگیر و آن را چندین متر به هوا پرتاب کرد!

:ws3:

 

جواب این سوال خیلی هیجان‌انگیز است: در صورتی‌که موتور خودرو شما از نوع گازوئیلی باشد، با سوخت موشک هم کار خواهد کرد! این پاسخی است که مانوئل مارتینز سانچز، استاد هوافضای ام.آی.تی (انستیتو فناوری ماساچوست) به این سوال می‌دهد. استفاده از هیدروژن مایع که سوخت موتورهای اصلی شاتل فضایی است، موتور خودروهای گازوئیلی را به راه خواهد انداخت. تنها مساله این است که باید هیدروژن مایع را در دمای منفی 260 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید. انبار کردن هیدروژن مایع در پارکینگ خانه کار بسیار خطرناکی است، والبته باید مانع یخ زدن موتور ماشین توسط آن شوید.

 

اما استفاده از RP-1 از هیدروژن مایع هم بهتر است. این سوخت بر پایه نفت سفید که در دهه 1950 / 1330 به عنوان گزینه‌ای کارآمدتر در مقایسه با سوخت بر پایه الکل موشک توسعه یافت؛ نیروی محرکه لازم برای فضاپیماهای سایوز و فالکون-9 را تامین می‌کند. مارتینز سانچز می‌گوید: «RP-1 خویشاوند نزدیک‌تری برای سوخت دیزل است؛ بنابراین استفاده از آن در موتورهای گازوئیلی مشکل خاصی ندارد. تنها مساله این است که RP-1 فراریت کمتر و لزجت بالاتری دارد، بنابراین شاید موتور خودرو در هوای سرد به خوبی کار نکند.»

 

اما در مجموع، استفاده از RP-1 به دردسرش نمی‌ارزد. سوخت موشک در مقایسه با بنزین کارایی پایین‌تری دارد، و استفاده از آن باعث نمی‌شود که خودروی شما سریع‌تر حرکت کند.

هیچی دیگه خلاصه ی کلامش خطاب به پراید داران عزیز اینه که الکی ذوق نکنید!:w02:

منبع: خبرآنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...