رفتن به مطلب

شکلات تلخ


Mahdi Eng

ارسال های توصیه شده

یکی از مواد تشکیل دهنده شکلات ، ترکیبات اسکالونیدی است .

این مواد قادر به انجام واکنش های شیمیایی در بدن هستند و می توانند از بروز سکته قلبی ، فشار خون و کاهش انسولین جلوگیری می کنند .

 

shokokgbar.jpg

 

کاتچین ، اپی کاتچین و کوئر سیتین موجود در شکلات نیز از تجمع ترکیبات مخرب سلول جلوگیری می کنند که اثر بخشی مثبتی بر روی فاکتورهای سلامتی دارد.شکلات تلخ شکلاتی است که به میزان قابل توجهی نسبت به سایر شکلاتها، پودر کاکائو دارد . پودر کاکائو حاوی مواد طبیعی و همچنین ترکیبات خاص شیمیایی است که طعم تلخ شکلات را باعث می شود. معروف ترین ترکیباتی که طعم تلخ را باعث می شوند به گروه آلدئیدها و گلیکوزیدها تعلق دارند . تحقیقات حاکی از آن است که 450 نوع Flavor در دانه کاکائو یافت می شود . تفاوت طعم نیز بستگی به منطقه و موقعیت جغرافیای رویش دانه کاکائو دارد . کره کاکائو به عنوان تشکیل دهنده بخش اصلی چرب شکلات ، به دلیل داشتن ساختار تری گلیسرید به فرم SUS به میزان 80% بر میزان کلسترول خون بی تأثیر است . مسئله مهم این است که ماده اپی کاتچین موجود در شکلات احتمال ابتلا به سرطان ، بیماری قلبی ، دیابت و سکته را کاهش می دهد . محققین دانشگاه هاپکینز در مریلند اعلام کردند که شکلات تلخ قابلیت کاهش فشار خون را دارا است و مواد آنتی اکسیدان ، تأثیر مثبتی برروی سلامتی فرد دارد. همچنین مصرف شکلات تلخ به دلیل بالا بودن میزان مواد آسکالوئیدی ذکر شده باعث افزایش نشاط و کاهش افسردگی می شود .

لینک به دیدگاه

خوردنش خیلی حس خوبی به آدم میده واقعا!:ws37:

اگه دوست داشتین در مورد کاتچین ها یا ترکیبات دیگه ی شکلات بیشتر بدونین، میتونین به تاپیک زیر هم یه سری بزنین!:w16:

شیمی شکلات

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...