رفتن به مطلب

کدام رفتارهای مردان روی اعصاب زنان است؟


afa

ارسال های توصیه شده

گرچه نمی خواهیم شما را بترسانیم اما مردان ممکن است اشتباه هایی مرتکب شوند که ازدواجشان را تباه کند. حتی اگر یک مرد معمولی باشید، احتمال دارد بسیاری از این اشتباه ها را مرتب تکرار کنید….

 

چند اشتباه رایج مردان که در رابطه با همسرانشان مرتکب می شوند، چگونگی شناسایی آنها و از همه مهم تر نحوه تصحیح آنها عبارتند از:

 

 

۱) ندادن همدلی

 

همدلی، مهم ترین بخش هر رابطه و به معنای توانایی شناخت احساسات فردی دیگر و سهیم شدن در این احساس هاست. به طور کلی زنان در این زمینه بر مردان برتری دارند. زنان می خواهند همسرانشان احساساتشان را بفهمند و برای آن ارزش قائل شوند ولی مردان معمولا به جای گوش دادن ساده به حرف های آنها، بلافاصله به شیوه حل مساله روی می آورند. این کار اشتباه است. برای مثال اگر همسر شما می گوید احساس می کند نادیده گرفته می شود، درواقع از شما می خواهد احساس هایش را درک کنید، نه اینکه با او درباره واقعیت ها حرف بزنید.

 

 

۲) ولخرجی

 

انجام خریدهای سنگین برای مثال خریدن ماشین بدون مشورت با همسرتان، یک اشتباه بزرگ است. درواقع گاهی خانم ها در میان تمام اشتباه هایی که ممکن است مرتکب شوند این کار را بدترین کار پس از خیانت می دانند! و مردان در موارد زیادی این اشتباه را مرتکب می شوند. اما چرا اینگونه است؟

 

 

۳) خودخواه بودن در روابط زناشویی

 

مردان در روابط زناشویی فراموش می کنند یا بدتر از این، اصلا نمی دانند که همسرشان برای رسیدن برانگیختگی به چیزهایی بیشتر از آنچه آنها انجام می دهند، نیاز دارند. اساس ایجاد برانگیختگی در زن، محبت است، به طوری که احساس کند به او عشق ورزیده می شود و همسرش به او نیاز دارد. مردان روابط زناشویی را برای ایجاد صمیمیت و برقراری ارتباط عاطفی با همسرشان کافی می دانند، در حالی که زنان بر عکس می خواهند پیش از این روابط، رابطه عاطفی به وجودآید.

 

 

۴) گوش دادن به شیوه نادرست

 

اینکه هنگام شنیدن حرف های همسرتان، در حالی که درباره موضوعی دارد توضیح می دهد، سر تکان دهید و در تمام مدت به فکر راه هایی باشید که مشکل را حل کنید، اشتباه است. مردان تمایل دارند موقعیت ها را تجزیه و تحلیل و گزینه هایی برای حل مشکل پیدا کنند. اگر به این روش به حرف های همسرتان گوش دهید، مطمئن باشید که جوش می آورد! خانم ها در اغلب موارد می خواهند احساساتشان را بیان و از همسرشان می خواهند به طور فعال در این گفت وگو شرکت کند، نه با بازی کردن نقش قهرمان و حل کردن یکباره مشکل، بلکه با نشان دادن علاقه به حرف ها و توجه نشان دادن به عواطفش. گوش دادن، روندی منفعلانه نیست، بلکه یک روند فعال برقراری ارتباط است.

 

 

۵) بروز ندادن احساس

 

بسیاری از مردان فکر می کنند باید احساس هایشان را پنهان کنند، در غیر این صورت آدم ضعیفی تصور خواهند شد. این عقیده اشتباه است. در میان نگذاشتن احساس هایتان با همسرتان، ممکن است باعث ناراحتی شدید او شود. زن احساس می کند رابطه نزدیک و صمیمانه ای که می خواهد با شوهرش داشته باشد، از او دریغ شده است. وقتی مرد در خود فرو می رود و عواطفش را بیان نمی کند، زن حس می کند مرد او را ترک کرده است. گرچه واداشتن مردان به بیان آشکارتر عواطفشان مشکل به نظر می رسد اما داشتن این توانایی، قدرت مرد را نشان می دهد، نه ضعف او را. معمولا مردان در روند رشد می آموزند مثلا هنگام ترسیدن نباید بگذارند دیگران از این موضوع خبردار شوند، اما بیان عواطف در چنین مواردی خودش نوعی خطر کردن و نشانه شجاعت است.

 

 

۶) قرار دادن خود در موضع قدرت

 

مردبودن به معنای آن نیست که همه اختیارات و همه جزییات بصورت مطلق در دست شما باشد. بسیاری از مردان این موضوع را درک نمی کنند. در زندگی مشترک باید اختیار تصمیم گیری در مورد مسایل مختلف بین همسران براساس توانمندی ها و مسوولیت ها و توافق هایشان باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...