رفتن به مطلب

نوشیدن چای


afa

ارسال های توصیه شده

اگر به نوشیدن چای علاقه دارید، اگر رنگ و عطر و بوي چاي برايتان مهم است و به خوش‌طعمي آن اهميت مي‌دهيد، اين نکات را آويزه گوشتان کنيد:

 

 

از قرار‌دادن چای خشک در محیط مرطوب خودداری کنید. این کار موجب کپک‌زدن و بدطعم شدن چای می‌شود.

 

برای خوش‌عطر‌شدن چای‌تان درون ظرف چای خشک یک چوب دارچین یا یکی دو دانه هل قرار دهید.

 

چای خشک حساسیت زیادی نسبت به نور و رطوبت دارد و عطر، طعم و رنگ خود را از دست می‌دهد. سعی کنید چای را درون ظروف تیره نگهداری کنید.

 

اگر از چای کیسه‌ای استفاده می‌کنید حتما پس از باز‌کردن بسته‌بندی آن را درون کیسه پلاستیکی قرار داده و از آلودگی و گرد و غبار دور نگاه دارید.

 

هرگز ظرف سیر، سرکه یا ترشی را در کنار ظرف چای خشک قرار ندهید زیرا چای به سرعت بوی موادغذایی را به خود جذب می‌کند.

 

از نگهداری بسته چای یا ظرف چای در نزدیک اجاق گاز یا هر وسیله گرمایشی دیگر خودداری کنید. گرما روی مزه و رنگ چای تاثیر می‌گذارد.

 

در صورتی که می‌توانید از چای‌های ارگانیک استفاده کنید. این نوع چای را پیش از دم‌کردن با آب سرد بشویید.

 

چای مرغوب معمولا 3 تا 4 دقیقه بعد از آنکه روی حرارت قرار گرفت، دم می‌آید اما باید توجه داشته باشید که روش تهیه انواع مختلف چای را باید روی بسته‌بندی آن مطالعه کرد چرا‌که برخی از چای‌ها به دلیل ویژگی‌‌ای که دارند در مدت زمان بیشتر دم می‌شوند.

 

برای تهیه آب جوش همیشه سعی کنید آب سرد به کتری اضافه کنید چون اضافه‌کردن آب گرم موجب می‌شود ذرات معلق موجود در کتری در آب شناور شود و این مسئله موجب کدر‌شدن چای که از این آب می‌ریزید، می‌شود.

 

اگر بسته چای را باز می‌کنید و مقداری از آن را در ظرف می‌ریزید باید بخش باقی‌مانده را در یک ظرف تیره و فلزی‌رنگ نگهداری کرده و از نگهداری چای باز برای مدت زمان طولانی پرهیز کنید چون به مرور کیفیت و عطر چای تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

اگر دوست دارید چای‌تان عطر و بوی خوراکی‌ها و گیاهان دارویی خوش‌عطر را بگیرید می‌توانید ظرف چای خود را در کنار گل سرخ یا گل یاسمن و حتی گل بهار‌نارنج قرار دهید تا به با جذب عطر این گیاهان توسط چای خشک آن را به شیوه‌ای طبیعی معطر کنید.

 

برای تهیه آیس‌تی کافی است نصف لیوان آب داغی که جوشیده باشد را روی چای طعم‌دار بریزید و آن را به مدت 5 تا 6 دقیقه در همین حالت قرار دهید. سپس نصف لیوان آب سرد را با یک قطعه یخ و یک قاشق چای‌خوری آب لیمو به آن اضافه کنید تا آیس‌تی‌ آماده شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...