رفتن به مطلب

نانوپوششی برای ممانعت از تشکیل یخ در سقف تونل‌ها


ارسال های توصیه شده

سقوط قندیل‌های یخ از سقف تونل‌ها هر ساله خسارات زیادی به قطارها می‌زند. شرکت اینداستریال نانوتک موفق به تولید عایقی شده که می‌تواند مانع از تشکیل یخ در سقف تونل‌ها شود. این شرکت اخیرا مجوز استفاده از این عایق مبتنی بر فناوری‌نانو را برای تونل‌سازی در اروپا اخذ کرده است.

 

london1.jpg

 

شرکت اینداستریال نانوتک (Industrial Nanotech) یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه فناوری‌نانو بوده که پیشرو در بخش انرژی است. این شرکت که در سال 2004 تاسیس شده، محصولاتی برای کاهش مصرف انرژی تولید می‌کند. اینداستریال نانوتک سیستم تولید عایق موسوم به Nansulate® دارد که می‌تواند عایق‌های حرارتی تولید کند. اخیرا این شرکت موفق شده مجوز فاز دوم استفاده از این عایق، در تولید تونل‌های خط راه‌آهن در اروپا را بدست آورد. در فاز اول کار، از عایق‌های این شرکت برای بخش کوچکی از کار استفاده شد که این فاز به مدت 10 ماه به طول انجامید. این خط راه‌آهن در کشور بریتانیا در دست احداث است.

 

فرانچسکا کرولی از مدیران شرکت اینداستریال نانوتک می‌گوید: این پروژه برای ما بسیار جالب توجه است، چیزی که ما در این پروژه ارائه می‌کنیم یک پوشش ضد یخ است که با استفاده از فناوری‌نانو ایجاد شده است. این پوشش را می‌توان در تمام سطح تونل استفاده کرد و هدف از اعمال آن، عایق‌کاری سطح و ممانعت از تشکیل یخ در سطح تونل است. عملکرد ما در این فاز بسیار رضایتبخش بود، در نتیجه فاز دوم نیز به مرحله اجرا در خواهد آمد تا بخش وسیع‌تری از این تونل با عایق حرارتی پوشانده شود. ایمنی خطوط راه‌آهن موضوع بسیار مهمی است. هر ساله افتادن قندیل‌های یخ از سقف تونل خسارت‌های زیادی به قطارها وارد می‌کند که این موضوع دغدغه مدیران راه‌آهن است. ما مفتخریم که راه‌حلی برای رفع این مشکل ایمنی یافته‌ایم به طوری که از این پس می‌توان از آن در پل‌ها، تونل‌ها، ساختمان‌ها و دیگر زیرساخت‌ها استفاده کرد.

 

عایق Nansulate® یک فناوری جدید است که توسط این شرکت پتنت شده است. در این پوشش از مواد آب‌گریز استفاده شده که مانع از تشکیل یخ در سطح می‌شود. این پوشش مبتنی بر آب بوده و غیر سمی است. علاوه‌براین، دارای خواص ضدخوردگی و ضدقارچ بوده و برای محیط‌زیست خطری ندارد. حوزه کاربرد آن فقط محدود به راه‌آهن نیست، به طوری که می‌توان از آن در ساختمان‌های مسکونی و همچنین در بخش کشاورزی استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه کنید.

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...