رفتن به مطلب

علت کج خلقی و بد خوابی کودک تان در خانه تان است


ارسال های توصیه شده

کودکان بدخلق که گاهی کودکان مشکل نیز خوانده می شوند به دلایل گوناگون، اشکالات رفتاری را به صورت کج خلقی، تحریک پذیری، گریه های مداوم، گوشه گیری و لج بازی نشان می دهند.

 

مهمترین اقدام در وهله اول، بررسی پزشکی چنین کودکی است چرا که گاهی بیماری های داخلی و جراحی های انجام شده در کودک می تواند باعث مشکلات رفتاری برای کودک شود.

 

دردهای شکمی، التهاب گوش میانی، بیماری هایی با منشاء انگلی و بیماریهای پوستی که احساس ناراحتی را برای کودک به وجود می آورد، می تواند کودک را کج خلق و عصبی کند.

 

گاهی اوقات نیز با مشکلات خانوادگی روبه رو هستیم. به این مفهوم که کودک به عنوان عضوی ضعیف و آسیب پذیر، در خانواده به عنوان سپربلا، مشکلات ارتباطی را منعکس می کند. بی قراری و بی خوابی کودک می تواند ناشی از کش مکش های پدر و مادر با یکدیگر باشد.

 

باید دانست مشکلات ارتباطی کودک می تواند به مدرسه هم ارتباط داشته باشد. به طور نمونه اگر کودک از سوی همکلاس قلدر خود مورد اجحاف و زورگیری قرار بگیرد این مسئله می تواند سبب مشکلات اساسی در کودک شود.

 

بیماری های مشخص روانپزشکی در کودکان از جمله اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی، اختلال سلوک، اختلال لجبازی ـ مقابله ای، در خود ماندگی یا اوتیسم نیز می تواند باعث بدخلقی کودک شود.به جز این موارد گاهی هوش مرزی و عقب ماندگی ذهنی نیز به صورت مشکلات رفتاری بروز پیدا می کنند.

 

خانواده ها در وهله اول روابط بین خود را اصلاح کنند و اگر رفتارشان با کودک با افراط و تفریط همراه است آن را اصلاح کنند.

 

در صورتی که هنوز مشکل کودک باقی بود باید به متخصص کودک مراجعه کرد تا وضعیت کودک از نظر جسمی و روانی بررسی شود در صورتی که مشکل جدی جسمی وجود نداشت باید به روانپزشک کودک و نوجوان مراجعه کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...