رفتن به مطلب

نکته برای درخشانی بیشتر ظرف هایتان


afa

ارسال های توصیه شده

اگر شما نیز در خانه تان از ظروف بلوری و استیل استفاده می کنید و بخش زیادی از ظروف پخت و پزتان از جنس استیل است بهتر است این نکات را با دقت به خاطر بسپارید تا هنگام شست وشوی این ظروف با مشکل روبه رو نشوید.

 

1 - اگر یکی از ظرف های بلوری یا لیوان هایتان لب پر شده حتما آن را کنار بگذارید و از آن استفاده نکنید. لبه پریده ظروف، محل مناسبی برای جمع شدن میکروب هاست.

 

2 - در صورتی که ظرفتان چرب نیست، نیازی به خیس کردن آن ندارید و می توانید با ابر و ماده شوینده ظرف را بشویید و سریع آبکشی کنید.

 

3 - اگر سینک آشپزخانه یا دیواره کباب پز شما لک شده، برای پاک کردن آن کافی است از محلول آب و سرکه استفاده کنید.

 

4 - اگر یخچال، اجاق گاز یا مایکروویو و دستگاه های دیگر شما در آشپزخانه دارای سطح استیل است پیشنهاد می کنیم با کمک شیشه شور سطح آن ها را براق و تمیز نگه دارید.

 

5 - یکی دیگر از شیوه های تمیز نگه داشتن سطوح دستگاه های پخت و پز از قبیل گاز و هود آن است که محلولی از الکل و آب تهیه کنید و آن را با پنبه به بدنه دستگاه بمالید.

 

6 - در صورتی که در خانه تان کباب پز یا سینک ظرفشویی دارید که از جنس استیل است برای شست وشوی آن ها از سیم ظرفشویی استفاده نکنید.

 

7 - یکی از راه های از بین بردن خراش های سطحی روی ظروف بلوری استفاده از خمیردندان است. مقداری خمیردندان روی آن بمالید و سطح بلوری را صاف و صیقلی کنید.

 

8 - درصورتی که از لیوان های باریک و بلند استفاده می کنید که امکان شست وشوی کف آن ممکن نیست، باید از شیشه شورهای مخصوص که برای شستن بطری ها استفاده می شود استفاده کنید.

 

9 - اگر هنگام شستن لیوان یا کاسه های بلوری ۲ عدد از آن ها درون هم گیر کرد، بهترین کار آن است که درون لیوان بالایی آب سرد بریزید و لیوان پایینی را درون آب گرم قرار دهید. انبساط و انقباض موجب خارج شدن ۲ لیوان از هم می شود.

 

10 - بهتر است ظروف بلوری را بلافاصله بعد از آبکشی با یک پارچه تمیز مخصوص خشک کنید تا از بروز لکه روی بلور پیشگیری شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...