رفتن به مطلب

دندان های سالم ابتلا به بیماری های ریه را کاهش می دهد


ارسال های توصیه شده

بسیاری از مردم تصور می کنند که تنبلی در مسواک زدن تنها موجب خونریزی لثه و پوسیدگی دندان می شود، در حالی که عدم مراقبت از دندان ها می تواند با یک اثر معکوس سایر اعضای بدن از جمله ریه را دچار آلودگی وعفونت نماید و ذات‌الریه بوجود آورد.

درک باور ارتباط بین سلامت دندان ها و ریه برای افراد عادی کمی دشوار به نظر می رسد. در حین حال ارتباط نزدیکی بین بهداشت دهان و سردرد و میگرن وجود دارد.

اما یک مطالعه در دانشگاه ییل نشان داد که بین خطر ابتلا به ذات الریه یا التهاب ریه ها و افزایش بهداشت دهان ارتباط نزدیکی وجود دارد. این نشان می دهد که بهداشت دهان می تواند اثر سیستمیک به اعضای بدن داشته باشد.

بر اساس مشاهدات انجام شده در37 بیمار در بیمارستان های بریتانیا، تعداد باکتری ها بر روی دندان ها بیشتر در بیماران مبتلا به ذات الریه دیده شده این بدان معنی است که خطر ابتلا به ذات الریه به طور مستقیم با تعداد باکتری هایی که در بیمارانی که دچار مشکلات بهداشت دهان هستند ارتباط مستقیمی دارد.

دکتر اسمیت که سرپرستی این مطالعه را بر عهده دارد گفت: ممکن است یافته های ما برای جلوگیری از ذات الریه در آینده در حفظ بهداشت دهان کمک کند.

این یافته توسط بنیاد مراقبت های بهداشت دهان و بنیاد سلامت بریتانیا تایید شد. بر این اساس، این مطالعه در اثبات رابطه بین بهداشت دهان و سلامت سایر اعضا به ویژه ریه ها برای اولین بار نمی باشد.

دکتر نایجل کارتر، یکی از مدیران این بنیاد می گویند که باکتری بر روی دندان ها می تواند همراه با ذرات یا خلط استنشاق شده به ریه ها وارد شود. دکتر کارتر، مسواک زدن دندان ها را حداقل 2 بار در روز و هر بار به مدت 2 دقیقه به مردم توصیه می کند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...