رفتن به مطلب

مهم‌ترين قسمت مسواک زدن، تميز کردن ناحيه مجاورت دندان با لثه است


ارسال های توصیه شده

مدیرگروه سلامت دهان مرکز بهداشت نیشابور گفت: در اکثر موارد مسواک زدن با مسواک نزدن زياد تفاوتی نمي کند، يادگيری روش صحيح مسواك زدن کمک شايانی در امر بهداشت دهان خواهد داشت.

دکتر هراتی بیان داشت: هدف اصلی از مسواک زدن را اگر بدانيم کمک بزرگی در عملکرد ما خواهد گذاشت، هدف اصلی يک مسواک زدن صحيح پاک کردن کليه مواد غذائی همراه با مواد رسوبی مختلف و ميکروارگانيسم هائی که به طور طبيعی بر روی کليه سطوح دندان جايگزين شده اند مي باشد. مسواک زدن وقتی تکميل خواهد شد که مجاورات دندان با لثه و سطح زبان را نيز مورد توجه قرار داد.

وی گفت: به طور کلی سه نوع مواد است که در لا بلای شيار های دندان و بين دندان ها بين دندانها و لثه رسوب مي کنند. مانند: مواد غذائی که در طی روز مصرف مي شود، پروتئينهای بزاق و موادی که در طی شبانه روز براثر تجزيه مواد غذائی در محيط دهان توسط آنزيم ها و ميکروبهای موجود در دهان بوجود مي آيد و ميکروبهائی که به طور طبيعی در محيط دهان وجود دارد.

مدیرگروه سلامت دهان مرکز بهداشت نیشابور روش صحیح مسواک زدن را اینگونه تشریح کرد: قبل از شروع مسواک زدن بايد از تميز و سالم بودن مسواک خود مطمئن بود که در زمان ديگر شرايط يک مسواک خوب توضيح داده خواهد شد. خمير دندان به مقدار کافی بر روی سطح مسواک ميگذاريم سپس دهان را با آب خيس ميکنيم تا خمير دندان خوب کف کند. سپس از سطح جونده دندانها شروع ميکنيم به طوری که با حرکت رفت و برگشتی در روی سطح جونده خمير دندان بخوبی کف ميکند و شيار های موجود بر روی دندان تميز مي شود. سطوح جونده در هر فک، در دو رديف سمت چپ و راست قرار دارد که از يک سمت فک پائيين شروع کرده و به سمت ديگر رفته و سپس همينطور برای فک بالا اقدام مي کنيم.

وی در ادامه افزود: تميز کردن سطوح جونده مشکل خاصي ندارد و اگر دقت شود و وقت کافی گذاشته شود بخوبی تميز مي شود.پس از آن اقدام به تميز كردن مجاورت دندان با لثه که به نظر من مهمترين قسمت اموزش مسواک زدن درک و نحوه تميز کردن اين ناحيه مي باشد و اکثرا به اين قسمت کمتر توجه داشته و مشکل اصلی درعوارض ناشي از رعايت بهداشت دهان هم در تميز کردن اين ناحيه مي باشد. پس از آن به سراغ بين دندانها مي رويم که اين کار بدون استفاده کمک ازنخ دندان امکانپذير نيست که در قسمت نحوه صحيح استفاده از نخ دندان توضيح داده مي شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...