zahra22 19501 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مرداد، ۱۳۹۲ اقامتگاه بین راهی در اردستان [TABLE=width: 276] [TR] [TD] محــــدوده سنی : 20_21[/TD] [/TR] [TR] [TD] نــــوع کاربـــــری : اقامتی طــــــــــــــــــراح : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ایده های طراحی : با توجه به مرکز گرا بودن خانه های کویری و سیال بودن شن های کویری[/TD] [/TR] [/TABLE] منبع :etood.com 15 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 مرداد، ۱۳۹۲ ویلای کوهستان مـــــــــــــــــکان : مازندران-سوادکوه-فلورد مســــــــــــاحت : 450 نــــوع کاربـــــری : مسكوني طــــــــــــــــــــراح : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ایده های طراحی : این ویلا بر اساس نگرش اقلیمی و توجه به معماری بومی منطقه در دست اقدام قرار گرفته که با توجه به خواسته های کارفرما و تطابق با سایر موارد از قبیل محدودیت سایت و نگرش فرمیک کارفرما و ... طراحی شد. با توجه به موارد فوق و عوامل تابعه کانسپت کلی کار بصورت "نئوکلاسیک" در نظر گرفته شد. ورودی به سایت و بنا با چرخش 360 درجه ایی از جداره شرقی به فضای پیش وردی و سپس از طریق رمپ به حیاط اندرونی امکان پذیر می باشد. با توجه به برودت منطقه سیستم ورودی اصلی بصورت *****ینگ مجزا طراحی شده است. بنا دارای 3 آشکوب همکه بعنوان ورودی-پارکینگ-تفریحی و ورزشی(سونا-جکوزی-لنتری)- موتورخانه و انبار، طبقه اول بعنوان فضای عمومی شامل پذیرایی و نشیمن عمومی-غذاخوری-فضای پست مدرنسیت شومینه –تراس سلطنتی - آشپزخانه-سرویس و راه پله مجزا به طبقه سوم است و طبقه سوم که شامل 2خواب با سرویس های کامل بهداشتی-فضای تقسیم-نشیمن خصوصی با ویوی 180 درجه ایی و تراس ها می باشد. نکته جالب در این طبقه بکار گیری از روش های معماری سنتی ایران که طراحی چند فضا و تبدیل فضاها به یک واحد منسجم از طریق ارتباط گیری با درب (3دری -5دری) در این بنا و پیوند آن با معماری مدرن است . سیستم آن با طراحی بازشوهای کشویی شیشه ایی دوجداره در طرفین نشیمن خصوصی و پیوند این فضا با 2تراس جناحین آن است که در مواقع مورد لزوم می توان از آن به مثابه یک سرسرا یا سالن برای جشن ها یا مهمانی استفاده نمود. کلیه ی دیوارها و بازشوها دوجداره بوده و سیستم دفع پسآب آن جهت احترام به طبیعت بکر اطراف سپتیک تانک پیشنهاد گردیده است. همچنین سیستم گرمایش از طریق موتوخانه با سوخت مایع پیشنهاد شده است. مجموعه تفریحی رفاهی شامل جکوزی-سونا بخار لنتری دوش رختکن و ... ایجاد فضایی آرام و در هماهنگی با کل مجموعه از ویژگی های بارز این طرح است طراحی داخلی نشیمن خصوصی بر اساس کانسپت کلی بنا و سبک آن پیوستگی کل به جز دید منظر مناسب و فوق العاده اتاق خواب والدین انتخاب متریال های مناسب با توجه به کارکرد بنا و نیز انتخاب رنگ بندی مناسب برای بالا بردن کمپوزسیون فضایی منبع :etood.com 9 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 مرداد، ۱۳۹۲ مـــــــــــــــــکان : مشهد,بلوار جانباز نــــوع کاربـــــری : تجاري طــــــــــــــــــــراح : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام مســــــــــــاحت : 40000 ایده های طراحی : پروژه برج اداری تجاری گوهرشاد پس از طراحی اولیه توسط مشاور اوت و ساخت اسکلت به منظور تامین خواسته های کارفرما ادامه پروژه در قالب مسابقه عمومی معماری مطرح گردید. اهداف طراحی مطابقت با معماری ایرانی و اسلامی و توجه به کاربری اداری و تجاری با کاربری کودک بیان شده است. پس از تحلیل اولیه پروژه و شناخت چالش های موجود در آن که عبارت بود از: اسکلت ساخته شده.جای گذاری ورودی ها.شکل گیری خط آسمان.جای گذاری کاربری ها در ساختمان. ایده های اولیه جهت یافت. دقدقه اصلی در ایده پردازی ایجاد یک بیان واحد که بتوان از آن در طراحی نما-پلان و طراحی داخلی ساختمان استفاده نمود. بدین منظور از طرح واره و مفهوم ایوان و رواق و تحلیل و بیان به روز از معماری ایرانی-اسلامی در فاساد ساختمان استفاده گردید. طرح واره به صورت چند ایوان که به صورت سیال در کنار هم آراسته شده.هر ایوان از دو پایه تشکیل شده که جدا از یکدیگر قرار گرفته اند و فضای تهی مابین آنها تعریف کننده ایوان و دعوت کنندگی آن را تداعی می کند.پایه ها به صورت یکسان نبوده و سیالیت ادغام شده در آنها بازی طاق بندی و رواق های گذشته را در ذهن تجلی می کند. در پرداخت نهایی سعی در طراحی جزییات به بوتیق های معماری ایرانی توجه شده مانند طرح واره کاربندی و گره بندی هندسه ایرانی. در واقع سعی گروه طراح خلق نمای یونیک با ماهیات ایرانی در قالب کسرت در وحت و وحدت در کسرت بوده است. منبع :etood.com 10 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مرداد، ۱۳۹۲ طرح پيشنهادي كافي شاپ ميدان استقلال مســــــــــــاحت : 400 نــــوع کاربـــــری : تجاري مرحـــــــــله اجرا : طراحی طــــــــــــــــــــــراح : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ایده های طراحی : طرح پيشنهادي كافي شاپ ميدان استقلال همچون تنديسي در ميان ميدان و روي درياچه است كه از بالا و روبرو شبيه يك پروانه است كه در نما با گره چيني نامتقارن به همراه بتن اكسپوز و شيشه « سنتِ مُدرن » را تداعي خواهد كرد . اين پروانه همچون *****اسيوني بين شهر و طبيعت عمل خواهد كرد و افراد درون آن از يك سو طبيعت و از سوي ديگر شهر را نظاره خواهند نمود . منبع:etood.com 8 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۹۲ مـــــــــــــــــکان : کرج-عظیمیه مســــــــــــاحت : 90 [TABLE=width: 276] [TR] [TD] نــــوع کاربـــــری : تجاري[/TD] [/TR] [TR] [TD] مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده همكار طراح : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام طــــــــــــــــــــراح : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ایده های طراحی : طراحی داخلی یک واحد تجاری جهت فعالیت در زمینه معماری،که با هدف ایجاد ریز فضاهای شفاف شامل اتاف پرزنت و جلسات،انتظار مراجعین و محیط باز کاری به همراه میز کرکسیون در مرکزیت فضا اجرا گردید.استفاده از چوب های ایرانی و افریقایی به همراه ملحقات فلزی با هدف انتقال حس ارگانیک و مهندسی فضا بوده است [/TD] [/TR] [/TABLE] اتاق پرزنت و جلسات انتظار+دید به فضای کارمندان انتظار اصلی میز کرکسیون دید کلی به آتلیه ورودی+انتظار 6 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۲ یادمان استاد سیحون نــــوع کاربـــــری : فرهنگی طـــــــــــــــــــــــراح: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ایده های طراحی : همانطور که مشاهده می کنید ظاهر این بنا شباهتی به کارهای خود استاد ندارد و ایده طراحی (به گفته استاد)خط در خیال است. اگر تا به حال کلاف خط های استاد سیحون را دیده باشید به خوبی ریشه های طراحی این بنا را درمی یابید. 6 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 مرداد، ۱۳۹۲ خانه کودک نــــوع کاربـــــری : تفريحي طــــــــــــــراح: رضا زارع ایده های طراحی : به نام خدا در طراحی فرم سعی شده است به فرمی برسیم که برای کودک جذابیت داشته باشد و تصویر های ذهنی گوناگونی در ذهن او ایجاد کند. او بتواند با این تصاویر و برداشت ها به سرزمین رویاهایش سفر کند و ساعت ها از سپری کردن وقت در آن لذت ببرد. خود را در آن ایمن ببیند و بتواند در آن پناه بگیرد.از ارتفاع به محیط پیرامون نگاه کند و احساس بزرگی کند. بتواند دید خوبی به اطراف داشته باشد در حالی که دیده نشود. سعی شده است خانه ی کودک به گونه ای طراحی شود که حس کنجکاوی کودک را بر انگیزد و او رفتاری پویا در آن از خود نشان دهد. سعی شده است احساسی از بودن در یک قایق ویا یک خانه همراه با تراس و یا سوار شدن بر پشت یک حشره غول پیکر به کودک دست دهد. بتن و چوب از جمله مصالحی هستند که در ساخت این فرم می توان از آن استفاده کرد. 6 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۹۲ طراحی منزل مسکونی مســــــــــــاحت : 175 نــــوع کاربـــــری : مسكوني مرحـــــــــله اجرا : طراحی طـــــــــــــــــــــــراح : یاسمین فرمانی ایده های طراحی : ارامش پذیرایی اشپزخانه و نشیمن 5 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۹۲ اتاق من سال طـــــراحی : 1392 نــــوع کاربـــــری : مسكوني مرحـــــــــله اجرا : طراحی طـــــــــراح : مهدی فرخی ایده های طراحی : طراحی مدرن پ 4 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۹۲ مرکز تحقیقاتی خلیج فارس نــــوع کاربـــــری : اداری مرحـــــــــله اجرا : طراحی طــــــــــــــراح : ایمان زارع ایده های طراحی : کشتی جنگی . از یک طرف کشتی در حال حجوم . ازطرف دیگر کشتی نابود شده این حرکت نشان دهنده ی پیروزی بر دشمنان در خلیج همیشه فارس است . 7 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۲ کتابخانه معکوس سال طـــــراحی : 1392 نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده همــــکاران طرح : عاطفه منتصری طــــــــــــراح :منتصری ایده های طراحی : با توجه به اینکه تقریبا تمامی کتابخانه ها روی زمین و یا اینکه بر روی دیوار نصب می شود و توجه به کم هزینه شدن کتابخانه یکی از اهداف کار بوده به این فکر رسیده تا کتابخانه را با استفاده از مصالح موجود و مقداری کابل به صورت معکوس از سقف آویزان کرده و در پایین به زمین فیکس شود. 11 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۲ سال طـــــراحی : 1390 مـــــــــــــــــکان : تهران - دروس مرحـــــــــله اجرا : طراحی طــــــــــــــــــراحی : علیرضا تغابنی همــــکاران طرح : -تیم طراحی: علیرضا تغابنی،حمید عباسلو،نسیم صحت،روح الله رسولی،نگار رهنما زاده. -ارائه : سعید فهیمی پور. ایده های طراحی : چالشِ بین دوگانه ی سقف های شیبدار که سنتی در خانه های ویلایی شمال تهران محسوب می شود و ایجاد فضایی دورنگرا که خواسته کارفرما بوده و ریشه ی ایرانی دارد باعث شکل گیری این پروژه شد. با قراردادن احجام سقف های شیبدار در کنار هم فضاهای بازی بدست می آمد که دیدهای کناری را کنترل و حیاط های محصوری را ایجاد می کرد . با متصل کردن این سقف ها به همدیگر ساختار یکپارچه ای بدست آمد که هویت بخش کل پروژه بود . که هم در نماها یادآور سقف های شیبدار بود و هم حیاطهای را به هم می دوخت . و این ، ارتفاع با شکوهی را برای تالارهای پذیرایی رقم می زد و آنها را از فضاهایی منفصل به مکانی فاخر و پر از حرکت و هیجان تبدیل می کرد . 8 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 شهریور، ۱۳۹۲ مجتمع تجاری پارس مـــــــــــــــــکان : همدان نــــوع کاربـــــری : تجاري مرحـــــــــله اجرا : در حال ساخت طــــــــــــــراح : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 شهریور، ۱۳۹۲ هتل نــــوع کاربـــــری : اقامتی میثم حبیبی ایده های طراحی : شاخه های گل 7 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۹۲ سایه بان AA سال طـــــراحی : 1389 مـــــــــــــــــکان : لندن، انگلستان [TABLE] [TR] [TD] نــــوع کاربـــــری : آموزشي [/TD] [/TR] [TR] [TD] مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده [/TD] [/TR] [TR] [TD] همــــکاران طرح : AA EmTech 2009 Students Buro Happold Engineering, London [/TD] [/TR] [TR] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD] طـــــــــــــــراح : زوبین خبازی [/TD] [/TR] [TR] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [/TR] [/TABLE] ایده های طراحی : استفاده از نوارهای باریک چوب و سیستم اتصالات درونی نوارهای چوبی در طراحی و ساخت طراحی و ساخت دیجیتال 7 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 مهر، ۱۳۹۲ خانه شریفی ها سال طـــــراحی : 1388 [TABLE=width: 276] [TR] [TD] مـــــــــــــــــکان : تهران،دروس[/TD] [/TR] [TR] [/TR] [/TABLE] مســــــــــــاحت : 1630 [TABLE=width: 276] [TR] [TD] مرحـــــــــله اجرا : در حال ساخت[/TD] [/TR] [TR] [TD] همــــکاران طرح : -همکاران طراحی : روح الله رسولی،فریده آقا محمدی،مجتبی مرادی.-ترسیمات کارگاهی فاز دو:دفتر معماری باحور(حمید محمدی،امیر طالشی).-مشاور ارشد فاز دو : شهناز گوهر بخش.-محاسب سازه: سهراب فلاحی.- محاسب تاسیسات مکانیکی:محمد حسن برومند.-محاسب تاسیسات الکتریکی:احمد ترکمانی. [/TD] [/TR] [/TABLE] طـــــــــراح : علی تغابنی ایده های طراحی : کارفرما که جوانی موفق و تحصیلکرده است،خانه ای بزرگ میخواست که ویژه و شاخص باشد.شاید بیشتر نمونه های نئو کلاسیک مد نظرش بود و به ما هم پیشنهاد هایی نظیر ستون هایی متقارن در ایوان ورودی ،تزئینات رومی و نظایر اینها را می داد. ما با ایده ی انعطاف پذیری شروع کردیم و به این فکر کردیم که ساختمان ها نماهای متغیری داشته باشند. سعی کردیم با ادامه ی پروژه های گذشته مان ، با تغییر بازشو ها،به نتیجه برسیم.ایده ساختمانی که هم درونگرا باشد و هم برونگرا ،همچنین مطالعه ی اقلیم تابستانی شمال تهران(معتدل) و اقلیم زمستانی آن(سرد)،ما را به سمت و سوی آن سوق داد که چگونه می شود در زمستان حجمی بسته ،بدون تراس با پنجره هایی کوچک داشته باشیم و در تابستان حجمی شفاف و باز با تراسهایی عمیق و وسیع و پنجره هایی بزرگ. طرح مکعب گردان ،با تغییری همواره در حجم و فضای خانه نوعی معماری غیر قطعی به وجود می آورد که هم به خواسته های ما در زمستان وتابستان جواب مناسبی می داد و هم کارفرما را از خواسته کلاسیک اش منصرف کرد. 8 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 آبان، ۱۳۹۲ [TABLE=width: 276] [TR] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] نــــوع کاربـــــری : فرهنگی[/TD] [/TR] [TR] [TD] طـــــــــــــراح :محمد رفیع زاده [/TD] [/TR] [TR] [/TR] [/TABLE] ایده های طراحی : فرم به صورت روباتیک و مدرن می باشد..طرح های التقاطی از معماری اسلامی در آن به کار گرفته شده است 7 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 آذر، ۱۳۹۲ [TABLE=width: 276] [TR] [TD] موزه فرش[/TD] [/TR] [TR] [/TR] [/TABLE] نــــوع کاربـــــری : فرهنگی طـــــــــــــراح : غلامرضا رضایی ایده های طراحی : ایده طرح برگرفته شده از یک فرش به این صورت که اگر یک فرش را بتکانیم حالت به وجود آمده برای فرش یک موجی را نشان میدهد وخطوط موجود در حجم نشان دهنده تارو پود فرش است 6 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 دی، ۱۳۹۲ نــــوع کاربـــــری : اقامتی طراح : هادی شریفی نژاد ایده های طراحی : دوری از به کار بردن خطوط شکسته به دلیل داشتن احساس سکون و دلیل استفاده از خطوط منحنی :دادن احساس حرکت به ناظر و اجبار او از نظر بصری برای مشاهده سایر نقاط سایت وهتل 4 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 بهمن، ۱۳۹۲ استاديوم نقطه تلاقي مســــــــــــاحت : 350000. نــــوع کاربـــــری : ورزشی مرحـــــــــله اجرا : طراحی طـــــــــــــــراح : مهدی قبادی ایده های طراحی : استاديوم نقطه تلاقي در منطقه از تهران طراحي شده است كه در همسايگي خود نمايشگاههاي بين المللي تهران ، مجموعه ورزشي اتقلاب ، شهرك آتي ساز ، هتل پارسيان و بزرگراه هاي شهيد چمران و سئول را در كنار خود مي بيبيند در نتيجه مي بايست طرح با توجه به استانداردهاي طراحي استاديوم و همچنين با در نظرگرفتن كاربري هاي اطراف كه مهمترين آن نمايشگاه بين المللي و همچنين ترافيك بزرگراه چمران بود طراحي مي شد در نتيجه خود بناي استاديوم به داخل سايت 350000 هكتاري فرو رفت و در اطراف نيز باتوجه به بار ترافيكي، حوزه هاي پارگينگي با توجه به پشتيباني نمايشگاه و مجموعه انقلاب طراحي شد. از سمتي استاديوم مي بايست گنجايش 40000 هزار نفري را دارا مي بود و مي بايست تمام استانداردهاي روز دنيا را داشته باشد و براي معلولين نيز ساماندهي شود . همچنين ايراني اسلامي بودن خود بنا نيز از خواسته ها بود. استفاده از گره سازي و ريتم در ايران هميشه بدنه هاي جذابي را توليد كرده است و با توجه به عرض جغرافيايي استفاده از يك پوسته با تكنولوژي روز و فناوري هايتك براي بهره گيري از انرژي پاك ايده ايي بود كه اين استاديوم با خود حمل مي كند . 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده