رفتن به مطلب

خاموش و روشن کردن وسایل الکتریکی توسط کنترل تلویزیون


ارسال های توصیه شده

images?q=tbn:ANd9GcScPVcySVKjQjxVbsNkFAcfW-DF3hL1LqJs9dfUU3u40ne57sv6swpEkPND

پروژه ساده و بسیار جالب و پر طرفداری رو در این مطلب می تونید دانلود کنید. توسط این مدار شما می تونید هر وسیله الکتریکی ای رو توسط ریموت کنترل تلویزیون یا هر کنترل دیگه ای روشن و یا خاموش کنید. دقت کنید که شما از هر ریموت کنترلی می تونید استفاده کنید و هر دکمه دلخواهی رو که روی کنترل فشار بدید وسیله شما (که میتونه مثلا لامپ یا هر چیز دیگه ای باشه) روشن و یا خاموش میشه. نکته جالب دیگه اینه که مسافت شما تا اون وسیله میتونه خیلی زیاد باشه. مقدار اندازه گیری شده توسط خودم حدود 10 متر بوده که البته بیشتر از اینش رو دیگه من نمیتونستم اندازه بگیرم چون تو خونه داشتم تست می کردم و اگر عقب تر می رفتم از پنجره می افتادم بیرون!!

در مورد نحوه کار این مدار هم باید بگم که: سیگنال ارسالی از کنترل، توسط یک گیرنده سه پایه مادون قرمز (که دیتاشیت اون هم در فایل دانلود شده قرار داره) دریافت میشه). حال با روشن بودن وقفه uart میکرو، به محض دریافت سیگنال، وارد زیر برنامه ای می شویم و در آن، یکی از پایه های میکرو را که قبلا خروجی تعریف کرده ایم تغییر مقدار می دهیم. یعنی اگر صفر بود یک کرده و اگر یک بود صفر میکنیم (با استفاده از دستور toggle در بیسیک). پس با زدن هر دکمه ای روی کنترل، این پایه روی میکرو بین صفر و یک تغییر وضعیت می دهد. در این مرحله این پایه از میکرو را به یک تقویت کننده ترانزیستوری جریان و سپس به یک رله 5 ولت اعمال می کنیم تا با صفر و یک شدن پایه (یعنی هر بار زدن دکمه ریموت کنترل) رله قطع و وصل شده و دستگاه مورد نظر را خاموش و روشن کند. در این پروژه المانی که روشن و خاموش می شود یک LED است.

دقت کنید در صورتی که نام گیرنده شما با hs0038a2 تفاوت داشت در آن صورت برای مطلع شدن از ترتیب پایه های آن حتما به دیتا شیت خود همان گیرنده مراجعه کنید.

این پروژه را می توانید در فایل فشرده زیر دانلود کنید که شامل شماتیک مدار (برنامه 7 proteus )، و فایل basic برای کامپایلر bascom و هم چنین دیتاشیت گیرنده سه پایه مادون قرمز می باشد. هم چنین قبل از استفاده از این فایل فشرده، میبایست با استفاده از برنامه winrar فایل را از حالت فشرده خارج کنید.

paperclip.png فایل های پیوست شده

  • rar.gif
    برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    (297.2

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...