رفتن به مطلب

راه حل هایی برای تمیزی معجزه آسای قلب خانه تان


afa

ارسال های توصیه شده

داشتن آشپزخانه ای تمیز و درخشنده، راه حل هایی ساده دارد؛ راه حل هایی که باید پیدا کنید تا همیشه مجبور به تمیزی و شست وشوی روزانه نشوید. این 8 راه حل را به عنوان رازهای معجزه آسا برای تمیزی آشپزخانه بخوانید...

 

1 - فنجان های چینی و سرامیکی قهوه و چای را با نمک و سرکه بشویید. رنگ و لکه های قهوه ای از بین می رود و فنجان ها تمیز و سفید می مانند.

 

2 - سریع ترین راه حل برای از بین بردن چربی ها و لکه های خشک شده در مایکروفر، این است كه یک دستمال حوله ای را کاملا خیس کنید و داخل مایکروفر بگذارید. مایکروفر را 3 تا 5 دقیقه روشن کنید تا آب روی دستمال بخار شود و بخار آب روی دیوارهای داخل مایکروفر بنشیند. در مایکروفر را باز کنید و منتظر بمانید خنک شود. با یک دستمال حوله ای خشک و تمیز، دیواره های آن را پاک کنید.

 

3 - سیم ظرفشویی و مایع ظرفشویی، بدترین وسیله ها برای شستن ماهیتابه های چدنی است. برای شستن این ماهیتابه ها از نمک استفاده کنید. کافی است مقداری نمک را روی دستمال حوله ای بریزید و دستمال را کف ماهیتابه بکشید تا تمیز شود.

 

4 - دیواره قوری های قهوه جوش یا چای، بعد از مدتی هاله ای از رنگ قهوه ای پیدا می کنند؛ رنگی که به خاطر ماندن چای یا قهوه ایجاد شده است. برای پاک کردن این هاله قهوه ای رنگ، به یخ، نمک و لیمو احتیاج دارید. 15دقیقه، یخ را در قوری بریزید و بگذارید بماند. بعد لیمو را قاچ كنید و به دیواره قوری بکشید. در مرحله آخر هم دیواره قوری را با نمک پر کنید. از این راه حل برای پاک کردن لیوان ها و فنجان های رنگ گرفته هم می توانید استفاده کنید.

 

5 - یک مسواک تمیز، شما را از شر ذراتی که به دنده های تیز و برنده رنده چسبیده اند، خلاص می کند پس رنده را با مسواک تمیز کنید.

 

6 - برای تمیز کردن آسیاب، از برنج سفید نپخته استفاده کنید. بعد از آسیاب کردن موادغذایی بودار یا رنگی، مقداری برنج سفید در آسیاب بریزید و آن را آسیاب کنید. بعد از خالی کردن پودر برنج، گرده ها را با دستمال پاک کنید و پره آسیاب را با مایع ظرفشویی و آب بشویید.

 

7 - یک محلول با ترکیب نصف نصف از آب و سرکه، بهترین شوینده سینک ظرفشویی است. سینک ظرفشویی را با این محلول بشویید و بعد از خشک شدن، از درخشندگی آن لذت ببرید.

 

8 - برای تمیز کردن مخلوط کن، بلافاصله بعد از اینکه نوشیدنی محتوی آن را در پارچ یا لیوان خالی کردید، پارچ مخلوط کن را زیر شیر آب بگیرید و تا نصفه پر کنید. چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و دوباره پارچ را روی دستگاه بگذارید و دستگاه را روشن کنید. به این ترتیب مایع تمیزکننده در پارچ می چرخد و پره های مخلوط کن را هم تمیز می کند.

 

9 - محلول سرکه و آب برای پاک کردن گازهای استیل و دیوارهای یخچال های استیل، معجزه آساست. با این روش شست وشو، آشپزخانه ای براق و درخشنده خواهیدداشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...