رفتن به مطلب

تشریح آخرین وضعیت صنعت برق کشور


ارسال های توصیه شده

از مشکلات مهم می توان به قیمت تمام شده تولید برق اشاره کرد چراکه هزینه تولید برق در زمان حاضر یکهزار و 220 ریال است در صورتی که این رقم فاصله زیادی با تعرفه فروش یعنی 430 ریال دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، آخرین وضعیت صنعت برق کشور را تشریح کرد.

مهندس "محمد بهزاد" گفت:‌ با توجه به آخرین آمارها و اطلاعات، در زمان حاضر قدرت نصب شده کل نیروگاه‌های کشور به 69 هزار و 200 مگاوات، بازده نیروگاه‌های حرارتی کشور به 37.2 درصد و تلفات کل شبکه برق کشور به 14.4 درصد رسیده است.

بهزاد اضافه کرد: متوسط نرخ رشد تقاضای تقاضای برق طی 30 سال گذشته به 7.8 درصد رسیده و نرخ رشد تقاضای برق در سال 90 به یک درصد کاهش داشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه تقریبا 100 درصد تجهیزات و پروژه های صنعت برق ساخت داخل است، نزدیک به 50 هزار نفر نیروی انسانی در این صنعت مهم و حیاتی شاغل هستند.

وی درخصوص مشکلات عمده صنعت برق کشور گفت: از مشکلات مهم می توان به قیمت تمام شده تولید برق اشاره کرد چراکه هزینه تولید برق در زمان حاضر یکهزار و 220 ریال است در صورتی که این رقم فاصله زیادی با تعرفه فروش یعنی 430 ریال دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...