رفتن به مطلب

کشف بزرگترين ويروس جهان و احتمال آمدن آن از سياره مريخ+عکس


ارسال های توصیه شده

کشف بزرگترين ويروس جهان و احتمال آمدن آن از سياره مريخ

 

cz8yy3mpp2kecaqvzx7o.jpg

محققان فرانسوی موفق به کشف بزرگترین ویروس جهان به طول یک میکرومتر شده‌اند که دو برابر اندازه مگاویروس است.مگاویروس به طول 440 نانومتر پیش از این، عنوان بزرگترین ویروس جهان را از آن خود کرده بود، اما محققان گونه جدید ویروس موسوم به «پاندورا ویروس» را در سواحل شیلی و استرالیا کشف کرده اند.

 

پاندورا ویروس (Pandoravirus) اندازه‌ای دو برابر مگاویروس داشته و دارای کد ژنتیکی عجیبی است که در هیچ نمونه دیگری تاکنون مشاهده نشده است.دکتر «ژان میشل کلاور» از محققان دانشگاه اکس مارسی با بررسی نشانه هایی از پاندورا ویروس در آب های مناطق ساحلی شیلی و استرالیا، موفق به کشف این ویروس شده است.بدلیل اندازه بزرگ و شکل غیر معمول این ویروس، در تحقیقات قبلی از آن بعنوان باکتری کوچک تر از حد معمول یاد شده بود.

 

نمونه‌های جمع‌آوری شده از سواحل شیلی و ملبورن استرالیا در محلول آنتی بیوتیک برای کشتن هرگونه باکتری و سپس نمونه فاقد باکتری در معرض آمیب‌ها قرار داده شدند و زمانی که همه نمونه ها از بین رفتند، محققان دریافتند که آنها چیزی بجز باکتری هستند.

 

مقادیر زیاد پاندورا ویروس فاقد شباهت موفولوژیکی یا ژنومی با گونه های شناخته شده ویروس هستند و این ویروس زیر آبی تاکنون باعث انتشار هیچگونه بیماری در جهان نشده است.

 

به گفته دانشمندان، این ویروس نوع سلولی اجدادی جدیدی محسوب می شود که دیگر وجود نداشته و فرضیه هایی در خصوص احتمال تعلق آن به دیگر سیارات از جمله مریخ مطرح شده است.

 

نتایج این کشف در مجله Science منتشر شده است.

منبع : en.gadgetnews.ir

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...