رفتن به مطلب

معماری هتل ها و مراکز اقامتی


ارسال های توصیه شده

هتل آویزان در تعاملی نامتعارف با بافت خود

 

 

uux1o3yls1ekyue2i14.jpg

 

 

ساختمانی معلق که هر دو پایه اش به صورتی استوار بر روی زمین قرار گرفتند و در زمین محو شدند. همه در وضعیتی عادی بر این هستند که ما ساختمان ها و چیزهای دیگر را بر روی زمین می بینیم و پارادایم دیگری نمی شناسیم. همه چیزها باید از یک نقطه آغاز می شد. این طرح سومین برنده جایزه توسط استودیو اربنپلانگر برای یک هتل شبانه ی جدید در هنگ کنگ می باشد. چنانچه مستقر شده, و شناور نیست. آنچه که باعث انجام این عمل شد, این بود که هتل بر دوش ساختمان های مجاور و برج ها کناری خود تکیه کرده و به همین دلیل شناور به نظر می رسد.

 

این بنا در قامت یک " پارازیت معمارانه " توصیف شده است. بلندی ساختمان یک فضای سبز گشوده را در جایی که پایه های برج باید وجود داشته باشند, تولید می کند. آسانسور از انتهای ساختمان به سمت پایین به شکلی معلقی آویزان شده است. و به عنوان اولین نقطه ی دسترسی برای عموم با امکاناتی که درون آن واقع شده, عمل می کند. ساختار بنا در سه بخش تعریف شدند. هم نام این کلوپ شبانه چندین کلوپ دیگر با شمایلی عرفی موجود می باشد. کلوپ در بخش پایینی فرم معلق قرار گرفته و در بخش بالایی آن یک رستوران و مرکز تجاری تعبیه شده اند. فضاهای جزئی و چشمه ی آب گرم با استخری با سایز نیمه المپیک و همچنین لابی و دسترسی امنیتی برای قسمت بالای هتل دیگر امکانات این هتل می باشند.

 

طبقه ها در قسمت بالا حالت مخروطی می گیرند و به تدریج موقعیتی برای بالکن اتاق های دو خوابه و تک خوابه تولید می کنند. این بالکن ها نهایتاً به تراس هایی برای سوئیت تغییر یافتند. یک گام جلوتر ویلاهای هوایی و سوئیت ریاست جمهوری در اوج قرار گرفته است. این طرح می تواند از این نظر جالب باشد, که نشانگر تعامل این ساختمان با همسایگان خود می باشد.

 

 

d23yqq18nhe23yzd1ok.jpg

 

e5nrtnu9pyc74qd59mzr.jpg

 

lfllzo1ohr1vt7n38tdd.jpg

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

هتل نورث آیلند ویلاز، ویلا 11

 

7w2tpscz2eiybudo9x2n.jpg

 

 

 

  • مکان: نورث آیلند، سیشلز، آفریقا

 

  • هزینه هر شب اقامت: 4800 دلار برای هر نفر

 

  • اندازه: 4890 فوت مربع

 

 

ویژگی: ویلاهایی دست ساز، دارای دو اتاق خواب، حمام از سنگ مرمر، درب های کشویی که منظره ای بی نظیر از دریا را همواره در پیش روی ساکنین قرار می دهد، امکانات کامل صوتی و تصویری و استخر شخصی برخی از ویژگی های ویلاهای این مجموعه را تشکیل می دهد. ویلا 11 بهترین و گران ترین سوئیت این مجموعه بوده و اخیرا ویلیام و کیت زوج سلطنتی بریتانیا نیز ماه عسل خود را در این مکان گذرانده اند. هزینه اجاره 11 ویلای این مجموعه برابر با 720 هزار دلار اعلام شده است.

 

ai5mscphz4pynikfd5e.jpg

 

kt5ea6uzmumgyflhtgz.jpg

 

rl3iaehlzo65vd2ikefa.jpg

 

 

 

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

برج العرب، سوئیت رویال

 

 

6u0j3zix239v6f5uxoni.jpg

 

 

  • مکان: دوبی، امارات

 

  • هزینه هر شب اقامت: بین 3500 تا 6800 دلار

 

  • اندازه: 2500 فوت مربع

 

 

ویژگی: این سوئیت دوبلکس دارای دو اتاق خواب بوده که از سینما و آسانسور شخصی، تخت خواب گردان، حمام هایی از سنگ مرمر در کنار کاملترین امکانات رفاهی و سرگرمی و استفاده از طلای 24 عیار در جای جای آن بهره مند است.

 

4q59pyyd4c08is5x9tic.jpg

 

rbm6pd3pygviriut0ztw.jpg

 

rnr8f3q9op86t92uog8r.jpg

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

هتل قصر ابوظبی، سوئیت قصر

 

oswc3b3hl33u40bs7dj5.jpg

 

 

 

 

  • مکان: ابوظبی، امارات

 

  • هزینه هر شب اقامت: بین 3500 تا 12 هزار دلار

 

  • اندازه: 2230 فوت مربع

 

ویژگی: برخورداری از 3 تخت خواب بزرگ و مجلل، بالکنی بسیار بزرگ با چشم اندازی بسیار زیبا، حمام هایی از سنگ مرمر و جکوزی، آسانسور شخصی که امکان دسترسی مستقیم به داخل سوئیت را فراهم می کند و تزییناتی مجلل و باشکوه از بهترین مواد، همه در قصری کوچک واقع در هتل قصر امارات قرار گرفته اند!

 

 

buqiwdeo3splfhfay25.jpg

 

w37jiv3fdmn4riiamhq.jpg

 

gxu1wxpzmrj2bq1ye8l9.jpg

 

 

.............

لینک به دیدگاه

پالمیلا ریزورت، ویلا کُرتز

 

w12m40jnzj9iq5ictntq.jpg

 

 

 

 

  • مکان: لُس کابُس، مکزیک

 

  • هزینه هر شب اقامت: بین 8 تا 14 هزار دلار

 

  • اندازه: 10 هزار فوت مربع

 

ویژگی: برخورداری از 4 اتاق خواب که دو عدد از آنها دارای بالکن و چشم اندازی بی نظیر به آبهای اقیانوس بوده، 4 حمام، آشپزخانه داخلی و خارجی، استخری بزرگ، دفتر کار، خدمه 24 ساعته در زمینه های مختلف و قرار گرفتن در منطقه ساحلی خصوصی، بخشی از امکانات این محل اقامت لوکس را در مکزیک تشکیل می دهد

 

 

g6qgl2wq410wlftccxbb.jpg

 

es9mpkffszb48ddsz4yo.jpg

 

cxj6rvjzims5ye0jmw4d.jpg

 

:::::::::::::::::::::::

 

آتلانتیس، سوئیت پل

 

r10y38v6vzqg4myyb67n.jpg

 

 

 

  • مکان: جزیره پارادایز، باهاماس

 

  • هزینه هر شب اقامت: در حدود 20 هزار دلار

 

  • اندازه: 4740 فوت مربع

 

ویژگی: علت نامگذاری این سوئیت به محل قرار گیری آن در میان دو برج این هتل باز می گردد. لوستری از طلا، سقف های شیشه ای، دو مرکز تفریحی و حمام هایی مجلل و باشکوه به همراه جکوزی بخشی از امکانات مجلل و پیشرفته این سوئیت را تشکیل می دهد.

 

 

9k7ptakh3n1m1b47e0x.jpg

 

u7cj6tg33uwokbmcxte.jpg

 

6x7pfnmu0raib44v1g2y.jpg

 

:::::::::::::::::::::::

 

هتل پلازا، سوئیت رویال پلازا

 

6du5vw1p6fp0brs2tcg.jpg

 

 

 

 

  • مکان: نیویورک، آمریکا

 

  • هزینه هر شب اقامت: 30 هزار دلار

 

  • اندازه: 4490 فوت مربع

 

ویژگی: این سوئیت با الهام از دربار لویی پانزدهم ساخته شده و دارای سه اتاق خواب، اتاق سرگرمی، یک کتابخانه شخصی شامل برخی از کتاب های نفیس انتشارات آسولاین، سالن ورزش، آشپزخانه به سبک وایکینگ وامکانات کامل صوتی و تصویری است.

 

 

 

 

ompxtpobw8kjzks5w2.jpg

 

wrwz21zvhf31lbzmkrg.jpg

 

bgb3qi46jl6w2xfker8m.jpg

 

 

.............

 

 

لینک به دیدگاه

هتل مارتینز، پنت هاوس پرستیژ

 

mdjj9njitiylh1oe08z0.jpg

 

 

 

 

 

  • مکان: کن، فرانسه

 

  • هزینه هر شب اقامت: 35 هزار دلار

 

  • اندازه: 3390 فوت مربع

 

ویژگی: دو اتاق خواب، بالکنی بزرگ با چشم اندازی زیبا به خلیج کن و کوه ها و جزایر اطراف آن، ارائه خدمات 24 ساعته، استخر روباز، استفاده از فن آوریهای نوین و امکانات تفریحی پیشرفته بخشی از امکانات مختلف این پنت هاوس را تشکیل می دهد.

 

 

 

 

 

zyge2j12vnzsd32asks.jpg

 

j9k48qvh02x86qum9z5q.jpg

svcfduosrmn5zy9ov2my.jpg

 

:::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

هتل پالمز، سوئیت هیو هفنر

 

 

xeqct16hb72b8mmmmhdc.jpg

 

  • مکان: لاس وگاس، آمریکا

 

  • هزینه هر شب اقامت: 40 هزار دلار

 

  • اندازه: 9 هزار فوت مربع

 

ویژگی: در این واحد دوبلکس تقریبا برای 250 نفر فضا وجود دارد. تخت خواب گردان با سقف شیشه ای، استخر و جکوزی با دیواره های شیشه ای، میز بیلیارد، اتاق سرگرمی و امکانات کامل صوتی و تصویری، آسانسور شیشه ای، سالن ورزش و اتاق ماساژ بخشی از امکانات بزرگترین سوئیت جهان را تشکیل داده است

 

ivrv0tzigydbyendv.jpg

 

dwiwk90i1vy66qlwfm.jpg

 

 

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

3fp08mdcrkqns8k4w05.jpg

هتل و مجموعه‌ اقامتی CAEaCLAVELES

 

 

 

یک پروژه‌ی اقامتگاهی و هتل می‌‌باشد که توسط استودیوی معماری لونگو و رول دان به همراه هنرمند اما فرناندز گراندا توسعه یافته است. این پروژه‌ برندۀ جایزۀ آستوریاس برای معمار سال ۲۰۱۲ ناشی‌ از تحقیقات برای حفظ بقای خصوصیات لنداسکیپ می‌‌باشد؛ خصوصیاتی که از طریق یک معماری سمبلیک با طبیعت بازی‌ می‌‌کند و با خصوصیات ممتاز محدودة اطراف ارتباط برقرار می‌‌کند.

 

این ساختمان کوچک و خاص بر روی زمینی‌ با ۸۰۰۰ متر مربع واقع در لاپردا ، آستوریاس قرار گرفته است.

 

این زمین، محیط طبیعی ممتازی می‌‌باشد که از لنداسکیپ حفاظت شده ساحل شرقی‌ Sierra del Cuera به موازات دریا به همراه عمد‌تاً طبیعت کارست(سنگ آهک) با سرازیری های تند و متعدد تشکیل شده است.

 

mct7x5rw5jxutop3dquk.jpg

 

 

برای کاهش اثرات محیطی‌ بنا، ساختمان بر توپوگرافیِ خاص آنجا منطبق شده است این درحالی است که تپه‌ای به مانند تپة موجود ایجاد می‌‌کند تا به عنوان حجمی ارگانیک فضاهای داخلی‌اش را در ارتباط با گیاهان اطراف به صورتی باز و گشاده به سمت جنگل اطرافش طرح ریزی نماید. لذا لنداسکیپ از میا‌ن جام‌های شیشه‌ای خارجی‌ این حجم روان می‌‌شود.

 

ساختار یک حجم ساده شامل هر دو کاربرد می‌‌شود و در درجه اول توسط دالی بتنی‌ که در یک شکل مارپیچ، انحنا یافته و باغ بامی را حمایت می‌‌کند، تعریف شده است؛ باغ بامی که این پروژه‌ را یکپارچگی لنداسکیپ معرفی‌ می‌‌کند.

 

 

 

 

 

xzhdgno23sr4nw256s2.jpg

 

....................

لینک به دیدگاه

باغ بام، درنظر گرفته شده به عنوان یک محوطة کاشت گیاه نقشی‌ را به عنوان بست طبیعی زمین بازی می‌‌کند که این بازیابیِ مسطحِ همان زمین می‌‌باشد. یک دیوار باربر که توسط پروفیل‌های آلومینیومی عمودی انحنا می‌‌یابد، فضاهای مسکونی هتل را جدا می‌‌کند.

 

هدف برنامه ریزی شدۀ این پروژه‌، فراهم آوردن پیشنهادی گردشگری برای مسافران می‌‌باشد. پیشنهادی که ترقی‌ فهم محیط طبیعی و حفظ آن را جستجو می‌‌کند؛ فهمی‌ که بر پایۀ توسعة پایدارِ گردشگری بوده و بر احترام و لذت از محیط زیست تمرکز یافته است.

 

 

mn2w34xk1zbt52sk1e1p.jpg

 

 

تفاوت در این مورد به تلاش ما در پیشی‌ گرفتن از مفاهیم قالب در این قبیل پروژه‌‌ها بستگی دارد که ارتباط میا‌ن توریسم روستایی و معماری عام پسند و مرسوم را به انتها می‌‌رساند تا به سمت توسعة مدلی‌ که روابط تازۀ لازم میا‌ن توریسم محلی، معماری معاصر و فرهنگ محیطی‌ را به هم پیوند می‌‌زند، حرکت کند.

 

نتیجه اینکه یک طرح معماری پیشنهادی است که در شکل و ظاهرش کاملاً به صورت ارگانیک می‌‌باشد. ترکیبی‌ میا‌ن ظرافت و توانایی هندسی که در معماری و لنداسکیپ شکل گرفته. ترکیبی‌ ناشی‌ از کنتراست میا‌ن سبکی دال‌های بتنی‌ نگهدارندۀ بام و روشنایی شیشه‌های نما.

51bf0024b3fc4ba712000091_caeaclaveles-residence-hotel-longo-rold-n-arquitectos_fase_encofrado_cubierta-1000x750.jpg

 

 

 

معماران: لونگو و رول دان

موقعیت: آستوریاس، اسپانیا

معماران پروژه‌ : ویکتور لونگو و استر رول دان

کارفرما: اما فرناندز گراندا

مساحت: ۴۸۴.۴ متر مربع

سال ساخت: ۲۰۱۲

عکاس: مارکوس موریلا

 

 

 

o89ugfris50di2kxhe7j.jpg

 

uz53vmniacb80uqsxgrq.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...