رفتن به مطلب

تاخیر گزارش ولادت یا فوت در مهلت قانونی جریمه دارد


ارسال های توصیه شده

حقوق شهروندی - خانواده هایی که در مهلت قانونی، وقایع ولادت و فوت را اعلام نکنند، جریمه خواهند شد.

 

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور: قانونگذار برای خانواده هایی که در مهلت قانونی، وقایع ولادت و فوت را اعلام نکنند، جرایمی در نظر گرفته است‌

 

محسن کرمی با بیان اینکه ثبت به موقع ولادت و وفات مبنای مناسب و خوبی برای دستگاه های برنامه ریز کشور است، افزود: قانونگذار تعیین کرده است خانواده ها پس از وقوع ولادت حداکثر 15 روز و در مورد وفات 10 روز مهلت دارند تا این وقایع را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.

 

وی گفت: چنانچه خانواده ای در خارج از مهلت قانونی اعلام کند، جرایم اعلام دیرکرد تا یک ماه مبلغ 10 هزار تومان، بین یک تا سه ماه 15 هزار تومان ، بین سه ماه تا شش ماه 20 هزار تومان و شش ماه به بالا نیز 25 هزار تومان است که در این خصوص سازمان ثبت احوال باید این جرایم را از آنان مطالبه کند.

 

کرمی در خصوص چگونگی پرداخت جرایم افزود: بر اساس حساب جاری که ادارات ثبت احوال به خانواده ها اعلام می کنند، خانواده ها موظفند دیرکرد اعلام شده را پرداخت کنند.

 

وی گفت: هم اکنون حدود 96 درصد مردم در زمینه ولادت و همچنین 94 درصد در زمینه فوت، وقایع را به موقع اعلام می کنند و این جرایم مربوط به درصد کمی از خانواده هاست که توجه به اعلام به موقع این وقایع ندارند.

 

کرمی افزود: این قانون از خرداد امسال ابلاغ و اجرایی شده است.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...