R.Irankhah 25490 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ ممنون از نمونه موردی ها. من یعنی عاشق این موزه ی انیمشینم آ. عکسای داخلی شو دیدی؟ خیلی جالب طراحی شده خواهش میکنم ، آره خیلی جالبه ولی نحوه ارائه اش یک جوریه ، نمیتونی بفهمی دقیقا فضاها چه شکلی هستن البته به خاطر حجمش هست ، فضای داخلی هم یکم پیچیده شده 8 لینک به دیدگاه
maryam*arch 1022 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ مینایی موضوعت خیلی جالبه ولی حیف که من ازش هیچ اطلاعاتی ندارم بازم واست میپرسم 6 لینک به دیدگاه
R.Irankhah 25490 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ مینایی موضوعت خیلی جالبه ولی حیف که من ازش هیچ اطلاعاتی ندارمبازم واست میپرسم مرسی مریم جونم 5 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ سلام دوستان نیاز به کمکتون دارم ، موضوع طرح نهایی من استودیو و مرکز آموزش انیمیشن سازی هست چند روز پیش رفتم برای کرکسیون ، استادم ازم خواست که استودیو انیمیشن رو تعریف کنم ، وقتی توضیح دادم گفت نه توضیح مکانیکی نمیخوام ، باید نسبت به موضوعت شناخت ذهنی و آگاهانه پیدا کرده باشی که تو نرسیدی ، هر موقع به این شناخت رسیدی با هم صحبت می کنیم . بیشتر یک توضیح مفهومی و فلسفی میخواد گفت این شناخت و آگاهی رو میتونی با مطالعه بدست بیاری که من متاسفانه یک کتاب انیمیشن مرتبط بیشتر نتونستم پیدا کنم هرچی هم فکر کردم به هیچ نتیجه ای نرسیدم ، شما میتونید کمکم کنید ؟ سلام مینا جان....متاسفانه من خودم اطلاعات زیادی تو این مورد ندارم...اما فک کنم این لینک بدک نباشه: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام البته من نظرم اینه که چیزی فراتر از کالبد تعیین شده و صرفا قرار فضاها بر اساس الگوی خاصی مد نظر نباشه.... من فکر میکنم با حذف دیوارهای تقسیم بندی و سیرکولاسیون غیر متعارف تعریف خاصی به طرح بشه داد.. منظورم اینه که این محیط با 1 اداره مثلا متفاوته بنا بر این حس مشارکت و صمیمت کاری رو درش بروز بدی.... نکته دیگه تحرک و پویایی که اصل انیمیشن سازی با قرار دادن پارتیشن و المانها و همچین لابی های طراحی حجیم این رو نمود داد... 8 لینک به دیدگاه
.Apameh 25173 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ مینا جونم گمونم منظور استادتون مبانی نظری بوده خب 1 سری فضاها رو که قرار میدی توی استودیو که میشه برنامه فیزیکی... اما بر اساس مطالعه نمونه های موردی استودیوها به 1 سری موارد پی میشه برد که 1 سری موارد مختص همون استودیو هس و 1 سری موارد نه کلی هس و برای تمام استودیوهای انیمیشن میشه به کار برد و با بررسی هر دو مورد تو به 1 سری آیتم ها میرسی که میتونی مبانی فکری خودت رو بر اساس اونها تنظیم کنی یعنی خب هدفت چی بوده ؟ برا چی این موضوع انتخاب شده؟ ضرورت انتخاب شدنش چی بوده؟ از چی شروع شده و حالا به چه مرحله ای رسیده؟ این پیشرفت هایی که صورت گرفته بر چه اساسی بوده؟ اینکه تعریف خودت چیه؟ خب این طرحی که میخوای ارائه بدی چه مزیت هایی نسبت به طرح های از قبل ارائه شده داره؟ از چه آیتم هایی از طرح های قبلی پیشی گرفته؟ خب اینم میدونیم که همیشه محدودیت باعث خلاقیت میشه دیگه باید بررسی کرد که عواملی که باعث محدودیت میشدن چیا بودن که باعث خلاقیت و پیشرفت توی هر مرحله از تکامل استودیوها میشدن و عواملی از این دست رو میتونی مورد مطالعه قرار بدی... باز هم اگه چیزی به ذهنم رسید میام و میگم 7 لینک به دیدگاه
mvakili 2726 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ سلام ببخشید واقعا شرمنده شما شدم من اصلا هیچی از انیمیشن سر در نمیارم. البته جای خوبی شده و خیلی چیزا یاد گرفتم دست شما درد نکنه 7 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ درود مینا جان چیزی که متوجه شدم از پستها اینه, که استاد شما نمیخواد شما فقط یه فضایی رو جهت استودیو, طراحی کنی؛ چیزی که ازت میخواد اینه, کاملا این موضوع رو درک کنی و بر اساس این درکی که بهش میرسی فضای استودیو رو طراحی کنی! میشه گفت : طراحی برای انیمیشن شامل همه نوع طراحی میشه (معماری و ...) اما به هیچکدومشون منحصر نمیشه, برای مثال اگه بخوای خراب شدن یه ساختمون رو نشون بدی, اول باید بسازیش, و اگه بخوای کارت حالت واقعی به نظر بیاد, باید تمام جزئیات رو هم رعایت کنی, و موارد سازه ای رو هم توش رعایت کنی. کنش ها و واکنش ها رو بشناسی و ... اما وقتی که حرف از استودیو ی انیمیشین هست یه سری موارد دیگه ای مطرح میشه که تو استودیوهای دیگه دیده نمیشه, حالت هایی اینجا مطرح میشه شامل موارد مختلفیه, برای نمونه, شما موقع خلق انیمیشن, باید فضاسازی های خاصی رو انجام بدی که شامل طراحی ساختمون ها, لنداسکیپ, دکوراسیون, (نمیگم بقیه جاها یه همچین چیزی وجود نداره, اما اینجا کار فقط به اسکیس یا چندتا رندر ختم نمیشه, و شما مجبورید تا این فضاها رو بسازید (کارتونی یا واقعی) و این ساختن شامل طراحی, مدل کردن کامپیوتری, رندر گرفتن و الی آخر ...) (اگه بتونی بری یکی دو هفته تو یه استودیو یا حداقل شرکت انیمیشنی باشی, خیلی بهتر این روابط رو درک میکنی) اگه بخوای یه استودیوی کامل رو طراحی کنی باید به این موارد دقت کنی, و این فضاها رو علاوه بر فضاهای روتینی که تو تمام طرحها هست رو تو طرحت در نظر بگیری: محل طراحی (محل رسم اسکیس های اولیه برای طراح/طراحان) محل طراحی ( مثل آفیس ها, محل قرار گیری مدل سازها و ... که طرح ها رو به صورت کامپیوتری تهیه میکنن, اما معمولا این فضا و فضای بالایی رو از هم جدا میکنن اتاق آرشیو (طراحی های قدیم و ...) {اینجا چیزی که حجم زیادی رو میگیره, بیشتر از حجم پروژه نهایی, حجم مربوط به مسیر پروژه هست, که شامل استوری بردها, اسکیس ها, موارد مختلف طراحی شده, سنس های حذف شده و ...} محل جمع شدن اعضاء برای جلسه همفکری کردن ( چک کردن کار با کارگردان, نویسنده, تهیه کننده و ...) محل تهیه استوری برد, (این محل میتونه تو موارد بالا ادغام بشه, اما معمولا به یه تخته یا دیوار اساسی نیاز داری تا استوری برد ها (ممکنه بیشتر از یکی داشته باشین) رو روش بچسبونی, و بتونی توضیح بدی, ادیت کنی و ...) و همیشه جلوی چشمت باشه اتاق کنترل اتاق دوبله (کاملا آکوستیک) اتاق (بزرگ با تهویه خیلی خیلی عالی)جهت رندر فارم محلی برای کروماکی کتابخونه مواردی رو که نوشتم (محل فلان) میتونی یه اتاق براش درنظر بگیری, یا میتونی با فضاهای دیگه ترکیبش کنی, اما مواردی رو که نوشتم اتاق, رد خور نداره, باید اتاق باشه میبخشی اگه طولانی شد, سعی کردم مختصر و مفید برات بنویسم 7 لینک به دیدگاه
R.Irankhah 25490 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ ممنون دوستای خوبم :icon_gol:به نکات خیلی خوبی اشاره کردید 6 لینک به دیدگاه
*pedram* 21266 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۲ متأسفانه من اصلا راجع به این موضوع اطلاعاتی ندارم!:5c6ipag2mnshmsf5ju3 1 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 تیر، ۱۳۹۲ اگه میخوای انیمیشن بسازی, که خب ساخت انیمیشن هم آسونه, هم سخت, روش کار این فرمیه: 0- باید یه سری مبانی رو بلد باشی, بعدش 1- یه استوری برد درست میکنی 2- صحنه های مورد نظرت رو انتخاب میکنی 3- حرکت دوربین ها و آبجکت ها رو تعیین میکنی 4- رندر میگیری و تـــــــمــــــــام به همین سادگی, به همین خوشمزگی اصلا هم دوشواری ندارییییییییی!!!!! 4 لینک به دیدگاه
R.Irankhah 25490 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 تیر، ۱۳۹۲ کاش به همین سادگی که شما گفتی می بود 4 لینک به دیدگاه
Mehdi-82 2929 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 تیر، ۱۳۹۲ کاش به همین سادگی که شما گفتی می بود ای کاششششش حالا این که خوبه یکی بود میگفت کار اصلی رو کامپیوتر میکنه, شما فقط چندتا دکمه میزنی!!!!! 2 لینک به دیدگاه
R.Irankhah 25490 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 تیر، ۱۳۹۲ ای کاششششش حالا این که خوبهیکی بود میگفت کار اصلی رو کامپیوتر میکنه, شما فقط چندتا دکمه میزنی!!!!! آره منم چون پروژه دانشجویی و ... انجام میدم ، بعضی هاشون واقعا حرفایی میزنن که متعجب میشی اینا مثلا دانشجوی مملکت هستن 3 لینک به دیدگاه
ShaMoh 3002 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 تیر، ۱۳۹۲ "Pygmalion" از اسطوره هاي رومي و يوناني بود، مجسمه سازي كه پيكر زني را آنچنان هنرمندانه و باظرافت ساخت كه خود عاشق آن شد و از «ونوس» الهه زيبايي (ستاره زهره) تمنا مي كرد كه به آن جان ببخشد. «جين ديچ» يكي از انيماتورهاي معروف آمريكايي معتقد است: انيميشن را در اصطلاح "The Illusion of Life" به معني «توهم زندگي» نيز مي نامند. احسنت عالییییییییییییییییی بود . شما میتونید از حرف های صاحب نظران در مورد انیمیشن ، میتونی به ذهنیت ای برسی که استادت مد نظرش هست . اگه بتونی مطالعات بیشتری انجام بدی بهتره . مطالعات خعلی مهمه و باید وقت گذاشت ... یه جورائی ذهنیت من مثل «جين ديچ»هست که میگه : انيميشن را در اصطلاح "The Illusion of Life" به معني «توهم زندگي» نيز مي نامند. نظر شخصی من (بدون هیچ مطالعه ای ) : ساختمانش شاید مثل خانه ی شکلاتی جادوگره باشه . یه جورائی این نمونه موردیایی که دوستان گذاشتن رو قبول ندارم . به نظرم کل اشیاء عناصر، سازه ها و فرم باید غیر واقعی باشه .(بهتره خطوط نرم استفاده بشه) همیشه میگفتم غیر واقعی مثل انیمیشن و کاریکاتور . شاید تناسب نقش کمرنگ تری داشته باشه . مثل یه فیلم انیمیشن . یه عکس دارم که این حرف رو (توهم زندگی) بهتر نشون میده ولی یه عکس از دو تا آدمه و منظره - باید این تصور رو در مورد یه بنا داشته باشی ... یه بنای غیر واقعی ... خیال انگیز - وهم آلود - توهم انگیز و ....عکسه در دسترس نیست تا فردا صبح میفرستم . اگه تو همین تاپینگ طرح اولیه تون رو که استادتون تایید کرد و یا قبل از تاید مرحله به مرحله بذارید خوشحال میشم . 2 لینک به دیدگاه
ShaMoh 3002 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۹۲ سلام این همون عکس بود که برا استودیو انیمیشن سازی قرار بود بذارم - اگه عکس بالایی رو واقعیت فرض کنید تصویر داخل آب توهم زندگی هست و همون غیر واقعی مثل انیمیشن و کاریکاتور . امیدوارم منظورمو فهمیده باشید . و به دردتون تو طراحی بنا کمک کنه ... موفق باشید . 3 لینک به دیدگاه
manjari 2934 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 تیر، ۱۳۹۲ سلام دوست خوبم من کتاب خاصی مد نظرم نیست که بهت معرفی کنم ولی من خودم برای رساله ام به بن بست رسیدم بعد از کلی این در و اون در زدن فهمیدم دنبال منبع و کتاب و نمونه گشتن خیلی خوبه اما بشرطی که خوده طراح و کسی که ایده رو داده (منظورم خودته) حسابی فکرتو خالی کنی و از اول فقط به اصل موضوع فکر کنی. توی آرامش به جرقه هایی میرسی که بزرگترین کمک هستند. بنظرم بشین فکر کن از رابطه معماری و انیمیشن سازی شروع کن،تشابهاتشون و تضادهاشون رو معلوم کن بعد وجه اشتراکشون همینهارو که رو کاغذ دنبال کنی مطمین باش نتیجه میگیری. ببخشید برای شروع بیشتر از این نمیتونم کمک کنم اگر فقط یه جرقه زد بهم خبر بده تا منبع معرفی کنم. موفقم باشی عزیزم 3 لینک به دیدگاه
Mahnam Golroo 10 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 فروردین، ۱۳۹۵ سلام كمك خيلي فوري ازتون ميخوام منم پايان نامم همين موضوعه.كه بعد از كلي سرچ متوجه شدم يكيم مثل من قبلا اين موضوع رو انتخاب كرده.ميشه تا اونجايي كه ميتونيد اطلاعات و تجربه هاتونو در اختيار من هم بزاريد تا الهام بگيرم؟ممنون ميشم لینک به دیدگاه
Mahnam Golroo 10 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 فروردین، ۱۳۹۵ حتما جوابمو بده بي زحمت موضوع پايان نامه منم همينه لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده