رفتن به مطلب

تبدیل آیفون به دوربین سه بعدی با 30 پوند


z.b

ارسال های توصیه شده

دو مخترع آمریکایی دستگاهی را ابداع کرده‌اند که یک آیفون را به دوربینی با قابلیت ثبت و نمایش تصاویر و فیلم‌های سه‌بعدی تبدیل می‌کند.

 

 

4

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جو هایتزربرگ و اتان لوری از سیاتل دستگاه «Poppy» را برای ثبت و به اشتراک گذاری تجربیات افراد به شکل سه بعدی ساخته‌اند. کاربران می‌توانند تلفن همراه خود را در این دستگاه که از آیفون 4، 4S، 5 و آیپاد لمسی پشتیبانی کرده قرار دهند و سپس فیلمبرداری را آغاز کنند.

این فناوری از آینه‌هایی برای ثبت دو تصویر با استفاده از یک دوربین آیفون استفاده می‌کند. هنگامی که کاربر از درون منظره‌یاب دستگاه نگاه می‌کند، لنزها دو جریان ویدیو را برای ساخت یک فیلم سه بعدی واضح ترکیب می‌کنند. این عملکرد به دلیل موقعیت آینه‌ها به اندازه فاصله چشمها از یکدیگر بوده تا تصویر آنچه را با چشم چپ و راست بطور جداگانه دیده می‌شود، ارائه کند. دوربین درون Poppy تصاویر را از هم جدا کرده تا چشم راست آنچه را که توسط آینه راست ثبت شده و چشم چپ، تصویر چپ را مشاهده کند. مغز دو تصویر را با هم ترکیب کرده و یک منظره سه بعدی ایجاد می‌کند.

4

این دستگاه همچنین با محتوای سه‌بعدی که بطور آنلاین در دسترس بوده نیز کار می‌کند، بدین معنی که افراد دارای آیفون عادی می‌توانند با این دستگاه فیلمها و ویدیو کلیپهای سه بعدی را تماشا کنند. این دستگاه قرار است با قیمت 30 پوند بفروش برسد. Poppy بر باتری یا دستگاههای الکترونیک تکیه نداشته و تنها از فیزیک اپتیک استفاده می‌کند که رفتار و ویژگیهای نور را بررسی می‌کند. محققان بر این باورند که اختراع آنها می‌تواند برای هرچیز از فیلمبرداری عروسی گرفته تا تصاویر معماری مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه تا کریسمس به بازار عرضه خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...