رفتن به مطلب

مقاله آشنايي با بوستر ترمز


ارسال های توصیه شده

اگر تا به حال کاپوت ماشین خود را باز کرده باشید، احتمالا بوستر ترمز را دیده اید. قوطی گرد سیاه رنگی که در پشت موتور و معمولا طرف راننده قرار گرفته است. در گذشته، وقتی بیشتر خودرو ها ترمز طبلی داشتند نیازی به بوستر ترمز نبود ،ترمز های طبلی به طور طبیعی بخشی از نیروی مورد نیاز خود را فراهم می کنند، اما از آنجایی که امروزه بیشتر خودرو ها ترمز دیسکی دارند(حداقل در چرخ های جلو) بوستر ترمز اهمیت بیشتری دارد.بدون این وسیله رانندگانی با پاهای خسته خواهیم داشت! بوستر ترمز از خلا تولید شده توسط موتور استفاده می کند تا نیروی وارد شده به سیلندر اصلی ترمز توسط پای شما را چند برابر کند. در این مقاله به درون این قوطی سیاه نگاهی خواهیم انداخت. قدرت ترمز دستی به مراتب کمتر از ترمز پایی است و کاربرد آن تنها در مواقعی است که می‌خواهند یک خودروی ایستاده حرکتی نکند. به طور کلی متوقف شدن خودرو به وسیله ترمزها در حین سرعت به واسطه اصطکاک بازوهای ترمز با کاسه چرخ‌ها است. اصطکاک طولانی تولید گرمای زیاد نموده و ممکن است فلزات و لنت را سرخ نموده و حتی ذوب نماید، ازاینرو کاربرد ترمز باید کوتاه و متناوب باشد. مقاله معرفی بوستر ترمز به معرفي و نحوه عملكرد اين قطعه پرداخته است، اين مقاله در 23 صفحه نگارش شده است و عناوين زير را در خود پوشش مي دهد:

 

  • ترمز

 

  • گونه‌های ترمز

 

  • ترمز دستی

 

  • بوستر ترمز چگونه کار می کند؟

 

  • بوستر خلا

 

  • شیوه کار بوستر

 

  • بوستر ترمز چگونه کار می کند؟

 

  • آشنايي با عملكرد بوستر در خودرو

 

  • و . . .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...