رفتن به مطلب

بزرگترین زیردریایی پیل‌سوختی وارد نیروی دریایی آلمان شد


ارسال های توصیه شده

طی مراسمی از دومین فروند از نسل دوم زیردریایی‌های کلاس -A212 در محوطه کشتی‌سازی شرکت آلمانی تیسن‌کراپ(ThyssenKrupp) پرده‌برداری شد و نام یو36 (U36) بر روی یکی از مدرن‌ترین زیردریایی‌های غیر هسته‌یی جهان گذاشته شد.

 

 

به گزارش ایسنا، یو36، که دومین فروند از نسل دوم زیردریایی‌های کلاس -A212 HDW می‌باشد، قرار است در نیروی دریایی آلمان به خدمت بپردازد و این واقعه گام بزرگی در مسیر برنامه مدرن‌سازی نیروی دریایی آلمان به شمار می‌رود.

 

برای ساخت این زیردریایی57 متری 525 میلیون دلار هزینه شده است. نیروی محرکه آن بر روی سطح آب توسط مولد دیزلی و در زیر آب با پیل‌سوختی پلیمری 34 کیلوواتی شرکت زیمنس با نام SINAVY تامین می‌شود. این پیل‌ سوختی با سوخت هیدروژن فشرده و اکسیژن کار می‌کند.

 

این دو زیردریایی‌ به پیشرانه‌های پیل سوختی مستقل از هوا مجهز هستند که در دو زیردریایی قبلی نتایج بسیار خوبی از عملکرد آن‌ها حاصل شده است.

 

این زیردریایی‌ها بسیار شبیه دو زیردریایی نسل اول با نام یو32 هستند. زیردریایی‌های نسل اول، آخرین بار برای شرکت در یک مانور نظامی در امریکا توانستند به مدت 18 روز زیر آب و بدون صعود به سطح آب حرکت کنند که در مورد زیردریایی‌های غیرهسته‌یی رکورد جالبی به شمار می‌رود.

 

ارتش ایتالیا نیز قرار است نسل دوم زیردریایی‌های کلاس -A212 را در خاک خود توسط شرکت فینسانتیری و البته تحت لیسانس شرکت آلمانی بسازد.

 

 

4

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...