NYC 20977 مالک ارسال شده در 24 شهریور، 2013 Architecture by Victor Enrich واقعاً درک نمیکنم چجوری تونستن همچین چیزی بسازن! البته باید کارایی اش مشخص بشه. شاید سازه بیشتر جنبه ظاهری داره و داخلش چیز خاصی نباشه و سبک باشه. 8
Saye Noori 10314 ارسال شده در 25 شهریور، 2013 پروژه چرخ Falkirk چرخ فالکرک (به انگلیسی: Falkirk Wheel) تنها بالابر قایق چرخان جهان است که در اسکاتلند قرار دارد. این بالابر برای اتصال دو کانال «فورث و کلاید» و «اتحاد» به یکدیگر بهکار میرود. این کانالهای آبی که شهرهای گلاسگو و ادینبرا را به هم متصل میکنند، دارای اختلاف سطحی برابر ۲۴ متر هستند. چرخ فالکرک با بارگیری شناور در یک کانال و چرخشی آهسته، شناور را به سطح کانال دیگر منتقل میکند. نام این بالابر از شهر فالکرک که در نزدیکی آن قرار دارد، گرفته شدهاست. این چرخ اصلیترین جاذبه گردشگری این شهر به شمار میآید. 7
NYC 20977 مالک ارسال شده در 30 شهریور، 2013 Retaining wall construction by Gomaco machine اجرای دیوار بتنی به همراه ماشین مخصوص. روش کار به صورت فالب لغزنده است. یعنی قالب با سرعت مشخصی مدام در حال حرکت هست. چیزی که مشخصه باید حتماً افزودنی های زودگیر کننده به بتن اضافه بشه. 7
NYC 20977 مالک ارسال شده در 30 شهریور، 2013 هم معماری این مدل سازه ها فوق العاده است هم طراحی و ساختشون. 8
NYC 20977 مالک ارسال شده در 30 شهریور، 2013 واگونی سازه. متاسفانه مطالعات مربوط به خاک اگر درست انجام نشه نتیجه همچین چیزی میشه. تو عکس میتونید شمع های سازه رو ببینید. 6
NYC 20977 مالک ارسال شده در 30 شهریور، 2013 بتن ریزیه افتضاح!!! دلایل زیادی میتونه داشته باشه که بتن اینجوری میشه. سفت بودن بتن، متراکم نشدن بتن که باید ویبره بخوره تا کامل به همه جا برسه بتن و ... یعنی هیچی تو بتن ریزی به اندازه ویبره زدن مهم نیست به نظرم. 5
Saye Noori 10314 ارسال شده در 3 مهر، 2013 عکسهای از پروژه سد کارون چهار4(بدنه سد) اسپیرالهای توربین آبی نیروگاه ( 4 واحد و هر واحد 250 مگاوات ) 6
NYC 20977 مالک ارسال شده در 3 مهر، 2013 اتصال نامناسب ورق زیرسری. ورق زیرسری و تیر باید در یک راستا باشند. در این حالت (که اشتباه است) به دلیل کج جوش دادن ورق زیرسری قسمت عمده ای از مساحت آن بدون استفاده مانده و هیچ فشاری رو تحمل نمیکنه و تمام فشار بر روی قسمت اندکی وارد میشود. 7
NYC 20977 مالک ارسال شده در 3 مهر، 2013 بادبند رو ببینید! اصلاً رو هوائه. به هیچی وصل نیست. بادبند باید به وسیله ورق اتصال به تیر و ستون وصل بشه ولی این اصلاً ورق اتصال نداره.:icon_pf (34): نتیجه اش هم این میشه که موقع زلزله ستون به کنار خم میشه. 7
Saye Noori 10314 ارسال شده در 4 مهر، 2013 چقدر عالی میشود که یک پل هم زیبا باشد و هم دوستدار محیط زیست. سه طراح ایتالیایی پلی را طراحی کرده اند که علاوه بر برقراری ارتباط، از خورشید و باد، انرژی هم تولید می کند. در پایه های این پل توربین هایی در نظر گرفته شده که با وزش باد به چرخش درآمده و آن را تبدیل به انرژی می کند. علاوه بر این، جهت استفاده از انرژی خورشیدی هم قرار است به جای آسفالت از پنل های خورشیدی موسوم به پنل خورشیدی جاده ای (solar roadways) استفاده شود. این صفحات متشکل از پنل های خورشیدی با روکشی از پلاستیک بادوام و فشرده است که برق تولید می کند. درصورت اجرایی شدن این طرح، انرژی بدست آمده از این پل برق مصرفی 115هزار خانه را طی یکسال تامین می کند. 6
Saye Noori 10314 ارسال شده در 6 مهر، 2013 این پل در واقع طولانی ترین پل معلق جهان است که 1991 متر طول دارد. پل مروارید در ژاپن قرار دارد و ساخت آن در سال 1998 به پایان رسید. این پل طولانی و حیرت آور با قرار گرفتن در آبراه آکاشی، توانسته است شهر کوبه در جزیره هانشو را به شهر ایوایا در جزیره آواجی متصل کند. هزینه ساخت: 5 میلیارد دلار 6
NYC 20977 مالک ارسال شده در 8 مهر، 2013 حذف بادبند در مرحله نماسازی:icon_pf (34): اومدن بادبند رو درآوردن که پنجره در بیارن تو دیوار ... 6
NYC 20977 مالک ارسال شده در 8 مهر، 2013 پدیده طبقه نرم (Soft Story) وقتی سختی یه طبقه از طبقات دیگه کمتر باشه اون طبقه رو به اصطلاح طبقه نرم میگن بهش. این ضعف یه سازه است و تو آیین نامه 2800 به صراحت بیان شده که باید چه الزاماتی رو در این مورد بکار بگیرن طراحان. ولی خب بعید میدونم این ساختمان مهندسی ساز باشه. 6
Saye Noori 10314 ارسال شده در 9 مهر، 2013 این عکس یکی از واحدهای مسکن مهره که ستون وسط اتاق خواب دراومده. !!!!!!!!!!! 4
ارسال های توصیه شده