رفتن به مطلب

دکل‌های با کیفیت چینی در راه ایران


ارسال های توصیه شده

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، با رد خبر لغو قرارداد ساخت و تولید دکل‌های حفاری صنعت نفت و گاز توسط سرمایه‌گذاران و شرکت‌های داخلی، گفت: سرمایه‌گذاران و شرکت‌های داخلی از صنعت دکل‌سازی حذف نشده‌اند، اما واردات دکل‌های حفاری با چینی‌ها که از کیفیت بالایی‌ برخوردار است، هم‌چنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر برخی قطعات دکل‌های حفاری صنعت نفت و گاز کشور از چین وارد می‌شود، گفت: هرچند ساخت دکل‌های حفاری صنعت نفت در داخل و به دست متخصصان داخلی ادامه دارد، اما واردات این صنایع با کیفیت مطلوب از کشور چین نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که بسیاری از کالاهای چینی از کیفیت مطلوب برخوردار هستند، افزود: بسیاری از مردم کالاهای چینی را با واژه بی‌کیفیت و فاقد استاندارد می‌شناسند، اما باید اذعان کرد بسیاری از کالاها و به‌ویژه دکل‌های حفاری صنعت نفت این کشور از استانداردهای روز بین‌المللی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: اگر کشوری خواهان در اختیار گذاشتن قطعه‌ای بی کیفیت به ایران باشد، قطعا کشوردر عقد قرارداد با چنین شرکایی تجدید نظر خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه واردات دکل‌های حفاری از کشور چین از صرفه و منفعت اقتصادی برخوردار نیست، اظهارکرد: واردات دکل‌های حفاری از چین به هیچ عنوان از صرفه اقتصادی برخوردار نیست، لذا در این مورد وزارت نفت تلاش‌های بسیاری برای خودکفایی در ساخت و تولید دکل‌های حفاری انجام داده، اما این موضوع به سرمایه و منابع مالی سنگینی نیاز دارد که متاسفانه تا به حال محقق نشده‌است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...