رفتن به مطلب

نتایج نشست با مصرف‌کنندگان برق صنایع/معاملات عمده برق در انتظار ابلاغ وزیر نیرو


ارسال های توصیه شده

مدیرعامل بورس انرژی ایران با بیان این‌که دستورالعمل نهایی معاملات برق مستقیم در انتظار ابلاغ وزیر نیرو است، گفت: در نشست مصرف‌کنندگان عمده برق در بورس انرژی مباحث مربوط به نوسانات قیمتی و فرهنگ‌سازی در این حوزه بررسی شد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران ، در خصوص نشست روز گذشته با مصرف‌کنندگان عمده برق صنایع اظهار داشت: در این نشست تبادل‌نظرهای خوبی انجام شد، مباحث و سئوالاتی نیز درباره آمادگی و بهای انرژی و هم‌چنین نقش خرده‌فروش‌ها مطرح شد.

وی ادامه داد: درباره تغییراتی که وزارت نیرو در نرخ‌ها به طور سالانه اعمال می‌کند نیز، سئوالاتی مطرح شد که در این باره توضیحاتی در خصوص نرخ‌ها داده شد و درباره چگونگی تعیین آن و اعمال قیمت‌های وزارت نیرو بحث شد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران با اشاره به این‌که بحث فرهنگ‌سازی و برگزاری مکرر این نشست‌ها مورد تأکید بود،گفت: افرادی هم که به دلایل فشار کاری و برگزاری مجامع نتوانستند در این نشست حضور یابند در جلسات بعدی از آن‌ها دعوت خواهیم کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: مصرف‌کنندگان عمده برق آزادی انتخاب خواهند داشت و می‌تواند هم از خرده‌فروش‌ها و هم از بورس انرژی به طور مستقیم برای ایجاد توازن تقاضا خرید کنند و از این بحث استقبال خوبی هم شد.

وی با بیان این‌که در نشست‌های بعدی از دیگر مصرف‌کنندگان دعوت خواهیم کرد، گفت: در این نشست نمایندگانی از صنعت آلومینیوم، فولاد، مس و برخی پتروشیمی‌ها و حتی دارویی‌ها حضور داشتند.

محمدی درباره نتیجه تدوین دستورالعمل معاملات برق مستقیم در وزارت نیرو گفت: این دستورالعمل در مراحل نهایی قرار داشته و منتظر ابلاغ وزیر نیرو است.

* معامله 600 تن قطران زرند/ تقاضای سه برابری در مقابل عرضه

مدیرعامل بورس انرژی ایران همچنین در رابطه با معاملات روز گذشته 600 تن قطران زرند با قیمت پایه 700 تن عرضه شد؛ این میزان با روش تقسیم به نسبت با توجه به تقاضای سه برابری معامله شد.

وی ادامه داد: این میزان با تقاضای سه برابری همراه شد و در نهایت با افزایش 5 درصدی قیمت به مبلغ 735 تومان در هر کیلو به ارزش بیش از 440 میلیون تومان به فروش رفت.

وی هم‌چنین در خصوص معاملات برق در این بورس، گفت: معاملات برق هم به دلیل اختلاف قیمتی با حجم کمتری دنبال شد و به دلیل آن‌که شرکت‌های توزیعی تفاوت قیمتی را در نظر گرفته بودند.

محمدی گفت: پس از این اختلاف قیمت‌ها هم اکنون میان شرکت‌های توزیعی و عرضه کننده هم‌گرایی خوبی به وجود آمده تا طرفین به قیمت متعادلی دست یابند و امیدوارم در آینده معاملات برق به صورت پررونق پیگیری شود.

وی هم‌چنین درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: در حال حاضر جلسات پیاپی‌ای را در سازمان بورس اوراق بهادار با صندوق‌های سرمایه‌گذاری برگزار می‌کنیم و این امر به دلیل طراحی ابزار و پیچیدگی‌های خود در مراحل نهایی قرار دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...