رفتن به مطلب

هتل 5 ستاره زرد


Mina Yousefi

ارسال های توصیه شده

هتل 5 ستاره زرد در کشور پرتغال واقع شده است. انستیتو معماری پلان در سال 2010، پروژه طراحی و اجرای این ساختمان را بر عهده گرفتند. این هتل در یک سایت زیبا واقع شده بود و در مقابل آن تپه ه

ای انبوه شن و ماسه با توپوگرافی خاصی قرار داشت.

 

کارفرمای پروژه در نظر داشت تا یک ساختمان شکیل را در این فضا و در مکانی مشرف به دریا ایجاد کند. چالش اصلی در طراحی این مجتمع، به حداکثر رسیدن فضای افقی و محدودیت های قانونی در میزان ارتفاع ساختمان بود.

 

طبق مجوز صادر شده، می بایست حداکثر ارتفاع ساختمان 3 طبقه به همراه یک زیرزمین باشد. بنابراین می بایست زیبایی، کارایی و پایداری به صورت توأمان در اجرای پروژه مورد نظر قرار می گرفت.

 

east-elevation%2001.jpg

با توجه به توپوگرافی طبیعی زمین، گروه طراحی تصمیم گرفت تا از یک فرم U شکل استفاده کند. در این طرح، یک حیاط مرکزی بزرگ مشرف به دریا وجود داشت و تمامی اتاق ها نیز به مناظر اطراف اشراف داشت. با استفاده از دانش معماری، ترکیب خطوط و اشکال ساده، و بهره گیری از پانل های شیشه ای و ترکیب نور و رنگ، یک محصول زیبا تولید شد.

 

از طلوع تا غروب خورشید، واکنش های متفاوتی بر روی نمای این ساختمان ایجاد می شود و در نهایت منجر به تبدیل شدن آن به یک نقطه عطف در سایت شده است.

east-elevation%2002.jpg

این هتل شامل 209 اتاق خواب، 11 سوئیت، یک لابی بزرگ، دو رستوران، یک فضای چندمنظوره، استخر سرپوشیده و دو استخر شنای روباز می باشد. یک باغ مجلل نیز در این هتل طراحی شده است.

east-elevation%2003.jpg

east-elevation%2004.jpg

east-elevation%2005.jpg

 

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...