رفتن به مطلب

برای تبدیل به نیروی برق سوئد از نروژ زباله می‌خرد


ارسال های توصیه شده

کشور سوئد که به عنوان کشور پیشرو در کاهش آثار منفی زیست محیطی و به کارگیری روش‌های گوناگون کاهش آلاینده‎ها شناخته می شود، اخیرا برای تولید انرژی دست به خرید زباله زده‎است.

به گزارش پایگاه خبری شهر الکترونیک، این اقدام که ازمدتی پیش با تبدیل زباله‎ها به نیروی برق در سطح ملی آغاز شد، درهمان مرحله نخست دو مشکل بزرگ را برای این کشور حل کرد. نخستین مشکل خلاص شدن از شر زباله‎ها بود، پیش از این که به توده‎ای انبوه مبدل شوند؛ و دیگر، مشکل تامین نیروی برق بدون سوزاندن هرگونه سوخت مخرب و آلاینده فسیلی.

آژانس حفاظت از محیط زیست سوئد گزارش داده که این کشور هم اکنون در ادامه سیاست‎های تولید انرژی پاک، نیازمند زباله‎های بیشتر است و از این رو شروع به واردات زباله کرده‎است. این اقدامات با واردات 881 هزار تن زباله از کشور همسایه نروژ آغاز شده‌است.

به نظر می‌رسد این ایده ابتکاری برای همه کشورها و همه افراد مفید و کارا باشد. سوئد بیشتر نیروی برق مورد نیازخود را در بخش مصرف خانگی و تجار، از طریق تبدیل زباله به برق تامین می‎کند و تاکنون برای این بخش نیز سرمایه گذاری کلانی کرده‌است.

 

این کشور به یمن اجرای این سیاست ها دربهره گیری از روش‎ها و فناوری‎های مدرن سبز، برخلاف بیشتر کشورهای جهان نیاز به محل و فضایی برای دفن زباله ندارد و تنها خاکستر به جا مانده از زباله‎‎هاست که درمقایسه با فضای مورد نیاز برای دفن زباله های معمولی، درفضایی بسیار ناچیز ، قابل دفن است.

همچنین دیگر نیازی به حفاری یا ایجاد تاسیسات گسترده آبی یا سوختی برای تولید انرژی برق، دراین کشور بسیار سردسیر نیست. درکنار همه این‎ها رها شدن از مشکل آلودگی هوا ناشی از سوخت فسیلی برای تولید انرژی وکاهش آلودگی هوا است که سوئد از آن رها شده‎ است.

انتشار این اخبار درباره فناوری‎های نوین زیستی برای تولید برق، یادآور انبوه زباله‎های انباشته شده در اقیانوس آرام است. جزیره‎ای رو به رشد از انبوه زباله‎ها که به یمن فعالیت‎های گسترده انسانی در منطقه، در حدود 1000 مایلی شمال هاوایی روبه گسترش و درچرخش مداوم است.

درسال 2009 یک گروه از متخصصان محیط زیست و متخصصان مدیریت زباله برای غلبه بر بحران زباله‎های جهانی دراین منطقه، تلاش‎هایی را آغاز کردند . تلاش برای رهایی از انبوه زباله‎هایی که محوطه‎های وسیعی از شمال اقیانوس آرام را به یک منطقه اکولوژیکی مرده بدل کرده‎است.

 

این گروه ها، تلاش گسترده ای را برای مدیریت این زباله‎ها آغاز کردند و ازجمله طرحی نیز برای تبدیل زباله‌ها به انرژی ارائه شد اما با توجه به تولید لحظه به لحظه زباله که بی وقفه به انبوه زباله‎های قدیمی‎تر در این مکان ناآرام دریایی می‎افزاید ، این طرح نتوانست موفقیت چندانی بیابد.

طرح تبدیل زباله به انرژی هرچند در کشورهایی چون امریکا هنوز به طور جدی به اجرا درنیامده اما به طورپراکنده ولی گسترده‎ای رو به توسعه‎ است. به طوری که کشور مونتگومری و برخی ایالت‎های امریکا همانند مریلند دارای طرح‎های زباله سوز برای تبدیل به انرژی هستند.

شهری در می سی سی پی که انباشته از زباله‎های کشاورزی است، در نظر دارد که از اواخر امسال زباله‎های محلی خود را به سوخت مایع تبدیل کند.

 

منبع: پایگاه خبری شهر الکترونیک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...