رفتن به مطلب

طرح جامع منطقه falck در ميلان از رنزو پيانو


.Apameh

ارسال های توصیه شده

ميلان، از لحاظ تاريخي، مبدا پيدايش و تولد برخي از شناخته ترين برندهاي دنيا بوده و به عنوان مركز اصلي فعاليت ساخت براي بسياري از آن ها عمل نموده است. اكنون اين شهر خود را انباشته از ميزان قابل توجهي از فضاهاي غير قابل استفاده و اغلب ناخوشايند يافته است؛ مملو از كارخانه هايي تعطيل، رها شده و بسا فراموش شده.

كارخانه فولاد falck در سستو سان جوواني در شمال ميلان، يكي از اين مناطق مي باشد كه از تعداد بسياري خانه هاي اجتماعي سالمندان ِ رها شده، اسكلت هاي ساختمان هاي صنعتي و چشم اندازهايي خاكستري تشكيل شده است. رنزو پيانو، به تازگي حق قانوني ساخت اين سايت 1.3 ميليون متر مربعي را به دست آورده است و قصد دارد كه آن را به مكاني پر جنب و جوش براي جامعه تبديل كند كه شامل يك موزه، كتابخانه، مركز تحقيقات، دانشگاه ها، خانه ها، مغازه ها و پاركي به مساحت يك ميليون متر مربع مي باشد و تا سال 2008 به اتمام خواهد رسيد.

 

 

اين طرح جامع، از كانسپتي دو محوري تبعيت مي كند. محور شمال به جنوب آن كه رامبلا ناميده مي شود، بخش تجاري و مسكوني طرح را تشكيل مي دهد كه شامل بيش از 1270 واحد مسكوني جديد مي باشد. محور شرق به غرب پروژه نيز شامل قسمت هاي اجتماعي طرح و فضاي سبز عظيم آن خواهد بود. رامبلا با برج هايي به ارتفاع 40 و 90 متر شكل مي گيرد كه بر روي پايه و بر فراز زمين قرار گرفته اند و داراي باغ هايي سرسبز و معلق با پوشش هايي از سفالينه قرمز و قهوه اي خواهند بود.

در صورت موفقيت اين پروژه با اين مقياس، طريقه استفاده انرژي و زيرساخت هاي آن نيز بايد مورد بررسي قرار گيرند. اين طرح نيز براي از بين بردن فشار بر شبكه اصلي انرژي شهر، براساس تامين خودْ گردان ِ انرژي ، طراحي گشته است. شبكه ارتباطي اين منطقه به كل شهر نيز اصلاح و تقويت گشته است؛ طراحي مجدد ايستگاه قطار شهري، ارتباط به بخش هاي ِ موجود خدمات حمل و نقل را بهبود مي بخشد و وسائل نقليه با انرژي هاي جايگزين، به عنوان سرويس هاي حمل و نقل كم مصرف معرفي خواهند گشت.

 

exfalck01.jpg

 

 

 

 

 

exfalck02.jpg

 

 

exfalck04.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...