رفتن به مطلب

شرکت scape، برنده مسابقه طرح جامع لکسینگتون


R.Irankhah

ارسال های توصیه شده

موضوع این پروژه، طراحی یک مسیر خطی کشیده به طول دو مایل است که دو مرکز شرقی و غربی شهر کنتاکی در لکسینگتون را به هم وصل می کند.

شرکت نیویورکی معماری منظر SCAPE، چهار شرکت ملی و بین المللی دیگر، شامل شرکت معماری JDS، را از مقابل برداشت تا طراح طرح جامع Town Branch Commons باشد. موضوع این پروژه، طراحی یک مسیر خطی کشیده به طول دو مایل است که دو مرکز شرقی و غربی شهر کنتاکی در لکسینگتون را به هم وصل می کند. این رقابت به دلیل چالش هیجان انگیزش توجه زیادی را به خود جلب کرد: نهر Town Branch که بیش از صد سال زیر زمین بوده است، به سطح زمین آورده می شود.

Jeff Fugate، رئیس و سخنگوی هیات مدیره پروژه توسعه مرکز شهر لکسینگتون، که حامی مالی این رقابت است، چنین عنوان کرده است: "هیئت پنج نفره داوری، پنج گزینه عالی در اختیار دارد، اما شرکتSCAPE به وضوح در صدر این رقابت قرار دارد." Aaron Betsky، مدیر موزه هنر سینسیناتی و رئیس هیئت داوری در مورد گزینه انتخاب شده تشریح کرد که:" به عنوان یک داور، عمق دیدگاه طراحان ما را هیجان زده کرده و به وجد آورد، و این در حالی است که ما اطمینان داریم که آنها قادر خواهند بود که طرح خود را به مرحله اجرا برسانند."

Kate Orff، بنیان گذار شرکت SCAPE، متذکر شد که این شرکت به دنبال همکاری و همیاری با عموم مردم جامعه برای تحقق بخشیدن به چشم اندازها ست:" شرکت SCAPE بسیار هیجان زده است، چرا که توانسته به عنوان بخشی از این پروژه ابتکاری و مهیج در باز زنده سازی Town Branch ایفای نقش کند، مسیرهای ارتباطی جدیدی در مرکز شهر بسازد و کیفیت زندگی در شهر لکسینگتون را بهبود ببخشد. در حقیقت، واقعیات موجود، شرایط زمین و پتانسیل آب در ساماندهی به طراحی مناظر نوین شهری، الهام بخش ما در این طرح بوده است."

بر اساس آنچه که روزنامه Press منتشر کرده است،" طراح منتخب، عوامل تاریخ، زمین شناسی و نوآوری های توسعه پایدار را چنان در مبحث مربوط به فضای جدید شهری در هم ادغام کرده است که گویی این مسیر از Town Branch را به مرکز شهر آن دوخته شده است.

شرکت تجاری لکسینگتون گزارش می دهد که طرح شرکت SCAPE شامل موارد زیر است:" چیدمانی خطی از پارک های کوچک، باغ های بارانی، استخرها و فواره هایی است که در امتداد جاده وینچستر و خیابان میدلند، از درون پارک تروبرد، پایین خیابان واین، در اطراف پارک مثلثی کشیده شده است و جایگزینی برای تمام فضای پارکینگ خیابان کاکس است که پشت Rupp Arena واقع شده است." همچنین این مقاله یادآوری می کند که همانگونه که شواهد نشان می دهد، برای قسمت عظیمی از آبی که پشت Rupp Arena قرارگرفته، برنامه ریزی شده است.

علاوه بر آن، طرح جامع بر انعطاف پذیری تاکید می کند به گونه ای که تکامل آن تا بیش از شش ماه آینده، با مشارکت "مدیریت توسعه مرکز شهر" و عموم مردم شهر لکسینگتون ادامه خواهد داشت، و هنوز هیچ برچسب قیمتی برای طرح در نظر گرفته نشده است.

طرح برنده به همراه چهار طرح پیشنهادی دیگر- طرح Denver-based Civitas، Minneapolis-based Coen و همکارانش، شرکت هلندی Inside Outside، و شرکت دانمارکی JDS Architects- در تاریخ 22 فوریه 2013 در محل مرکز هنری در مرکز شهر لکسینگتون به نمایش گذاشته شد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...