هولدن کالفیلد 19946 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 خرداد، ۱۳۹۲ اگر چه تعدادی از فنآوری های مقیاس بزرگ (چندین مگاواتی) در زمینه های حرارتی خورشیدی وجود دارد، ولی فنآوری های اصلی برای تولید در مقیاس کوچک sterling dish. هستند. این فنآوری در محدوده 10 تا 25 کیلووات مورد آزمایش قرار گرفته است. در این سیستم، نور در یک گیرنده کوچک توسط یک آرایه ردیابی خورشید از آینه ها متمرکز شده است. حرارت جمع آوری شده توسط گیرنده به پایان داغ (hot end)یک موتور استرلینگ منتقل شده است. موتور استرلینگ با استفاده از سیال موجود در یک سیکل بسته با فشار پیستون ها چرخش شفت برق تولید می کند. در ظرف استرلینگ، چرخش شفت برای چرخش ژنراتور القایی مورد استفاده قرار می گیرد که به شبکه برق متصل شده است. مانند سیستم های PV، ظروف استرلینگ یک قدرت خروجی دارند که بوسیله مقداری ازورودی خورشیدی ثابت شده است. در یک سیستم بسته، مازاد برق مورد نیاز از انرژی خورشیدی موجود در هر زمان داده شده باید ذخیره سازی شود. 7 لینک به دیدگاه
هولدن کالفیلد 19946 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 خرداد، ۱۳۹۲ موتور استرلينگ موتور گرمايي است که بسيار متفاوت از موتور احتراق داخلي موجود در خودروي شماست. اين موتور توسط رابرت استرلينگ در سال ۱۸۱۶ اختراع شده بود و پتانسيلي دارد که بسيار کارآتر نسبت به موتور گازوييلي يا ديزلي باشد. اما امروزه موتورهاي استرلينگ فقط در کاربردهاي بسيار تخصصي تر مانند زيردريايي ها يا ژنراتورهاي کمکي براي قايق يا کرجي هايي استفاده مي شوند که کار با صداي آرام اهميت دارد. گرچه در زمينه کاربرد در بازار انبوه موفقيتي نداشته است اما بعضي مخترعان بسيار توانمند دارند روي آن کار مي کنند. موتور استرلينگ از سيکل استرلينگ استفاده مي کند که برخلاف سيکلي است که در موتورهاي احتراق داخلي استفاده مي شوند. اين موتور فقط با استفاده از گرماي دست حرکت مي کند § گازهايي که درون موتور استرلينگ استفاده مي شوند هرگز از موتور خارج نمي شوند. هيچگونه دريچه اگزوزي ندارد که گازها را با فشار زياد بيرون دهد و هيچ انفجاري رخ نمي دهد. به خاطر همين موتورهاي استرلينگ فاقد صدا يا به بيان بهتر بسيار کم صدا هستند. § سيکل استرلينگ از منبع گرماي خارجي استفاده مي کند که مي تواند هر چيزي از گازوييل تا انرژي خورشيدي تا گرماي توليد شده توسط پوسيدگي گياهان باشد. هيچ احتراقي درون سيلندرهاي موتور رخ نمي دهد. صدها روش براي يک موتور استرلينگ باهم وجود دارد که در اينجا دو مورد ذکر شده است. سيکل استرلينگ مبناي کليدي موتور استرلينگ مقدار ثابتي گاز درون موتور محفوظ است. سيکل استرلينگ مستلزم يک سري اتفاقات است که فشار گاز درون موتور را تغير مي دهد که باعث مي شود کاري انجام شود. گازها چندين ويژگي دارند که اساسي براي کار موتورهاي استرلينگ است: § اگر ميزان ثابتي گاز را در فضايي به حجم ثابت داشته باشيد و دماي گاز را افزايش دهيد فشار زياد خواهد شد. § اگر ميزان ثابتي گاز داريد و آن را فشرده کنيد (حجم فضا را کاهش دهيد) دماي گاز افزايش خواهد يافت. اجازه دهيد به يک موتور استرلينگ ساده نگاهي بياندازيم و هر يک از مراحل سيکل استرلينگ را ببينيم. موتور ساده شده ما از دو سيلندر استفاده مي کند. يک سيلندر توسط منبع گرماي خارجي مانند آتش گرم مي شود و قسمت ديگر توسط منبع سرمايشي خارجي مانند يخ سرد مي شود. اتاقک هاي گاز دو سيلندر به يکديگر متصل اند و پيستون ها نيز ه يکديگر به طريق مکانيکي متصل شده اند توسط اتصالي است که چگونه آنها در ارتباط با يکديگر حرکت خواهند کرد. سيکل استرلينگ چهار قسمت دارد. دو پيستون در عکس بالا همه قطعات سيکل همراه باشد: 1. گرما که به گاز درون سيلندر گرم شده افزوده مي شود (چپ) باعث ايجاد فشار مي شود. اين نيروها پيستون را به پايين حرکت مي دهند. اين قسمتي از سيکل استرلينگ است که کار انجام مي دهد. 2. پيستون چپ به سمت بالا حرکت مي کند در حالي که پيستون سمت راست به سمت پايين حرکت مي کند. اين گاز داغ را در سيلندر سرد شده فشار مي دهد که به سرعت گاز سرد مي شود تا به دماي منبع سرمايشي برسد که فشار آن را کاهش مي دهد. اين باعث مي شود تا آن ساده تر گاز را در قسمت بعدي سيکل را فشرده کند. 3. پيستون در سيلندر سرد شده (راست) شروع به فشرده کردن گاز مي کند. گرماي توليد شده توسط اين فشردگي توسط منبع سرمايشي حذف مي شود. 4. پيستون راست به بالا حرکت مي کند در حالي که پيستون چپ به سمت پايين حرکت مي کند. اين عمل گاز را به داخل سيلندر گرما مي راند جايي که سريع گرم شده و باعث فشاري مي شود و اين نقطه اي است که سيکل دوباره تکرار مي شود. موتور استرلينگ فقط انرژي در طي اولين بخش سيکل ايجاد مي کند. دو روش اصلي براي افزايش خروجي انرژي سيکل استرلينگ است: § افزايش خروجي انرژي در مرحله يک - در قسمت اول سيکل فشار گاز گرم شده پيستون را در برابر انجام کار هل مي دهد. با افزايش فشار در طي اين بخش از سيکل خروجي انرژي موتور را افزايش خواهد داد. يک روش افزايش فشار افزايش دماي گاز است. هنگامي که به موتور دو پيستوني نگاهي کنيم مي بينيم که چگونه وسيله اي به نام ري ژنراتور (regenerator) مي تواند خروجي انرژي موتور را با ذخيره موقتي گرما بهبود دهد. § کاهش کاربرد انرژي در مرحله سوم- در اين قسمت از سيکل، پيستون ها روي گاز کار مي کنند با استفاده از انرژي توليد شده در قسمت اول. با کاهش فشار در طي اين بخش از سيکل انرژي استفاده شده را مي تواند در طي اين مرحله کاهش دهد (به طور کارآيي خروجي انرژي موتور را افزايش مي دهد). يک روش براي کاهش فشار سرد کردن گاز به دماي پايين تر است. در اين بخش سيکل استرلينگ ايده آل توضيح داده شد. موتورهاي کار واقعي کمي در سيکل متفاوت اند که به خاطر محدوديت هاي فيزيکي طرح آنهاست. به جاي داشتن دو پيستون، موتور نوع جابه جا شونده يک پيستون و يک جابه جا شونده دارد. جابه جا شونده براي کنترل عمل مي کند موقعي که اتاقک گاز گرم مي شود و هنگامي که سرد مي شود. براي حرکت، موتور بالايي نياز به تفاوت دمايي بين بالا و پايين سيلندر بزرگ است که تفاوت بين دماي سمت شما و هواي اطراف براي حرکت موتور کافي است. در موتور پاييني سيلندر گرم با شعله خارجي گرم مي شود. سيلندر سرد با هوا سرد مي شود. ميله هاي پايه از هر پيستون به ديسک کوچکي متصل شده است که به چرخ لنگر بزرگتري متصل مي شود. اين پيستون ها را در حال حرکت نگه مي دارد هنگامي که هيچ نيرويي توسط موتور توليد نمي شود. چرا موتور استرلينگ متداول نشده است؟ دو ويژگي کليدي است که موتور استرلينگ را براي استفاده در بسياري از کاربردها مانند خودروها و تراکتورها غيرعملي مي کند که مي تواند به خاطر اينکه منبع گرما خارجي است باشد که اين بدين معني است که § موتور نياز به کمي وقت دارد تا گرم شود پيش از آنکه انرژي مفيدي توليد کند. § موتور نمي تواند خروجي انرژي خود را به طور سريع تغيير دهد. اين کمبودها همگي تضمين کرده اند آن نمي تواند جايگزيني براي موتور احتراق داخلي در خودروها باشد. به هر حال، موتور استرلينگ براي انرژي خودروي هيبريدي ممکن است مفيد باشد. 7 لینک به دیدگاه
هولدن کالفیلد 19946 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۹۲ ساخت ديش استرلينگ با قابليت توليد 500 وات محققان مركز تحقيقات موتور ايران خودرو موفق به طراحي و ساخت نخستين نمونه ديش استرلينگ با قابليت توليد 500 وات برق شدند. دميرچي، عضو تيم طراحي نخستين نمونه ديش استرلينگ گفت: استفاده از انرژي خورشيد براي توليد برق به دو صورت استفاده از صفحات خورشيدي يا ديش استرلينگ صورت مي گيرد. دميرچي خاطرنشان كرد: در ديش استرلينگ يك بشقاب مجهز به آئينه هاي متعدد، نور را در يك نقطه متمركز مي كند سپس در اين نقطه سيلندر گرم، موتور استرلينگ قرار داده مي شود. پس از آن گرما به موتور منتقل شده و منجر به توليد برق مي شود. وي با بيان اين كه بازدهي اين سيستم 30 درصد است و كشورهاي پيشرفته مانند آلمان و امريكا از اين فناوري در توليد برق استفاده مي كنند، گفت: از موتورهاي استرلينگ در نيروگاه هاي خورشيدي توليد برق بيشترين استفاده صورت مي گيرد. 4 لینک به دیدگاه
هولدن کالفیلد 19946 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۹۲ نحوه کار موتور استلینگ (نوع ازمایشگاهی ) ن 3 لینک به دیدگاه
هولدن کالفیلد 19946 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۹۲ [h=2] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/h] میتوان گفت بطوری مبتکرانه بازیافت انرژی در این مدل از motherboard این شرکت رعایت شده است . این ابتکار شرکت MSI گامی است در جهت کاهش مصرف انرژِی در کامپیوترها و در گام های بعدی خنک کاری قطعاتی مانند CPU که دمای آنها به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد نیز می رسند. همانطور که میدانید موتور استرلینگ از دسته موتورهای احتراق خارجی میباشند و در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام که در همین وبلاگ آورده شده است تا حدودی نحوه کار این موتور توضیح داده شده است . همانطور که اشاره شد این موتور از گرمایی خارجی استفاده می نماید تا گاز داخل سیکل درون سیلندر داغ افزایش حجم دهد و پیستون را حرکت دهد و یک سیلندر خنک گاز را سرد و متراکم می نماید و پیستون سرد نیز کورس دوم حرکت را انجام میدهد ، حاصل این انبساط و تراکم گاز سیکل استرلینگ یک حرکت رفت و برگشتی است . همانطور که در شکل می بینید سیلندر داغ بر روی سطح چیپ ست قرار میگرد و انبساط گاز درون پیستون داغ بوسیله گرمای چیپ ست تامین می شود و گرمایی اضافی توسط لوله های انتقال گرمایی Heat pipe که آن هم از سطح چیپ ست به یک ( heat sink ) انتقال یافته است تعبیه شده تا در آنجا تبادل حرارتی و عمل خنک کاری با افزایش سطح تبادل حرارتی انجام شود. حرکت سیلندرها بوسیله یک میل لنگ به حرکت محوری تبدیل شده و باعث گردش پروانه ای می گردد که در مقابل heat sink یاد شده قرار گرفته است . به این ترتیب گرمای حاصل از چیپ ست بدون استفاده از انرژی الکتریکی بلکه به وسیله گرمای خود چیپ خنک کاری میشود . 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده