رفتن به مطلب

Strategy Analytics : سامسونگ به تنهایی ۹۵ درصد از سود بازار اندروید را تصاحب کرده است


ارسال های توصیه شده

Samsung-King.jpgبازار اندروید با پیشرفت چشمگیر خود، سودآوری مناسبی را نیز برای شرکت های مختلف تولیدکننده محصولات برپایه این سیستم عامل به ارمغان آورده، اما ظاهرا میزان سودآوری شرکت ها از این بازار چندان عادلانه و یکسان نبوده است.

 

مطابق گزارشات منتشر شده از میزان سودآوری شرکت های اندرویدی در ۳ ماهه نخست سال میلادی جاری، سامسونگ به تنهایی با ۵.۱ میلیارد دلار سود از محصولات اندرویدی خود، ۹۵ درصد از کل ۵.۳ میلیارد دلار سود این بازار را به تصاحب خود درآورده است که آمار بسیار شگفت انگیز و قابل تاملی می باشد.

 

Woody Oh تحلیلگر این گزارش، دلیل اختلاف چشمگیر سامسونگ با سایرین را در “پشتیبانی عالی، محصولات قدرتمند و بازاریابی کارآمد” می داند که باعث سودآوری چشمگیر سامسونگ از این بازار شده است. پس از سامسونگ، دیگر شرکت کره ای یعنی LG با ۲.۵ درصد در جایگاه دوم قرار دارد و سایر شرکت ها نیز با ۲.۷ درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

 

تمامی سود بازار اسمارت فون ها در ۳ ماهه نخست سال جاری، ۱۲.۵ میلیارد دلار بوده است که سهم اندروید ۴۳ درصد از کل این رقم می باشد.

 

زمانی که وارد جزییات عملکرد اندروید در طی دوره مذکور می شویم، به سلطه بلامنازع سامسونگ بر این سیستم عامل پی می بریم. مطابق گزارشی که توسط گارتنر منتشر شد، سامسونگ به تنهایی ۳۰.۸ درصد از کل اسمارت فون های ۳ ماهه نخست سال را به خریداران تحویل داده است. بله همانطور که اشاره کردیم منظور ما کاربران مقصد می باشد نه خریداران محصولات.

 

Neil Mawston مدیر اجرایی موسسه Strategy Analytics می گوید :

 

بدون شک سامسونگ در حال حاضر سلطان بازار جهانی اسمارت فون های اندرویدی می باشد. ما بر این باوریم که درآمد و سودآوری این شرکت از سیستم عامل اندروید، بیش از آنچه می باشد که گوگل از این سیستم عامل کسب کرده است.

 

با وجود تسلط سامسونگ بر بازار اندروید، Eric Schmidt رییس شرکت گوگل اخیرا هرگونه تنش و بروز مشکل میان گوگل و سامسونگ را رد کرد. در طی ماه های اخیر، حدس و گمان هایی در رابطه با ترس گوگل از فروش بی رویه محصولات سری گلکسی سامسونگ مانند اس۳ و نوت۲ منتشر شده و این احتمال مطرح شده بود که سامسونگ با معرفی پلتفرم اختصاصی خود، ضربه سختی را به سیستم عامل اندروید وارد کند. اما واقعیت آن است که با معرفی نسخه خام اندرویدی گلکسی اس۴ در کنفرانس I/O 2013 به تمامی گمانه زنی ها در رابطه با تنش میان گوگل و سامسونگ پایان داده شد و ظاهرا روابط این ۲ شرکت دوستانه تر از آن چیزی است که همگان تصور می کردند.

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...