رفتن به مطلب

مقایسه سه گوشی HTC One، Galaxy S4، Xperia Z


Arpak

ارسال های توصیه شده

در اينجا فقط اين گوشي‌ها را مقايسه مي‌كنيم و با دلايل منطقي در هرقسمت آن گوشي كه برنده خواهد شد اعلام مي‌كنيم اما در نهايت انتخاب به عهده شما است كه با توجه به نياز خود گوشي مورد نظر را انتخاب كنيد.

بسيار خوب مبارزه را شروع مي‌كنيم.

1.JPG

راحتي در دست هر سه گوشي اندازه تقريبا بزرگي دارند، اما اين اندازه‌هاي بزرگ زياد آزار دهنده نيست، در گوشي HTC One يك انحنا در پشت اين گوشي ايجاد شده كه اين انحنا به خوش دست يودن گوشي كمك بسيار زيادي مي‌كند، سوني گوشي Xperia Z را كاملا تخت و مستطیلی طراحی کرده، سامسونگ نيز تقريبا همان طراحي Galaxy S3 را در اينجا به کار برده به اين صورت كه گوشي ظاهري تقريبا بيضي مانند دارد و لبه هاي آن كاملا گرد هستند. بگذاريد براي اينكه كاملا متوجه شويد كدام گوشي خوش دست‌تر است به ترتيب برندگان اين بخش را اعلام كنيم. HTC One خوش دست ترين گوشي اين گروه است و در رتبه اول جاي مي‌گيرد، بعد از آن دومين رتبه مربوط به Galaxy S4 است و بعد از آن Xperia Z در رتبه سوم جاي خواهد گرفت.

رتبه اول One

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم Xperia Z

9.JPG

 

11.JPG

10.JPG

طراحی Galaxy S4 در بیشتر موارد طراحی اس 3 را به ارث برده است و یکی از مواردی که بسیاری بر سامسونگ خورده می‌گیرند همین است که در طراحی نواوری دیده نمی شود، اما در مجموع گوشی ظاهری زشت ندارد که برای یک پرچمدار مناسب نباشد. Xperia Z تماما از شیشه ساخته شده است، این گوشی به صورت يك مكعب مستطيل طراحي شده و لبه هاي گوشي كمي گرد شده است، درست است که طراحی این گوشی ظرافت های خاص خود را دارد اما با یک گوشی که یک طراحی فوق العاده داشته باشد و تا کنون در جایی ندیده باشید روبرو نیستید. اما مسئله برای HTC One متفاوت است، همانطور که در بررسی تخصص این گوشی هم گفتیم HTC هر چه در توان داشته برای طراحی این گوشی به کار برده و زمانی که از روبرو به گوشی نگاه می‌کنید گویی یک گوشی از فیلم‌های فضایی و از آینده آمده است را می‌بینید، طرز قرار گرفتن اسپیکرها در جلوی گوشی یک کار جدید است و ترکیب شیشه و آلومینیوم (البته از نوع با کیفیت) در کنار هم ظاهری جذاب را به گوشی بخشیده اند. در این راند از مبارزه ما برنده و رتبه اول را HTC One اعلام می‌کنیم و معتقدیم HTC برای طراحی گوشی زحمت زیادی کشیده است. در رتبه دوم گوشی Xperia Z را قرار می‌دهیم و در رتبه سوم را نیز شایسته Galaxy S4 می‌دانیم.

رتبه اول One

رتبه دوم Xperia Z

رتبه سوم Galaxy S4

13.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

لینک به دیدگاه

راحتی در استفاده

در اینجا با سه گوشی اندرویدی روبرو هستیم بنابراین نباید زیاد تفاوتی در این مورد وجود داشته باشد، اما به این علت که هر کمپانی به سلیقه خود یک پوسته برای گوشی‌هایش با سیستم عامل اندروید ادغام می‌کند باید در نظر داشته باشید که تفاوت‌هایی به وجود خواهد آمد. سامسونگ با ادغام نسخه اندروید 4.2.2 و تاچ ویز این گوشی را تزئین کرده است، اگر پیش از این با سامسونگ کار کرده باشید بسیار راحت با این گوشی کنار خواهید آمد و اگر حتی پیش از این سامسونگ هم نداشتید بعد از گذشت 2 الی 3 روز به تمام زیر و بم آن آشنا خواهید شد. در Xperia Z سونی از نسخه اندروید 4.1.2 استفاده کرده که نسبت به Galaxy S4 نسخه قدیمی‌تری است، تقریبا می‌توان گفت سونی هیچ دستکاری در نسخه اندروید نکرده و تنها آیکون ها را با سلیقه خود تزئین کرده است. مطمئن باشید اگر تجربه کار با اندروید را هم نداشته باشید به راحتی می‌توانیید جای همه چیز را پیدا کنید. و اما HTC One، HTC در اینجا از اندروید 4.1.2 به همراه اخرین نسخه از رابط کاربری Sense یعنی نسخه 5 استفاده کرده است، درست است که این رابط کاربری بسیار زیبا طراحی شده است و امکانات جالبی مانند BlinkFeed دارد، اما کار کردن با آن برای افرادی که تا به حال HTC نداشتند و یا زیاد حرفه‌ای نیستند کمی سخت است و تا بخواهند زیر و بم آن را یاد بگیرند کمی زمان خواهد برد. ما در این راند رتبه اول را شایسته Xperia Z می‌دانیم که کار کردن با آن بسیار راحت است، رتبه دوم را به Galaxy S4 و رتبه سوم را نیز برای HTC One در نظر می گیریم. رتبه اول Xperia Z

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم One

توجه داشته باشید رتبه بندی ما در اینجا تنها برای راحتی کار با گوشی برای کاربران عادی است، اما اگر بخواهیم به زیبایی این رابط کاربری‌ها رتبه بدهیم مطمئنا HTC One را در رتبه اول، Galaxy S4 را در رتبه دوم و Xperia Z را در رتبه سوم قرار می‌دهیم. رتبه اول One رتبه دوم Galaxy S4 رتبه سوم Xperia Z

14.JPG

15.JPG

کارآیی هر سه گوشی جزو قدرتمندترین های بازار هستند، اما در داخل تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز خواهد کرد. دو گوشی Xperia Z و HTC One پردازنده 4 هسته‌ای دارند که سرعت پردازنده اولی برابر 1.5 و سرعت پردازنده دومی برابر 1.7 گیگاهرتز است. اما Galaxy S4 به پردازنده 8 هسته‌ای مجهز است که حداقل بر روی کاغذ کلاس آن را از دو گوشی قبلی جدا خواهد کرد. اما حقیقتا این جداسازی تنها بر روی کاغذ نیست. در اینجا ما تست‌هایی با هر سه گوشی انجام دادیم و متوجه شدیم که این سه در انجام کارهای سنگین که باید در انجام آن تبحر داشته باشند تفاوت های بسیاری دارند. در ابتدا بر روی 3 گوشی بازی با کیفیت Need For Speed Most Wanted را نصب کردیم و بازی را بر روی آن‌ها اجرا کردیم در زیر می‌توانید ویدئوی مربوط به تست بازی این سه گوشی را مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید گوشی Galaxy S4 به راحتی هر چه تمام تر از پس اجرای این بازی برمی‌آید و بدون هیچ مشکلی و با سرعتی بسیار خوب ان را اجرا می کند، گوشی سونی Xperia Z نیز به خوبی توانست بازی را اجرا کند و ما مشکلی در انجام بازی با آن نداشتیم، اما در اینجا HTC One تنها گوشی بود که با سرشکستگی از این آزمایش بیرون آمد، همانطور که در فیلم هم مشاهده می‌کنید HTC One نتوانست بازی را نشان دهد و تنها یک صفحه سیاه را برای ما به نمایش درآورد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مورد دیگر که ما مورد آزمایش قرار دادایم پخش ویدئوهای فول اچ دی بود، ما یک کارتون که کیفیت فول اچ دی داشت را بر روی هر سه گوشی قرار دادیم و با پخش کننده خود گوشی این ویدئو را پخش کردیم، همانطور که در ویدئو می‌توانید ببینید دو گوشی Galaxy S4 و Xperia Z به راحتی این ویدئو را پخش کردند، اما بازهم در اینجا HTC One نتوانست خودی نشان بدهد، همانطور که در فیلم می بینید ویدئوی در حال پخش در گوشی HTC One دائما گیر می کند و مانند این است که این گوشی نمی‌تواند از پخش فیلم های فول اچ دی پشتیبانی کند که این مسئله برای یک گوشی که صفحه نمایش فول اچ دی دارد خیلی جالب به نظر نمی‌آید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بنابراین در این قسمت برنده دو گوشی هستند، هر دو گوشی Galaxy S4 و Xperia Z در این قسمت در رتبه اول می‌ایستند و با فاصله‌ای بسیار زیاد گوشی HTC One در رتبه بعد قرار خواهد گرفت. رتبه اول Xperia Z و Galaxy S4

رتبه دوم HTC One

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...