رفتن به مطلب

تـزئین ژلــه


ارسال های توصیه شده

مواد لازم:

 

ژله آلوئه ورا يك يا دو بسته (بستگی به قالبتان دارد ميتوانيد اول با آب پيمانه كنيد تا بفهميد چقدر ژله لازم داريد)

 

يك بسته خامه صبحانه

 

رنگ خوراكي سبز، قرمز، زرد، آبي و ....

 

بستنی وانيلی سفيد

 

 

*******

 

ژله پايه: ژله آلوئه ورا را با يه ليوان آب داغ درست ميكنيم حتما 30 ثانيه روي بخار كتری ميگذاريم تا به روش بن ماری حل شود. بعد سه چهارم ليوان آب سرد اضافه ميكنيم و درون يه قالب ساده ميريزيم و ميگذاريم داخل يخچال تا 24 ساعت. اگر ژله شل باشد مواد تزريقی داخلش پخش شده و اگر زيادی سفت باشد حالت پاستيلی پيدا ميكند و ميشكند.

 

 

مواد تزريق: خامه صبحانه را برميداريم در ظرف های جداگانه ميريزيم و به هركدام يه رنگ خوراكی اضافه می كنيم. دو سه قطره استفاده ميكنم زياد نريزيد چون تلخ ميشود.

 

 

خوب هم ميزنيم تا يه دست شود. دو قطره آب هم بهش اضافه ميكنم تا رقيق تر شود و راحت تر از سرنگ بيرون بياد. حالا سوزن سرنگ را درمياوريم از هر رنگی يه سرنگ پر ميكنيم و دوباره سوزن را ميگذاريم سر جایش. ژله پايه را از يخچال بيرون مياريم و شروع به تزريق ميكنيم.

 

 

 

 

t2rgoz1lystqg585hi.jpg

لینک به دیدگاه

برای پرچم زدن گلها :باید دستمان را عمود بگیریم و خیلی آرام پيستون سرنگ را فشار بدهیم که یک خط صاف کشیده شود. سوزن را درمياوريم و دوباره نزديك همان اولی يک خط عمود ميگذاريم. به همين ترتيب ادامه ميديم شاید 10 یا 15 بار البته تعدادش سلیقه ای است.

 

 

ممکن است کمی سطح کار کثیف شود که با دستمال كاغذی پاک ميکنیم تا کارمان تمیزتر دربیاید و زیر ژله پر از رنگهای پخش شده نباشد.

 

 

برای گلبرگها : گلبرگها را از مرکز شروع ميکنیم به صورت مایل (نه عمودی و نه افقی) طوری شکاف میدهیم كه شکل گلبرگ یا برگ دربیاد، و چند ردیف گلبرگ درست میکنیم و رنگ را همزمان تزریق ميكنيم. رديف بعدی بين دو تا گلبرگی كه زديم يه گلبرگ ميزنيم به همين ترتيب شيب را كم ميكنيم تا جايی كه نزديك به سطح ژله است. هر چه گل پرتر باشه قشنگتر ميشود.

 

 

تا جایی که جا دارد گلبرگ ها را نزدیک هم قرار ميدهيم و ظرف را برميگردانیم و جای گلبرگها را نگاه ميکنیم هر کجا که لازم بود گلبرگی را ایجاد ميكنيم. از این نترسید که سطح ژله پاره بشه چون وقتی ژله را برگردانيد اصلا مشخص نيست.

 

 

برای گل رز سعی کنین گلبرگهای ردیف اول را (غنچه وسط گل) همه از مرکز ژله بزنید. ردیف دوم را کمی از مرکز فاصله بدهید اما نه قدری که این فاصله معلوم شود در حین کار میتوانید ظرف را برگردانید و ببینید که درست طرح میزنید یا نه و فضاهای خالی را پر کنید.

 

 

براي تزريق برگ: سرنگ را با خامه سبز پر ميكنيم و مثل نقاشی کردن نوک سوزن را شکل تیزی های برگ توی ژله می کشیم و در همون حال سرنگ را فشار می دهيم تا از سوزن خامه بیرون بیاید. هر جا هم از رنگ خالی ماند باز سرنگ را می بريم و می کشیم.

 

 

در آخر يک ژله مات درست ميكنيم و بعد از بستن گل و همه چی یک لایه می ریزيم تا وقتی ژله را برمی گردانیم گل ها خوب نمایان باشد. به نوعی بک گراند حساب میشود و گل ها را برجسته تر نشان میدهد.

 

 

برای ژله مات حتماً باید رنگ گل را در نظر گرفت که متضاد باشد تا خودش را نشون بدهد. مثلاً گلی که قرمزه اگر ژله مات قرمز استفاده کنید مسلماً جلوه ندارد! ترجیحاً ژله مات سفید استفاده کنید که همه رنگها را بخوبی نشون بدهد.

 

 

در اینجا از ژله بستنی استفاده ميكنم كه ژله آلوئه ورا رو با يه ليوان آب گرم و يه ليوان بستنی وانيلی سفيد درست ميكنيم؛ البته وقتي ژله خنك شد بستنی را اضافه ميكنيم وگرنه دو رنگ ميشود.

 

 

وقتي ژله مات را ريختيم يک ساعتی ميگذاريم داخل يخچال بماند بعد بيرون مياوريم كناره های ظرف را با چاقو آزاد ميكنيم و ظرف را چند ثانيه درون آب جوش قرار ميدهيم. بعد هم برميگردانيم داخل بشقاب.

 

 

بالاخره تمام شد سخته ولی درست کردنش خیلی لذت داره... :hapydancsmil:

لینک به دیدگاه

کسایی که اهل نقاشی باشند زودتر یــاد می گیرند.

 

من خودم بـار چهارم تونستم یک طرح خوب دربیــآرم.

 

اوایل این طوری میشــه... :persiana__hahaha:

 

 

 

j2j7boxywwqvid3xaatr.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...