رفتن به مطلب

گلشیفته فراهانی از بازی در فیلم 150 میلیون دلاری هالیوود باز ماند


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

گلشیفته فراهانی از بازی در فیلم 150 میلیون دلاری هالیوود باز ماند ... 58790.jpg

 

به احتمال زیاد بخش اعظم بودجه فیلم صرف طراحی جلوه‌های ویژه فیلم شده است. این فیلم از پروژه‌های ویژه سال‌های اخیر در هالیوود است و گلشیفته فراهانی پس از حضور در... فیلم تخیلی هالیوود درباره تاریخ ایران

 

فیلم پرهزینه «شاهزاده ایرانی» (Prince of Persia ) كه به كارگردانی مایك نیول و تهیه‌كنندگی كمپانی والت‌دیزنی تولید شده است روز 28 می‌(برابر با 7 خرداد سال جاری) به‌طور گسترده در بیش از 35 كشور جهان اكران می‌شود.

 

به گزارش پرچم :این فیلم با هزینه‌ای معادل 150 میلیون دلار (حدود 150 میلیارد تومان) تولید شده و به این ترتیب از پروژه‌های سنگین(big production) در هالیوود محسوب می‌شود. با توجه به این كه ستاره چندان گران‌قیمتی در این فیلم حضور ندارد به احتمال زیاد بخش اعظم بودجه فیلم صرف طراحی جلوه‌های ویژه فیلم شده است. این فیلم از پروژه‌های ویژه سال‌های اخیر در هالیوود است و گلشیفته فراهانی پس از حضور در فیلم «مجموعه دروغ‌ها» قرار بود برای این فیلم تست گریم بشود ولی نتوانست به موقع به ایالات متحده سفر كند.

 

تاریخ سراسر اسطوره ایران باعث شده تا هالیوود تمایل خاصی به تولید فیلم‌های تاریخی با ارجاع به اسطوره‌های تاریخ ایران پیدا كند. فیلم «اسكندر» به كارگردانی الیور استون هم از دیگر فیلم‌های پرهزینه هالیوود بود كه بخشی از اتفاقات آن در كشور ایران روی می‌داد. فیلمسازان هالیوود علاقه دارند كه این فیلم‌ها را در خود ایران فیلمبرداری كنند كه امكان آن میسر نیست. تمام صحنه‌های خارجی فیلم«شاهزاده ایرانی» مانند بیشتر فیلم‌های هالیوودی که داستان آن در خاورمیانه می‌گذرد، در مراکش فیلمبرداری شده است و در آن بیش از ۸۰۰ سیاهی لشکر از مردم محلی ایفای نقش کرده‌اند. داستان «شاهزاده ایرانی» در فضای قرون وسطایی روایت می‌شود، اما ماجراهای آن افسانه‌ای است و به واقعیات تاریخی ارتباطی ندارد. یک شهسوار دلیر و نیکدل در دفاع از سرزمین خود (ایران) با نیروهای شرور و بدسرشت می‌جنگد و برای ملت خود عزت و افتخار می‌آورد. این فیلم درامی عاشقانه و حماسی است با این که معلوم نیست ارجاعات تاریخی این فیلم مربوط به كدام دوره می‌شود اما اثراتی از داستان‌های «هزار و یک شب» و شاهنامه فردوسی در آن آشکار است.

قهرمان فیلم «دستان» نام دارد که نقش او را جیک جیلن‌هال ایفا كرده كه فیلم‌های نظیر «کوهستان بروکبک» و «زودیاك» را در كارنامه كاری خود دارد. دستان یكی القاب رستم است.

دشمنان قصد دارند با روان کردن توفان شن سرزمین متمدن و آباد دستان را نابود کنند، مردم را به اسارت بگیرند و نیروهای خبیث و شیطانی را بر آنها مسلط سازند.

رسالت اصلی قهرمان داستان این است که شمشیری باستانی را که رمز پایداری و افتخار قوم اوست از دست دشمنان دور کند، زیرا هر کس به این شمشیر اسطوره‌ای دست یابد، می‌تواند زمان را برگرداند و سرنوشت قوم را تغییر دهد.دستان در رشته‌ای از ماجراهای خطرناک و عجیب که گاه یادآور هفت‌خوان رستم است، به جنگ دشمنان شرور می‌رود. او با شاهزاده خانم‌ سرزمین همسایه ارتباط عاطفی برقرار می‌كند که نام او تامیناست؛ یادآور «تهمینه» دختر شاه سمنگان. بن کینگزلی بازیگر نامی انگلیسی نیز نقش «نظام» را به عهده دارد، که نامی عام برای وزرای مدبر و بانفوذ است. کینگزلی قبلا هم در فیلم «خانه ای از شن و مه» نقش یک شخصیت ایرانی را بازی کرده بود. فیلم «شاهزاده ایرانی؛ شن‌های زمان» بر پایه‌ بازی کامپیوتری پرهیجانی تهیه شده که از سال ۱۹۸۹ چند سری از آن به بازار آمد و محبوبیت زیادی پیدا کرد.فیلم را جری بروکهایمر، تهیه کرده که از تهیه‌کنندگان معتبر هالیوود است و پیش از این تریلوژی پرفروش «دزدان دریایی کارائیب» را تولید کرده بود.

مایك نیول كارگردان بریتانیایی الاصل و با سابقه هالیوود، فیلم‌هایی همچون «هری پاتر و جام آتش»، «دانی براسكو» و «چهار عروسی و یك عزا» را در كارنامه كاری خود دارد

لینک به دیدگاه

از یاقوت سفید عزیز و بزرگوار بابت اطلاع رسانیش بسیار متشکر و ممنونم. :icon_gol: :icon_gol: :icon_pf (44): :ws3:

*************************

خدا رو شکر که بازماند. :w00:

بهتر شد. ان شاء الله که همیشه از بازی چنین بازیگران..... جلوگیری بعمل بیاد. :167:

خیلی جالبه که یه بازیگر حداقل فلسفه دیونیزوسی و آپولونی رو نمیدونه که زن در سینما نماد سرزمین هستش و وقتی یه مرد یه یه زن ابراز علاقه میکنه یعنی میخواد اون سرزمین و عقیده رو تصرف کنه. :jawdrop:

سرکار خانم فراهانی که با یه هنرپیشه ..... توی یه فیلم بازی میکنه یعنی دعوت میکنه که بیایید و ما رو تصرف کنید. :w00:

دی کاپرو رو از کشتی تایتانیک تا به حال همه میشناسند که انسانی است .... :167: :w00:

این فیلم رو جوری درست کردند که فعلاً زیاد به هنرمندان و بازیگران ایرانی سخت نگیرند و بعداً این خانم رو بزارن روبروی هنرپیشه های زن هالیوودی. :167: :w00:

بله هههههههههههه. خانم توی فیلم پوشیده بودند. مگه فرقی هم میکنه. بقیه موارد چی؟؟؟!!!! اونجا هم پوشیده بوده؟؟؟؟!!!! :jawdrop:

چرا برای خودمون کلاه شرعی درست میکنیم. :ws46:

اینکه آنگلوساکسون جماعت که توی سرشون هیچ چیزی به اسم مغز وجود نداره سرزمین ، عقیده و زن ایرانی رو تصرف کنند خوابی است که ان شاء الله به گور خواهند برد. :167: :167: :167: :w00:

مگه مرد ایرانی مرده باشه. :w00: :167:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...