رفتن به مطلب

ژله پلنگی


ارسال های توصیه شده

jele-palangi.jpg

 

پودر ژله قرمز 2 بسته . ورقه ژلاتین کوچک 10 عدد . شیر 1 لیوان . خامه 1 لیوان

 

شکر 5 قاشق غذاخوری . رنگ خوراکی قرمز مقداری . اسانس وانیل 1/4 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه : یکی از بسته های ژله قرمز رنگ را در 1 لیوان آب جوش حل کنید سپس نصف لیوان آب سرد به ان اضافه کنید و داخل قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و کمی سفت شود.

 

 

 

برای تهیه کرم صورتی رنگ شیر و شکر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید ، مخلوط کنید تا وقتی که شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه ، وانیل و چند قطره رنگ خوراکی قرمز به ان اضافه نمایید.

 

 

 

ورقه های ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق اب به ان اضافه کنید و روی حرارت بخار اب قرار دهید تا ورقه های ژلاتین حل شوند سپس به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید و مخلوط نمایید ( شیر باید ولرم باشد تا نبرد ).

 

 

 

کرم صورتی رنگ را روی ژله قرمز داخل قالب بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا کامل ببندد ، پس از اینکه لایه صورتی نیز بسته شد از یخچال خارج کنید و با چاقو تکه هایی مانند طرح پلنگی از روی لایه صورتی ببرید.

 

 

 

بسته ژله دوم را در 1 لیوان آب جوش حل کنید سپس نصف لیوان آب سرد به ان اضافه کنید ، داخل تکه هایی که خالی کرده اید را با ژله قرمز پر کنید ( بهتر است از سرنگ برای انتقال ژله استفاده کنید تا سطح کارتان تمیز بماند ) ، قالب ژله را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب ببندد ، پس از آماده شدن قالب ژله را چند دقیقه داخل آب گرم قرار دهید سپس داخل ظرف سرو برگردانید و سرو کنید.

 

 

jele-palangi-1.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...