Mr.101 27036 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۲ اجناس چینی سالها است که راه ورود خود را به کشورمان باز کردهاند و در مقابل چشم تولیدکنندگان داخلی بازار کشور را قبضه کردهاند، حال به نظر میرسد نوبت به بازار خودرو رسیده است. چرا که سال گذشته میلادی پس از الجزایر، عراق و روسیه، ایران چهارمین مقصد صادراتی خودروهای تولید شده با برند چین بوده است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده، در سال 2012 میلادی الجزایر با 149 هزار و 800 دستگاه بیشترین خودروهای چینی را در جهان خریداری کرده است. دو کشور عراق با خرید 90 هزار و 100 دستگاه خودرو و روسیه با خرید 89 هزار و 700 دستگاه در رتبههای دوم و سوم این ردهبندی قرار دارند، سال گذشته میلادی 77 هزار و 800 دستگاه از خودروهای چینی به ایران صادر شد که البته بیشتر آن شامل خودروهای مونتاژ شده با برند چین در کارخانههای داخل کشور است. با مشاهده این آمار میتوان متوجه شد در شرایطی که خودروسازی کشور روزهای خوبی را پشت سر نمیگذارد، چینیها سرمایهگذاری عظیمی روی بازار خودروی کشور کردهاند؛ چرا که با کاهش تولید خودرو طی سال گذشته، جنب و جوش شرکتهای خودروسازی چین در داخل کشور هم بیشتر شده است. البته پیش از انتشار این آمار هم بسیاری از کارشناسان از قبضه شدن بازار خودرو توسط محصولات چینی هشدار داده بودند. حال با توجه به شرایط صنعت خودروسازی کشور، به نظر میرسد این هشدارها از قبل جدیتر شدهاند . کاهش شدید تولید خودرو، افزایش قیمت خودروهای داخلی، نیاز بازار به خودروهایی که حداقلهایی از تکنولوژی روز را داشته باشند و … باعث یادآوری هشدارهایی میشود که پیش از این نیز به گوش خورده بود، اما به غیر از مواردی که به آنها اشاره شد، کاهش تعرفه واردات خودرو و تهدید به صفر شدن آن در صورت عدم اجرای دستورالعمل شورای رقابت برای قیمتگذاری توسط خودروسازان نیز نگرانی جدیدی را ایجاد میکند؛ چرا که کارشناسان عقیده دارند در صورت کاهش تعرفه واردات خودرو، با توجه به افزایش نرخ ارز، واردات خودرو به سمت خودروهای درجه دو و سه چینی خواهد رفت، مسیری که با توجه به تجربههای دیگر صنایع به مقصد خوبی ختم نخواهد شد . منبع : تین نیوز ، روزنامه ی دنیای اقتصاد 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده