spow 44196 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 فروردین، ۱۳۹۲ قیمتگذاری تبادلی در تجارت الکترونیک حراجیهای به سبک قیمتگذاری با اولین قیمت قطعی شده در این نوع حراجیها، اطلاعات شفاف و روشن است. فروشندگان کالایی را جهت ارزیابی، بررسی و قیمتگذاری روی آن به خریداران ارائه میکنند. پیش از موعد مقرر، خریداران بالقوه این فرصت را دارند تا یک قیمت قطعی را برای محصول ارائه کنند. یکی از شرایط این حراجی این است که تا زمانی که قیمتدهی قطعی ادامه دارد و وقت آن تمام نشده است، خریداران نمیتوانند از میزان قیمت پیشنهادی رقبا اطلاعی کسب کنند. بعد از اتمام این زمان، محصول به بالاترین قیمتدهنده فروخته میشود. همچنین فروشندگان حق دارند حداقل قیمتی را مشخص کنند و به زیر از این قیمت میتوانند محصول را نفروشند. پرایس لاین (Price line)، اقتصاد جدیدی را بر اساس همین حراجیهای قیمتگذاری با اولین قیمت قطعی شده ایجاد کرده است. در این مدل، قیمتدهنده یک قیمت را برای تهیه بلیت هواپیما در یک روز خاص [که توسط کارت اعتباری تضمین شده] میدهد و موافقت میکند که پرایس لاین میتواند در هر شرکت هواپیمایی که توانست برای او بلیت را تهیه کند و بلیتها غیر قابل برگشت هستند. پس از این پرایس لاین چک میکند که آیا شرکت هوایی با این قیمت بلیت ارائه میکند و یا حاضر است با این قیمت چنین خدمتی را ارائه دهد. اگر چنین شرکتی یافت شد به صورت اتوماتیک چک میکند که آیا در آن روز بخصوص صندلی خالی دارد یا خیر. اگر چنین صندلی را داشت مشتری را خبر میکند. پرایس لاین درآمد خود را از طریق این فرایند به دو شکل به دست میآورد .به دلیل قابلیت دسترسی این سایت، خطوط هوایی موافقت خود را برای ارائه خدماتشان بر روی این سایت اعلام کردهاند. پرایسلاین بر اساس تفاوت موجود میان قیمت یک بلیت و قیمتگذاری مشتری میتواند کسب درآمد کند. همچنین یک حقالزحمه اسمی را برای شارژ بلیت از مشتری دریافت میکند. خرید گروهی در خرید گروهی، یک سایت شروع به جمعآوری تقاضا برای یک کالای خاص میکند تا به واسطه خرید کردن بیشتر، تخفیف بیشتری دریافت کند. در اینصورت تک تک خریداران از تخفیف بهرهمند میشوند و فروشندگان نیز به صورت عمده به فروش محصولاتشان میپردازند و سود میبرند. در این روش فرقی میان کسی که اولین عضو این مجموعه برای خرید یک کالا میشود و آخرین نفر وجود ندارد. وب سایت هایی که از این مدل قیمت گذاری استفاده می کنند، تقاضای مشتریان را جمع آوری کرده و با خرید عمده از عرضه کنندگان تخفیفهایی را از آنها دریافت می کنند. قیمتگذاری تبادلی تبادلات الکترونیک، بازارهایی هستند که خریداران و فروشندگان را دور هم جمع میکنند. این بازارها، همانند یک دلال عمل میکنند. در این سایت ها، فروشندگان محصولات خود را برای فروش به خریداران بالقوه عرضه میکنند تا در یک مدت زمان مشخص قیمتگذاری کنند و به همین ترتیب، خریداران نیز میتوانند نیاز خود به یک محصول را اعلام کنند تا فروشندگان بالقوه آن محصول در یک دوره مشخص قیمت خود را برای عرضه آن محصول اعلام کنند و سپس خریدار انتخاب کند. یکی از مزیتهای این بازارها، برای خریداران این است که به تعداد زیادی از فروشندگان دسترسی دارند و بر اساس نظریههای اقتصادی، هرگاه تعداد فروشندگان زیاد شود، رقابت افزایش می یابد و قیمت آن محصول کمتر خواهد بود و به همین ترتیب، هرگاه تعداد خریداران افزایش یابد، فروشندگان نیز قیمتهای بالاتری را برای فروش محصولاتشان دریافت خواهند کرد. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده