رفتن به مطلب

مدیران قابل و موفق ...


ارسال های توصیه شده

مهاجران

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اغلب به هدف ادامه تحصیل و گذراندن مدارج
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
لای تحصیلی به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روند. اما
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
این میان کم پیش می آید
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کسی بتواند منصب مهمی را به دست آورد. کاری که مینو اخترزند از پس آن برآمده است.مینو اختر زند، بانوی موفق ایرانی، متولد ۱۳۳۵ در تهران است. وی که پدرش ارتشی بود، دوران کودکی و نوجوانی را در تهران سپری کرد و در 17 سالگی به استکهلم سوئد مهاجرت کرد.

 

خانم اخترزند در سال ۱۹۷۸ در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی تی اچ) فارغ التحصیل شد.اخترزند بعدها پست های مدیریتی گوناگونی را در شرکت انرژی واتن فال به دست آورد و مدتی نیز مدیرکل شورای استانی کار در شهر اوپسالا سوئد بود. وی در حال حاضر عضو هیات رییسه دانشگاه سودرتورن در استکهلم است.خانم اخترزند از فوریه 2008 تا کنون مدیر عامل شرکت راه آهن سوئد (بان ورکت) است. وی همچنین متاهل و دارای یک فرزند پسر است. مینو اختر زند برنده نشان ممتاز افتخاری بی بی خشت در سال۲۰۰۸ است.

 

 

نشان ممتاز افتخاری بی بی خشت جایزه ای است که در سوئد هر ساله به خانم مدیری داده می شود که در طی سال به پرقدرت ترین پست مدیریت کشور ترفیع مقام پیدا کرده باشد.این بانوی موفق ایرانی هم چنین در ماه می سال ۲۰۱۰ به سمت استانداری یونشوپینگ سوئد منصوب شد. او نخستین ایرانی بود که سمت استانداری را درسوئد به عهده می گرفت.

i8tcp7av1vp15ylpv8fc.jpg

 

 

خانم زند درباره این که خود را ایرانی می داند یا خیر نظر جالبی دارد. وی می گوید:"موقعی که بيرون هستم و کار می کنم، فرهنگم سوئدی است و مدل ریيس بودنم هم سوئدی است، زيرا من برای اولين بار در سوئد وارد بازار کار شدم. ولی وقتی کارم تمام می شود و به خانه می آيم، کاملاً ايرانی ايرانی هستم و شوهرم نيز ايرانی است و در خانه فقط فارسی صحبت می کنيم.

 

ایشان درباره نحوه مدیریت خود نیز حرف های مهم و شنیدنی می زند:سيستم رياست من سيستم سوئدی است ولی خصوصياتی که برايم بسيار مهم است و همه می دانند، اين است که هرگز بين زن و مرد تفاوت قائل نمی شوم و تنها چيزی که برايم مهم است بازتاب کاری است. تا کنون نه من با خانم هايی که با من کار کرده اند مشکل و ناراحتی داشته ام و نه آن ها با من. البته رفتار من با کارمندان مرد نيز همين گونه است.افرادی که استخدام می کنيم هميشه ۵۰ درصد مرد و ۵۰ درصد زن هستند. سياست من اين است که خود شخص از لحاظ کاری و روحيه مهم است وجنسيت مهم نيست.

لینک به دیدگاه

فریار شیرزاد معاون مشاور رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و شورای ملی امنیت آمریکا بود. فریار شیرزاد متولد ۱۹۶۶ میلادی در لندن، و فرزند یک دیپلمات ایرانی دوره پهلوی است.

فریار شیرزاد دانش آموخته دانشگاه مریلند و دانشگاه هاروارد، و دکترای حقوق دانشگاه ویرجینیا است. فریار شیرزاد مدت ۷ سال از سوی حزب جمهوری خواه آمریکا در کمیته مالی سنای ایالات متحده آمریکا خدمت نمود. وی هم اکنون مدیر ارشد دفتر روابط دولتی شرکت گلدمن ساکس است.

220px-Faryar_Shirzad.jpg

لینک به دیدگاه

دكتر فيروز نادري در ٢٦ اسفند سال ١٣٢٥درشهر شيراز به دنيا آمد ، تحصيلات ابتدايي و دوره متوسطه را در دبيرستان انديشه تهران به اتمام رساند سپس در سال ١٩٦٤ به آمريكا رفت وتحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق پی گرفت. پس از تحصيلات كارشناسي و كارشناسي ارشد در رشته مهندسي برق ، در سال ١٩٧٦ تحصيلات دكتراي خود را در رشته مهندسي الكترونيك به پايان رساند.لازم به ذکر است که وی دوره کارشناسی خود را در دانشگاه ایالتی آیووا و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در دانشگاه جنوب کالیفرنیا به اتمام رساند.فيروز نادري پس از اتمام تحصيلات خود در سال ١٩٧٦ به وطن باز مي گردد و فعاليت خود را در مركز سنجش از دور ايران در تهران آغاز مي كند و پس از دو الي سه سال فعاليت در ايران به دليل نبود امكانات مورد نيازش براي بسط تحقيقات و پژوهش هايش كشور را به مقصد آمريكا ترك مي كند و در سال ١٩٧٩، يعني حدود ٢٩ سال پيش فعاليت خود را در ناسا آغاز مي كند. او در اين مدت مشاغل فني و مديريتي متعددي را در زمينه ماهواره هاي مخابراتي متحرك ، رادارهاي سنجش از دور اقيانوسي ، رصد خانه هاي تحقيقاتي اختر فيزيك و اكتشاف مريخ و ساير اجرام منظومه شمسي بر عهده داشت .

 

نادري علاوه بر اينكه مديريت طرح سرمنشاء را براي جستجوي سيارات فراخورشيدي برعهده داشت (مدیر پژوهش های کل منظومه خورشیدی ) مديريت آزمونهاي علمي پروازهاي فضايي بود. نادری از سال ١٩٩٦ مدیر برنامه منشاء حیات ناسا بود. وی در سال ١٩٧٦ به JPL پیوست و به عنوان مدیر آزمایشات پروازی علوم فضا و مدیر طرح (Scatterometer) ناسا به کار پرداخت. علاوه بر اینها وی در مرکز مدیریت ناسا، سرپرستی برنامه فناوری ارتباطات پیشرفته ماهواره‌ای را بر عهده داشت و در JPL نیز مدیر برنامه ماهواره‌های متحرک بود. وی از سال ۲۰۰۰ نیز مدیریت برنامه تازه تأسیس برنامه مریخ را بر عهده گرفت. وظیفه مرکز برنامه مریخ آن است که تمام تحقیقات مربوط به مریخ را هدایت و برنامه ریزی کند. وی، در فروردین ماه ۱۳۷۹ به سمت مدیر پروژه‌های اکتشاف مریخ منصوب شد اين دانشمند ايرانی در پی اين موفقيت کاوشگرهای مریخ، به سمت معاون و مدير ارشد برنامه‌ريزی مركز JPL (آزمايشگاه پيشرانش جت) از مهمترين مراكز فضايی ناسا منصوب شده و در سمت جديد به عنوان مسئول طراحی برنامه‌ها و راهبردهای مركز، تجاربش در ماموريت‌های مريخ را در مطالعه ساير بخش‌های جهان از زمين تا كهكشان‌های دور به كار بسته است.وی همچنين مسئوليت طراحی چشم‌انداز راهبردی پنج تا ٢٠ ساله جی پی ال را برعهده دارد.وی هم اکنون (سال ۲۰۱۱) به سمت مدیر پژوهش‌های روباتیک منظومه خورشیدی منصوب گشته‌ است بادهاي زمين از جو بود را نيز بر عهده دارد.

 

 

220px-FirouzNaderi3.jpg

لینک به دیدگاه

مهندس فرزاد ناظمی، ٤٦ ساله، دارنده مدرك مهندسي كامپيوتر از دانشگاه پلي‌تكنيك كاليفرنيا كه از ژانويه سال ٢٠٠٢ رسماً مديريت فني سايت ياهو را در اختيار گرفته است. مهندس ناظمی از سال ١٩۸٥ فعاليت حرفه‌اي خود را در «SYDIS» آغاز نمود. در اين مدت بر اثر شايستگي‌هاي فراواني كه از خود به نمايش گذاشت توانست به سرعت پله‌هاي ترقي را طي نمايد و به مدارج مديريتي دست يابد. در همين سال به كمپاني عظيم «Oracle» پيوست و در مدت ده سالي كه در اين شركت فعاليت مي‌كرد توانست سمت معاونت رسانه‌اي اين امپراطوري را از آن خود نمايد و علاوه بر آن در دو نقش مسئول تقسيمات سرور شبكه‌اي و همچنين به عنوان يكي از اعضاي مديريت كميته فروش محصولات ظاهر گردد.

 

در مارس ١٩٩٦ «ناظمی» به ياهو پيوست و به عنوان يكي از اعضاي اصلي مهندسي شبكه اين سايت مشغول به كار شد. در كمتر از يك‌ سال بنا به تشخيص مديران ياهو، ناظمی به بخش فني سايت منتقل شد و در كمتر از يك‌ماه اين بار نيز توانست با تخصص خود مديريت آن بخش را برعهده گيرد. در اين سمت او مسئوليت رسيدگي به كليه امور مربوط به فعاليت‌هاي سايت، ارايه خدمات و مسايل فني آن را برعهده داشت. به عقيده بسياري از همكاران ناظمی، عامل اصلي موفقيت‌هاي او اتكا به نيروي بشري براي انجام تمامي امور است. او بر اين باور است كه اگر عده‌اي كه در يك مكان مشغول به كار هستند تمام توان خود را به كار گيرند، به طور قطع مي‌توانند به تمام اهداف خود دست يابند. به همين دليل است كه ناظمی به هر بخشي و هر ارگاني وارد مي‌شود، فوراً به مدارج بالا دست مي‌يابد و به خوبي مي‌تواند سكان هدايت اعضاي تيم را در اختيار گيرد.

 

چند سال بعد يعني در ژانويه سال ٢٠٠٢ اخبار رسمي حكايت از سمت جديد مهندس ناظمی در سايت ياهو داشت. در اين تاريخ او مسئوليت نهايي فني اين سايت را برعهده گرفت و فعاليت قبلي خود را گسترده‌ تر ساخت. در اين سمت او با بكارگيري تيم‌هاي تخصصي قوي كه اكثراً زير نظر خود او آموزش ديده بودند، سعي دارد تا با تمام توان ياهو را به عنوان قدرت اول دنياي اينترنت به كاربران بشناساند و در اين مسير از هيچ تلاش علمي و تخصصي دريغ نمي‌نمايد. نكته جالب در مورد فعاليت‌هاي او در اين بخش اين است كه قصد دارد تنها با كمك تيم‌هاي تخصصي خودش و نه دخالت سرمايه‌گازاران مختلف اين راه را به مقصد رساند و عقيده دارد كه دخالت ديگران كه از تخصص كافي برخوردار نيستند سبب كاهش سرعت رشد خواهد شد. اين باور او اگر چه به مذاق بسياري از حاميان مالي سايت خوشايند نبوده است اما روحيه ايراني و خستگي‌ناپذير اين مدير شايسته باعث شده تا همچنان مديران ياهو از او به طور كامل حمايت نمايند.

 

 

1300214659.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...