رفتن به مطلب

دانلود جزوه بازاریابی الکترونیکی


spow

ارسال های توصیه شده

دانلود جزوه بازاریابی الکترونیکی در 112 صفحه

 

بازاريابي الكترونيك در يك نگاه

 

بازاریابی الکترونیکی

کلمه بازاریابی دو مفهوم جداگانه در مدیریت امروز دارد:

1- مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی تخصصی که در درون بسیاری سازمان ها انجام می شود مثل تحقیقات بازار، مدیریت نام تجاری، روابط عمومی و ارائه خدمت به مشتریان.

2- یک رویکرد یا مفهومی که می تواند فلسفه اصلی کلیه فعالیت ها و عملیات یک سازمان باشد. مثلا هر کسی در این سازمان یا شرکت می بایست مفهوم مشتری مداری را در فعالیت ها و وظایف خود مد نظر قرار دهد.

مفهوم مدرن بازاریابی هر دو این مفاهیم را یکی کرده و تاکید می کند که بازاریابی شامل مجموعه ای از فعالیتهای سازمانی و فرایندهایی است که به دنبال تعیین نیازهای بازار هدف و ارائه کالا وخدمت به مشتریان و سایرافراد ذینفع خود مثل سهامداران و کارمندان است.

پس بازاریابی، به عنوان یک فعالیت حیاتی و یک خط مشی دهنده به سایر فعالیت های سازمان، در قلب آن سازمان جای دارد. آن سازمان نیز می بایست بازارگرا/مشتری مدار بوده و کلیه بخش های مختلف آن هم در راستای تامین نیاز پرسنل، مردم و مشتریان بطور کارا و موثر عمل کنند.

 

حال در این بین اینترنت و تکنولوژی های دیجیتال می تواند به عنوان یک بخش یکپارچه و جدایی ناپذیر از مفهوم بازاریابی مدرن باشد چرا که:

1- می تواند برای پشتیبانی رده گسترده ای از فعالیت های سازمانی و فرایندهایی بکار رود که کالا و خدمات را به مشتری و سایر ذینفعان ارائه کند.

2- یک رسانه ارتباطی قوی است که کلیه بخش های عملیاتی سازمان را یکپارچه می کند.

3- سبب تسهیل مدیریت اطلاعات می شود که در حال حاضر به عنوان یک ابزار بازاریابی حیاتی برای تعریف استراتژی ها و پیاده سازی آن در سازمان بکار می رود.

4- نقش آتی اینترنت باید بخشی از رسالت یک شرکت را شکل دهد چرا که اثرات آتی آن را در هیچ کسب و کاری نمی توان ندیده گرفت.

ضمن اینکه داشتن اطلاعات به روز، قابل دسترسی درباره وضعیت بازار، تکنولوژی جدید، رقبا و مشتریان، یک فاکتور حیاتی در توانایی یک سازمان برای برنامه ریزی و رقابت در بازار است.

اگر بخواهیم بازاریابی الکترونیک را به عنوان یک ابزار مدیریت بازاریابی استراتژیک، بطور کامل ایجاد و پیاده سازی کنیم، باید بیشتر کاربردهای گسترده آن را در درون فرایندهای بازاریابی درک کنیم نه اینکه تنها به عنوان یک ابزار ارتباطات و فروش مد نظر قرار گیرد. چرا که بحث ارتباطات و فروش تنها بخشی از فرایندهای مهم بازاریابی هستند که اینترنت می تواند در آن نقش داشته باشد.

بازاریابی االکترونیک (E-marketing) به عنوان شکلي از تجارت الکترونيک، سبب دست يابي به اهداف بازاريابي از طريق بکارگيري تکنولوژي هاي ارتباطي الکترونيکي مثل اينترنت، پست الکترونيک و کتب الکترونيکي و موبايل می گردد.

 

تعریف بازاریابی الکترونیک

 

بازاريابي الکترونيک به معناي استفاده از اطلاعات و برنامه هايي است که جهت برنامه ريزي و اجراي مفاهيم، توزيع، ترفيع و قيمت گذاري کالاها و خدمات بکار مي روند و سبب انجام معاملاتي مي گردد که اهداف فردي و سازماني را تامين خواهد کرد.

بازاريابي الکترونيک بر عمليات بازاريابي سنتي تاثيرات زيادي دارد و تکنولوژي هاي بازاريابي الکترونيک بسياري از استراتژي هاي بازاريابي را دگرگون مي کند. هنگامي که شرکت ها هزينه ها را از طريق بازاريابي الکترونيک کاهش مي دهند مي توانند محصول را با قيمت کم تري به مشتري ارائه کنند. بازاريابي الکترونيک از طريق صرفه جويي در زمان خريدار و ايجاد سهولت در خريد هزينه ها را کاهش مي دهد.

در حقيقت بازاريابي الکترونیک به اين ديدگاه اشاره دارد که چطور اينترنت مي تواند در کنار رسانه هاي سنتي براي ارائه خدمات به مشتريان استفاده شود و به اين بحث اشاره دارد که چطور فرايندها و ارتباطات بازاريابي داخلي و خارجي مي توانند از طريق تکنولوژي ارتباطي و اطلاعاتي بهبود پيدا کنند.

نکته

E-marketing (بازاريابي الکترونيک) يک اصطلاح عمومي تر از Online Marketing است. در این بحث بازاریابی الکترونیک و اینترنتی به یک مفهوم بکار می رود و تنها به کاربرد تکنولوژي اينترنت براي دست يابي به هدف هاي بازاريابي اشاره دارد.

 

فوايد بازاريابي الکترونيک

 

از آنجايي که بازاريابي الکترونيک روي اينترنت اتفاق مي افتد، ساختار، خصوصيات و مزاياي اينترنت اثر بسياري روي نقاط قوت بازاريابي الکترونيک دارند به عنوان مثال ساختار اينترنت امکان دسترسي جهاني به اطلاعات و خدمات را امکان پذير مي سازد.

Meffert خصوصيات مختلفي را با يکديگر در آميخته و مزاياي بازاريابي الکترونيک را ارائه مي کند:

1-فرسايش (تحليل) زنجيره ارزش سنتي بعلت وجود زنجيره ارزش جديد و رسانه اي مثل تجارت موسيقي از طريق اينترنت

2-شفافيت بالا در بازار

3-اثرات شبکه اي استفاده از يک platform و فايق آمدن بر قانون سنتي

4-اثرات بيشتر و عميق تر بعلت قابليت دسترسي زماني و مکاني وتوانايي بالا براي ديالوگهاي فردي

5-کاهش هزينه هاي تماس و تراکنش

6-انعطاف پذيري بالا و کاهش اطلاعات غير متقارن

7-کارايي و اثر بخشي در فروش

 

برای دانلود جزوه بازاریابی الکترونیکی به لینک زیر مراجعه فرمایید:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد : www.noandishaan.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...