رفتن به مطلب

روستای کلیگون به امامه


ارسال های توصیه شده

روستای کليگون (كلگون) از منطقه رودبار قصران از توابع شمیران در دامنه جنوبی البرز مرکزی واقع شده و دارای باغ‌های میوه می‌باشد. در نزدیکی این روستا مقداری سنگ‌های شکسته وجود دارد که اهالى روستا آن را مربوط به بنای امامزاده محمد علی می‌دانند، که به دلیل حفاری‌های غير مجاز تخریب شده و دیگر چیزی باقی نمانده است.

jgkoe8hiqkokuhfil65o.jpg

روستای امامه در منطقه رودبار قصران بوده و شامل دو آبادی جداگانه به نامهای امامه بالا و امامه پایین است. اين روستا دارای دو امام‌زاده به نامهای شاهزاده حسین و امام زاده نور می‌باشد.

بناهای قدیمی و تاریخی این روستا دارای سقف مسطح چوبی و خانه ‌های اعیانی آن دارای اجزای مختلف خانه ‌های ایرانی شامل هشتی و در ورودی زیباست که در حال حاضر فقط چند مورد در با تزئینات گل‌ میخ و کوبه ‌های زنانه و مردانه از آن باقی مانده ‌است.

از ديدنى‌هاى امامه مى‌توان به قلعه مازيار اشاره كرد كه با توجه به شواهد موجود، از قلعه‌های مستحکم منطقه است که در ساخت آن از سنگ لاشه، ملات و گچ سنتی استفاده شده و قدمت آن حداقل به هزار و سیصد سال می‌رسد. در کتابهای تاریخی آمده ‌است که پیشینه تاریخی این قلعه مربوط به قرن سوم هجری میباشد و متعلق به یک حکمران محلی به نام مازیار بوده ‌است. امروزه بجز یک برج اصلی که بخش عمده آن نیز تخریب شده ‌است و خرابه ‌هایی از چند اتاق و دیوارهای مربوط به آن چیزی از آن باقی نمانده ‌است.

 

این روستا دارای باغ های میوه فراوان است که به دلیل وجود خاک حاصلخیز و دارا بودن منابع نسبتا خوب آب، رونق فراوانی دارد. از جاذبه های دیگر این روستا می‌توان به چشم اندازهای بی نظیر آن در فصول مختلف سال به ویژه در فصل‌های بهار و تابستان اشاره کرد. همچنین این روستا با در اختیار داشتن رودخانه های زیبا و مراکز تفریحی در کنار رودخانه هر ساله شماری از گردشگران را به این روستای زیبا سوق می‌دهد.

 

h3tmqa381t6ij48qf4jy.jpg

 

55c46r1bwruqrtvwblcl.jpg

 

7ipe18kvn7q6bhw7zz71.jpg

 

23rb3k5na8bfe0grn7g6.jpg

 

9vw2wd0rf64f9awnwn6b.jpg

 

5cgz4ftwm43pj2v72usr.jpg

 

iqccz7qznzc1odd2fqbw.jpg

 

 

fstmm9v6zr6oobn2ky3.jpg

  • Like 33
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...