رفتن به مطلب

توليد چمن جديد بي‌نياز از آب و كود


mani24

ارسال های توصیه شده

توليد چمن جديد بي‌نياز از آب و كود

 

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

 

کد خبر: 91062011809

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۶

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

يك مبتكر آمريكايي در يك رويكرد جديد و جالب براي مناطق داراي دوره‌هاي خشكسالي، هزينه آب بالا و شرايط زمين نامساعد، موفق به توليد نوعي چمن شده كه در زمان خشكسالي نيز سبز رنگ بوده و نياز چنداني به آفت‌كشهاي شيميايي و كود يا چمن‌زني براي رشد بيشتر ندارد.

 

 

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جكسون مدنيك از ايالت ماساچوست پس از چندين سال آزمايش و تجربه بر روي هزاران دانه، توانسته دانه «Pearl’s Premium» را كشت كند كه تركيبي از فستوك قرمز، فستوك بلند و ديگر انواع علف است.

 

 

اين تركيب هنگامي كه به نسبت ويژه با تنظيماتي براي خورشيد، سايه و سايه خورشيدي مخلوط مي‌شود يك پوشش سبز پر رنگ تيغه‌اي نازك براي زمين ايجاد مي‌كند.

 

 

به گفته مدنيك، تمام اين ويژگي‌هاي جالب در ريشه علف قرار دارد. اين گونه ابتكاري از ريشه 30 تا 35 سانتيمتري برخوردار بوده و آب مورد نياز خود را از منابع زير زميني تامين مي‌كند. در اين حالت اين گونه به يك چهارم آبياري به نسبت چمنهاي متداول نياز خواهد داشت.

 

 

مدونيك به دليل تمايل براي برخورداري از چمن پايدار زيستي به آزمايش بر روي علفهاي مختلف پرداخت. وي با گذراندن يك دوره مديريت آبياري دريافت كه دشمن شماره يك بركه‌ها، كود است.

 

وي به دنبال يك جايگزين سلامت براي چمن حفظ شده با مواد شيميايي بود كه به گزارش مجله بهداشت، يكي از سمي‌ترين مناطق محسوب مي‌شود.

 

 

اين مبتكر مشتاق چندين سال را به تركيب دانه‌هاي مختلف پرداخته و در آخر انتخاب خود را به هفت نمونه منحصر كرد كه يك چمن با رنگ سبز پر رنگ، نرم و مقاوم در برابر بيماري و خشكسالي توليد مي‌كردند. مدونيك نام اين محصول را به نام دختر خود «Pearl» گذاشت و هشت سال تا فروش اولين بسته دانه خود وقت صرف كرد.

 

 

 

به گفته وي، اين دانه‌ها يك كار مهندسي ژنتيكي نبوده بلكه بيشتر يك سيستم همزيستي گياهي است كه در آن گونه‌هاي مختلف از يكديگر پشتيباني مي‌كنند.

 

 

از ديگر عوامل مهم در توليد اين چمنها، شيوه نصب آن بوده كه به كود آلي و آبياري اوليه كافي براي جوانه زني نياز دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...