رفتن به مطلب

عدم امضای قرارداد فاز دوم مونوریل قم به بهانه ضعف در مطالعات


ارسال های توصیه شده

شهردار قم با بیان اینکه اداره کل بازرسی استان قم و سازمان بازرسی به بهانه ضعف مطالعات از امضای قرارداد فاز دوم مونوریل جلوگیری می‌کنند، گفت: امضا نشدن این قرارداد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به قم وارد می‌کند.

 

 

محمد دلبری با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی شهرداری قم با ۱۰ کمیته بیان داشت: این ستاد بیشتر امور مربوط به زائران و مسافران را انجام می‌دهد که شامل سامان‌دهی و تجهیز بوستان‌ها، نظافت عمومی و تشکیل ستادهای اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تور ویژه قم‌گردی به صورت رایگان در ایام نوروز اجرا می‌شود گفت: برپایی ایستگاه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، اجرای ایستگاه‌های ویژه کودکان با موضوعاتی چون حجاب و عفاف، مهدویت و آموزش احکام و نیز تشکیل ستادهای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اقدامات شهرداری طی نوروز ۹۲ هستند.

 

شهردار قم با اشاره به ویژه برنامه‌های مربوط به ترافیک در قم بیان داشت: بهره‌برداری از پارکینگ زائر با ظرفیت ۲۰۲۰ خودرو، اعمال محدودیت نصب چادر و پارک اتومبیل در بخشی از بستر رودخانه (بلوار زائر) و نصب تابلوهای هدایت زائران موجب کاهش چشمگیر ترافیک در هسته مرکزی شهر شده است ضمن اینکه ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام هم در پارکینگ زائر تا نیمه شعبان به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

 

 

مشکلات سیاسی سبب شده است قرارداد فاز دوم مونوریل امضا نشود

وی همچنین با اشاره به پروژه مونوریل در قم عنوان داشت: اداره کل بازرسی استان قم و سازمان بازرسی به بهانه ضعف مطالعات از امضای قرارداد فاز دوم مونوریل جلوگیری می‌کنند در حالیکه هدف اصلی از اجرای این طرح انتقال مسافران از پردیسان به شهر قم است.

 

دلبری با بیان اینکه امضا نشدن قرارداد فاز دوم مونوریل بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به قم وارد می‌کند اظهار کرد: مشکلات سیاسی و اختلاف میان سازمان بازرسی و دولت سبب شده است از امضای این قرارداد جلوگیری شود.

وی گفت: تمام بودجه مونوریل توسط دولت تامین می‌شود و همین امر سبب شده است سازمان بازرسی اشکالاتی را به طرح وارد سازد؛ اگر هدف سازمان بازرسی پیشگیری از تخلف و نه مچ‌گیری است باید اشکال طرح را به ما بگوید تا رفع شود.

 

 

تملک بیش از ۱۴۰۰ ملک توسط شهرداری طی سال گذشته

شهردار قم از پیشرفت خوب پروژه‌های عمرانی در قم خبر داد و افزود: امسال بیشتر طرح‌های عمرانی قم که در سال‌های گذشته شروع شدند به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی عنوان داشت: در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ ملک توسط شهرداری تملک شده است تا طرح‌های عمرانی به مرحله اجرا در آیند.

دلبری با بیان اینکه شهرداری قم از طریق اصلاح امور و آبادانی شهر سعی در تحقق منویات رهبری مبنی بر حماسه سیاسی و اقتصادی دارد گفت: کاهش بودجه جاری به ۱۶ درصد و افزایش بودجه عمرانی به ۸۴ درصد در راستای عمل به سیاست اقتصاد مقاومتی و کسب رضایت‌مندی مردمی صورت گرفته و سعی داریم در ۶ ماهه نخست سال جاری این بودجه‌ها محقق شوند.

شهردار قم در ادامه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: شهرداری قم تلاش می‌کند بسترهای لازم برای این امر را فراهم کرده و اطلاعات لازم را به سرمایه‌گذاران ارائه دهد.

وی ابراز کرد: راه‌اندازی مسیر کندرو بلوار پیامبر اعظم(ص) تا نیمه شعبان در دستور کار قرار دارد و برخی مشکلات در این زمینه هم حل شده‌اند.

دلبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبلیغ تشیع یکی از سیاست‌های شهرداری در قم است بیان داشت: نامگذاری کمربندی اطراف شهر به نام امام علی(ع) و بزرگراه دیگری به نام امام صادق(ع) در همین راستا صورت گرفته ضمن اینکه برای ساخت المان‌هایی مزین به نام ائمه اطهار(ع)در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لینک به دیدگاه

اينطور شده كه روز بروز بجاي پيشرفت داريم پسرفت ميكنيم

چقدر پروژه كه بعضي ها واقعا بعلت عدم مطالعات كارشناسي و مهندسي آخر وعاقبتي نداشته

وچه پروژه هاييكه فقط وفقط وفقط بنا بدلايل خاص ومنافع شخصي طرح وحتي اجرا شده كه واقعا جاي تاسف داره

وچه طرحها وپروژه ها كه بنا به مسايل غير فني ، از جمله مسايل سياسي بلا تكليف مانده

واقعا متاسفم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...