رفتن به مطلب

دانلود مستند حیوانات استثنایی ( بصورت کامل ) BBC Wildlife Specials


Ghasem Zare

ارسال های توصیه شده

BBC-Wildlife-Specials-All-Episodes-www.Net4Download.com_.jpg

Wildlife Specials نام یک مستند علمی و بسیار دیدنی در مورد حیات وحش می باشد. این مستند زیبا از سری مستندهای شبکه BBC می باشد که به بررسی جزییات کامل زندگی ۱۱ حیوان سرشناس و خطرناک که در خشکی و درون آب زندگی می کنند می پردازد و توانسته است امتیاز ۸٫۹ از ۱۰ کسب کند. این مستند دیدنی که راوی آن دیوید آتنربرو می باشد به بررسی کامل و دقیق ۱۱ حیوان خطرناک که همه ما آنها را می شناسیم مانند کروکدیل ها، عقاب ها، گوریل ها، کوسه های سفید، خرس های گریزلی ، وال ها، یوزپلنگ ها ، شیر ها ، خرس های قطبی، افعی ها و ببر ها آشنا می کند. در این مستند شما شاهد زندگی , رفتار , شکار و البته طبیعت خشن و تندخوی آنها خواهید بود. صحنه هایی که در این مستند مشاهده خواهید کرد به جرات می توان گفت در هیچ مستندی ندیده اید. در هر بخش از این مستند به بررسی یک حیوان خاص پرداخته می شود و شما هر آنچه را که باید از این موجود بدانید را خواهید فهمید.

 

در قسمت اول این مستند به زندگی کروکودیل ها پرداخته می شود. کروکودیل جانوری است خزنده و سخت‌پوست دارای چهار دست و پا، در آب به راحتی شنا می‌کند، اما همیشه در آب نمی‌ماند و تخم‌هایش را در خشکی می‌گذارد. این حیوان دارای فک و دندان‌های بسیار نیرومند است و به خانواده کروکودیلیان تعلق دارد. این خزندهٔ آبی و خشکی بزرگ در سراسر مناطق استوایی آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می‌کند. کروکودیل مانند سایر موجودات ساکن در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و سرزمین‌های مرطوب در آب‌های شیرین و گاهی در آب‌های کمی شور زندگی می‌کند.

در قسمت دوم این مستند به زندگی عقاب ها پرداخته می شود. عقاب یکی از بزرگ‌ترین و نیرومندترین پرندگان جهان است. عقابها منظری مغرور و ترسناک و قدرت شکارگری بسیار دارند. برخی از عقابها حین پرواز شکار خود را صید می‌کنند. عقاب طلائی را گاه سلطان پرندگان گفته‌اند. عقابها سخت از خطر، مخصوصاً انسان گریزان هستند وبندرت به آدمی حمله می‌کنند. عقاب توانائی بلند کردن یک آدم کوچک اندام را دارد.

 

در قسمت سوم این مستند به زندگی گوریل ها پرداخته می شود. گوریل‌ها از بزرگترین نخستی‌ها هستند. این حیوانات خشکی‌زی هستند و در جنگل‌های آفریقا زیست می‌کنند. گوریل‌ها به دو گونه تقسیم شده‌اند و هر کدام از آن دو گونه خود به ۴ یا ۵ زیرگونه تقسیم گشته‌است. «دی.ان.ای» گوریل‌ها ۹۸٪-۹۹٪ با «دی.ان.ای» انسان یکسان است و بعد از دو گونه شامپانزه نزدیکترین خویشاوند نوع انسان است.

 

در قسمت چهارم این مستند به زندگی خرس قهوه ای پرداخته می شود. خرس قهوه‌ای نوعی خرس بزرگ است که در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی و شمال اورآسیا پراکنده است. وزن این گونه از ۷۰ تا ۷۸۰ کیلوگرم متغیر است و بزرگ‌ترین زیرگونهٔ آن خرس کودیاک در قامتی هم‌اندازهٔ خرس قطبی با وی بر سر عنوان بزرگ‌ترین گونهٔ خرس و بزرگ‌ترین حیوان شکارچی روی زمین رقابت می‌کند.

 

در قسمت پنجم این مستند به زندگی کوسه سفید پرداخته می شود. کوسه سفید یا کوسه بزرگ سفید یا مرگ سفید در آب‌های ساحلی تمام اقیانوس‌های جهان زندگی می‌کند.این کوسه به خاطر اندازه بزرگش به خوبی شناخته شده‌است.اندازه بزرگترین این جانورها به ۶ متر طول و ۲۲۴۰ کیلوگرم وزن می‌رسد. این کوسه در ۱۵ سالگی بالغ می‌شود تا بیش از ۳۰ سال می‌تواند زندگی کند.کوسه سفید به عنوان بزرگترین ماهی شکارچی شناخته شده ‌است و یکی از اصلیترین شکارچیان پستانداران دریایی است.همچنین این جانور در بالاترین مکان در زنجیره غذایی دریایی و بالاتر از انواع ماهی‌ها و فک‌ها و پرندگان دریایی قرار می‌گیرد.

 

در قسمت ششم این مستند به زندگی وال ها پرداخته می شود. بزرگترین حیوان دنیا «وال آبی»است. این اسم به خاطر رنگ آبی این نهنگ هاست. یک والآبی ۳۰ متر طول و ۱۷۰ تن وزن دارد که برابر با وزن ۲۵ فیل یا ۲۵۰۰ انسان است فقط وزن زبان یک والآبی به سنگینی یک فیل و قلب آن به اندازه ی یک اتومبیل کوچک است. جالب است بدانید که والهای آبی با این هیکل بزرگ،فقط از موجودات بسیار ریز دریاها واقیانوس ها تغذیه می کنند. والهای آبی در خلیج فارس و دریای عمان هم دیده می شوند.

 

در قسمت هفتم این مستند به زندگی پلنگ جانوری از خانوادهٔ گربه‌سانان و کوچک‌ترین حیوان در میان چهار گربهٔ بزرگ در سرده پلنگیان است که شیر، ببر و جگوار سه عضو دیگر آنند. موفقیت بالای این گونه در حیات وحش تا حدی به قابلیت‌های شکارگری فرصت‌طلبانه‌اش، انطباق‌پذیری‌اش با زیستگاه‌های مختلف، امکان دویدن با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت، توانایی بی‌نظیرش در بالارفتن از درخت حتی در حالی که لاشهٔ بزرگی را با خود حمل می‌کند و همچنین توانایی شناخته‌شده‌اش در حرکت پنهانی مربوط می‌شود. پلنگ تقریباً از هر حیوانی که بتواند شکار کند تغذیه می‌کند و زیستگاه مطلوب او نیز از جنگل‌های بارانی تا نواحی بیابانی متغیر است.

در قسمت هشتم این مستند به زندگی شیرها پرداخته می شود. شیر جانوری نیرومند با سری بزرگ، پاهای بزرگ و قوی و دمی بلند از جنس پلنگ‌شکلان (Panthera) است. اندازهٔ بدن او ۱۴۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر و اندازهٔ دم او ۶۷ تا ۱۰۰ سانتیمتر است. شیرها جانورانی مانند گورخر و غزال را برای تغذیه شکار می‌کنند. آنها جانوران بزرگ‌تر مانند بوفالوها و زرّافه‌ها را نیز به صورت دست جمعی و به کمک یکدیگر شکار می‌کنند. حتّی پرندگان و گاهی کروکدیلها نیز به دست آنها گرفتار می‌شوند. شکارکردن بیشتر به عهدهٔ شیرهای ماده‌است.

 

در قسمت نهم این مستند به زندگی خرس قطبی پرداخته می شود. خرس قطبی فقط در قطب شمال زندگی می کند و بیشتر عمرش را روی یخهای شناور می گذراند. این حیوان بزرگترین جانور گوشتخوار خشکی و بزرگترین عضو خانواده خرسهاست و با سرمای اقیانوس منجمد شمالی به خوبی سازگار شده است غذای خرس را بیشتر ، خوکهای دریایی تشکیل می دهند. اما گاهی پستانداران دیگر، تخم پرندگان، لاشه های افتاده بر ساحل و سبزیها را نیز می خورد. بویایی خرس قطبی بسیار قوی است به طوری که می تواند بوی لاشه نهنگ یا خوک مرده را از ۳۰ کیلومتری احساس کند. این حیوان شناگر ماهری است و می تواند با سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت شنا کند.

 

در قسمت دهم این مستند به زندگی افعی ها پرداخته می شود. افعی نیز که بیشتر در جنوب غربی آسیا یافت می‌شود، همانند مار زنگی است. هر دوی آنها علاوه بر آنکه مانند مارهای دیگر از جلو حرکت می‌کنند، قادر به حرکت از سمت پهلو نیز هستند. افعی‌ها تنها مارهای زهری در اروپا هستند.

 

در قسمت یازدهم این مستند به زندگی ببر جانوری از تیرهٔ گربه سانان است که طول قامت آن به ۳٫۳ متر و وزن آن به بیش از ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد و بزرگ‌ترین گونه از این تیره به شمار می‌رود. ببرها جانورانی شبکارچی و مستقل هستند. آن‌ها جانوران ماهری هستند و حتّی می‌توانند به بالای درخت‌ها بروند. این جانوران بر روی زمین هم بسیار ماهر و سریع هستند و می‌توانند با یک حرکت سریع طعمهٔ خود را شکار کند. جانورانی که ببرها از آن‌ها تغذیه می‌کنند عبارت‌اند از: گراز وحشی، آهو، بوفالو و گاو اهلی و برخی پستانداران دیگر. آن‌ها شناگران خوبی نیز هستند. گاهی این جانوران شب‌ها تا ۲۰ کیلومتر راه می‌روند و در یک خیز می‌توانند ۱۰ متر بپرند، ولی با جثهٔ بزرگشان در نود در صد شکارهایشان ناموفق هستند.

01324385602725715123.jpeg

 

20799755415482401313.jpeg70265254242508118048.jpeg

36083993724061731887.jpeg77216416020253364152.jpeg87506724737681347530.jpeg05434650226755396177.jpeg85118124000685754122.jpeg23217722029295106531.jpeg71090743037968930354.jpeg21922714815209002378.jpeg


ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت اول:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 485 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت دوم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 340 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت سوم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 333 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت چهارم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 382 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت پنجم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 299 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت ششم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 267 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت هفتم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 261 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت هشتم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 559 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت نهم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 234 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت دهم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 309 MB

ip_icon_03_ButtonDown.png دانلود قسمت یازدهم:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
غیر مستقیم از Rapidshareغیر مستقیم از Multiuploadfloppy24.png 259 MB

weboptions32.png کیفیت: DVDRip – MKV

infoabout24.png زمان: میانگین هر قسمت ۵۰ دقیقه

infoabout24.png زبان: انگلیسی

key24.png منبع و رمز:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...