Managerr 1616 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 فروردین، ۱۳۹۲ بسیار نابخردانه است که یک کسب و کار شروع کنیم ولی همه ابعاد آن را بررسی نکرده باشیم. برخی گمان می کنند که طراحی و نوشتن یک طرح و کسب کار یک امر فانتزی و غیرضروری است. اما بارها در مشاوره هایی که به شرکتهای مختلف ارائه کرده ام مشاهده نموده ام که چه مسائل ساده ای از کسب و کارشان را فراموش کرده اند و یا در میان راه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم نموده اند. در این راستا سرفصل و رئوس مطالبی که باید در طرح کسب و کار (Business Plan) آورده شود را در این مطلب ارائه می شود. یادمان باشد اگر ایده ای را روی کاغذ بیاورید بیش از 50درصد مشکلات آن مشخص خواهد شد. - بیانیه اهداف (بیانیه ماموریت) - ساختار قانونی و مجوزهای مورد نیاز - تشریح کسب وکار - محصولات یا خدمات (جهت تولید، عرضه و ...) - ساختار سازمانی و تخصص های مورد نیاز - بازار هدف - رفتار مصرف کننده/مشتری - برنامه بازاریابی - فضای رقابت - شیوه های توزیع - تبلیغات - قیمت گذاری - طراحی محصول/خدمت - زمان بندی ورود به بازار - محل ورود به بازار - روندهای صنعت - خلاصه ای از نیازهای مالی - نحوه استفاده از وجوه استقراضی - صورت جریان نقدینگی (بودجه) - پیش بینی درآمد سه ساله - آنالیز نقطه سر به سر (BEP) - پیش بینی مشکلات لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده