رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام

بازی با کلمات

بازی با کلمات صرفا یک بازی نیست بیشتر محتوای اموزشی در کنار ایجاد یک سرگرمی برای بخشیدن غنای بیشتر به دامنه لغاتمان ورفع ایراداتمان مد نظر هست

در محاورات و نوشته هایی که ایجاد یا دریافت میکنیم بارها وبارها اتفاق افتاده به لغاتی برخورده ایم که معنایی گنگ برایمان داشته اند یا ایهامی وجود داشته یا اصلا معنایی اشتباه برایش در نظر داشته ایم.

در این تاپیک کلماتی این چنینی را هرچند به نظرتان ساده بیاید به هرتعدادی که دوست داشتید حتی اگر یک کلمه هم بود! بنویسید برای ذکر تلفظ ومعنای دقیق میتوانید از فرهنگ دهخدا یا معین کمک بگیرید

منتظر فعالیت سازنده شما دوستان عزیز هستیم

با سپاس:icon_gol:

لینک به دیدگاه

عنقا

 

لغت نامه دهخدا

 

عنقا : عنقا. [ ع َ ] (اِخ ) همان عنقاء است که در تداول فارسی زبانان همزه ٔ آن مانند سایر الفهای ممدود، به تلفظ درنیاید. سیمرغ . اشترکا. عنقای مغرب . عنقای مغربی .

 

فرهنگ فارسی معین

 

(عَ نْ) [ ع . عنقاء ] (اِ.) سیمرغ ، نام مرغی افسانه ای که زال پدر رستم را پرورد. جایگاه این مرغ در کوه البرز است .

 

عنقا از ریشه «عنق» و به معنای «دارندهٔ گردن دراز» است. وجه مشترک سیمرغ و عنقا «مرغ بودن» و «افسانه‌ای بودن» است. در واقع عنقا یک اسطورهٔ عربی است و سیمرغ یک اسطورهٔ ایرانی. شباهت‌های گفته شده باعث شده که در ذهن شاعران و نویسندگان این دو مرغ اسطوره‌ای گاهی به هم مشتبه شوند، حال آن که درحقیقت دو خاستگاه متفاوت دارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...