رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[h=2]دانلود کتاب یک مشت تمشک نوشته‌ی اینیاتسیو سیلونه[/h]

yek_mosht_tameshk.jpg

 

یک مشت تمشک، رمانی است از اینیاتسیو سیلونه با نام مستعار «سگوندو ترانکویلی»، ‌نویسنده ایتالیایی که در سال 1952 میلادی انتشار یافت. از همان صفحات اول خواننده حال و هوای سوزان «فونتامارا»، «نان و شراب» و «دانه زیر برف» را بازمی یابد. در گوشه‌ای وحشی و فلاکت‌بار از ناحیه «آبروتسی»، چند خانواده از دیرباز صاحب زمین‌اند که یگانه شکل ثروت است.

این خانواده‌ها از راه خشونت و ریا و با همکاری حکومت های پی در پی، طی قرون و اعصار، استیلای خود را بر کشاورزان فقیر، یعنی «کافونی»ها که طبقه‌ای جدا را تشکیل می‌دهند، حفظ کرده‌اند. نویسنده از زبان یکی از کافونی ها سخن می‌گوید و بی‌هیچ مصالحه‌ای به توصیف آنان می‌پردازد و نادان و معیوبشان می‌نامد؛ اما نه به گونه‌ای غیرفعال، زیرا هریک از کافونی ها احساس مصرانه حق و حقوق و نوعی یقین مذهبی را در خود حفظ کرده است که روزی عدالت ظاهر خواهد شد. اگرچه در رمان های قبلی و در جنوبی ایتالیایی که نویسنده گرامی می‌دارد، حزب «جادوگر بزرگ» و آرمانگراهای همواره و سخت وابسته به آزادی به مقابله با یکدیگر برمی خاستند. در یک مشت تمشک، درست پس از آزادی حزب که از مرحله مبارزه پنهانی و تحت ستم بودن خود ستمکار شده است در مقابل مردانی دلباخته راستی، آزادی و احترام به شرف انسانی قرار می‌گیرد. درام در جایی گره می‌خورد که بعضی از اعضای حزب، ناگزیر می‌شوند از علت وجودی خود در زمان مبارزه با فاشیسم دل برکنند. همان نوع تشویش معنوی موجود در نان و شراب در این کتاب نیز جریان دارد تا در صفحه آخر، مبدل به ایمان یا لااقل امید به دخالتی برتر در جریان حوادث انسانی شود.

 

arrow_left.gif نام کتاب: یک مشت تمشک

arrow_left.gif نویسنده: اینیاتسیو سیلونه

arrow_left.gif مترجم: بهمن فرزانه

arrow_left.gif فرمت: PDF

arrow_left.gif حجم: 27.7 مگابایت

arrow_left.gif برای دانلود نسخه pdf کتاب روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...