رفتن به مطلب

منصوری در ژنو 2013


Mr.101

ارسال های توصیه شده

Carbonado (کربونادو ) نام یکی از محصولات جدید تیونر معروف ، منصوری است . این پسر کربنی بر پایه ی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شکل گرفته و با کیت جدیدش مقداری عریض تر هم شده .
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
Mansory Carbonado

 

از جمله تغییرات ظاهری این مدل خاص می توان به افزایش عرض 40 میلیمتری در محور جلو و 50 میلیمتری در محور عقب و اضافه شدن رکاب های جانبی با ورودی های بهینه سازی شده جهت تهویه مطلوب رادیاتور جلو اشاره کرد . این رکاب ها به کمک کانال های یکپارچه باعث خنک سازی بیشتر موتور و دیسک های ترمز عقب شده اند . همچنین دیفیوزرهایی که در دل اسپویلر عقب ساخته شده اند به کمک بال عقب به ایجاد ثبات قسمت عقب در سرعت های بالا کمک می کنند . علاوه براین باله های جلویی تغییراتی جدید نیز به خود دیده اند . نکته جالب توجه دیگر ، طرح هواپیمای رادرگریز B2 برروی بدنه ی کربونادو است که شاید ذهن بیینده را به سمت توانایی های این هواپیمای مخوف آمریکایی سوق دهد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پس از نمای ظاهری به مشخصات فنی کربونادو می پردازیم . منصوری با اضافه کردن دو توربوشارژر جدید با طراحی خودش و همچنین جایگزین کردن قطعاتی همچون شاتون ، میل لنگ ، سر سیلندر و … با نمونه ی مسابقه ای پیشرانه ای قدرتمند برای پسرکربنی خود دست و پا کرده است . علاوه براین یک سیستم اگزوز جدید از جنس منیفولد با خروجی های ضدزنگ نیز به این خودرو اضافه شده است . پس از این جراحی ها موتور 6.5 لیتری V12 کربونادو با قدرت شگفت انگیز 1250 اسب بخار متولد شده است . این در حالیست که نمونه ی استاندارد 700 اسب بخار قدرت دارد . فدرت بیشتر عملکردی قوی تر با خود به همراه دارد بطوریکه شتاب صفر تا صد این هیولا 2.6 ثانیه و حداکثر سرعتش 380 کیلومتر بر ساعت است . رینگ های فوق العده سبک فورج کاری شده بوسیله ی لاستیک های پیرلی پوشانده شده اند .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در نمای داخلی ، پوشش های چرمی ، پدال های آلومینیومی ضد لغزش و تریم های کربنی بیشتر از همه خودنمایی می کنند . در این مدل همچون کابین هواپیما دکمه ی استارت در سقف جای گرفته است .

لینک به دیدگاه

این اولین بار نیست که نام استالونه برروی یکی از محصولات منصوری قرار می گیرد . پیش از این

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شکل گرفته بود اما در ژنو 2013 منصوری از استالونه ای دیگر که بر پایه ی سوپراسپرت ایتالیایی ،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ساخته شده است رونمایی کرد .
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
Mansory F12 Stallone

 

هم اکنون منصوری یکی از بزرگترین نام ها ی تیونینگ است و با محصولات خود توانسته طرفداران زیادی را در سرتاسر جهان برای خود دست و پا کند . مطمئنا تجربه منصوری باعث شده تا استالونه ی جدید به مراتب زیباتر از استالونه ی قبلی از کار در بیاید . این بار منصوری با اضافه کردن قسمتهایی که بهترین کیفیت را دارند چهره ای متفاوت به فراری برلینتا F12 بخشیده است . منصوری همچون سایر محصولاتش از لباسی کربنی برای این مدل بهره برده ، اما در این محصول برخلاف کارهای منصوری در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از استفاده ی بیش از حد فیبرکربن خبری نیست .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مهمترین تغییر که برلینتا پس از ایستادن مقابل آیینه به خود دیده تغییر در نمای جلو است . منصوری سعی کرده با اضافه کرد حفره های کربنی برروی کاپوت ، سپری با طراحی جدید که ورودیی هایی بزرگ در دل خود جای داده و همچنین اضافه کردن اسپویلری برای ایجاد نیروی رو به پایین ، نمایی متفاوت ایجاد کند که به حق در این زمینه استادانه عمل کرده است .در نمای جانبی رینگ های 5 پره سبک 21 اینچ در جلو و 22 اینچ در عقب با طراحی جدید در کنار رکاب های جدید از مهمترین تغییرات است . در نمای عقب اضافه شدن بال کوچک و جایگزینی قطعات کربنی و خروجی های اگزوز با طراحی جدید قابل توجه هستند .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در قسمت فنی هم تغییرات مهمی اتفاق افتاده است . منصوری با دست کاری ECU و استفاده از سیستم اگزوز اسپرت ، توانسته 35 اسب بخار به این ایتالیایی اضافه کند و قدرت موتور 12 سیلندر 6 لیتری را از 740 اسب بخار به 775 اسب بخار برساند . پس از این تغییرات میزان گشتاور هم با 35 نیوتن متر افزایش به 725 نیوتن متر رسیده است . مهمترین نقطه ضعف این محصول رنگ آمیزی کابین است که هیچ تناسبی با طراحی متفاوت بیرون ندارد اما با این حال این نوع رنگ آمیزی همچون دیگر محصولات منصوری به سفارش مالک خودرو صورت گرفته است .

لینک به دیدگاه

گرونس Gronos نام پروژه ی جدید ی منصوری است که بر پایه ی G65 AMG و

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شکل گرفته . چند روز پیش از نمایشگاه ژنو 2013 مشخص شد که یکی از پروژهای جدید منصوری کار برروی مرسدس بنزهای G کلاس است تا به این خودروی مکعبی اشتوتگارتی روحیه ای اسپرت و نمایی خاص ببخشد .
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
Mansory Gronos

 

برای مرسدس بنز G63 AMG منصوری بطور کامل موتور را مورد بازبینی قرار داد . منصوری با نصب اجزای مسابقه ای مانند پیستون ها ، یاتاقان ها ، میل لنگ و سرسیلندر ها و … و همچنین استفاده از سیستم اگزوز جدید با دو خروجی توانسته موتور 8 سیلندر بای توربو را به قدرت 840 اسب بخار برساند . پس از این جراحی گشتاور گرونس افزایش چشمگیری داشت که منصوری با کمک مهارکننده ی الکترونیکی آن را در حداکثر گشتاور 1000 نیوتن متر محدود کرده است . اما کار برروی مرسدس بنز G65 AMG همجنان ادامه دارد و اطلاعاتی از قدرت و گشتاور جدید این محصول در دسترس نیست .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منصوری در طراحی قسمت های جدید بدنه از فیبرکربن فوق سبک بهره گرفته است . از جمله تغییرات مهم در نمای جلو می توان به اضافه شدن اسپویلر ، چراغ های LED روشنایی روز و فین های کربنی در ورودی های هوا و جلوپنجره اشاره کرد .در تصاویری که مشاهده می کنید هود جلو رنگ آمیزی یک دست زرد رنگ دارد اما برای این قسمت می توان هود یک دست کربنی به رنگ مشکی سفارش داد همچنین سپر عقب را می توان با دیفیوزر و قطعات کربنی تزیین کرد . آیینه های جانبی و سایر تریم ها از کربن هستند تا نمایی اسپرت به مرسدس بنز کلاس G داده شود . به لطف استفاده از رکاب های جانبی جدید و بال های گسترده عرض خودرو 20 میلی متر افزایش پیدا کرده است . رینگ های یک تکه ی ده پره ی 23 اینچی ساخته شده از آلیاژ سبک وزن ، که با تایرهای Vredestein پوشیده شده اند از دیگر تغغیرات نمای ظاهری است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در کابین هم تغییرات زیادی به چشم می خورد از جمله مهمترین تغییرات ، تغییر کنسول است که به طور کامل دوباره طراحی شده است . تلفیق چرم و کربن نمای کابین را اسپرت کرده است . مشتریان هر نوع امکاناتی را که می خواهند می توانند برای کابین سفارش دهند .

لینک به دیدگاه

منصوری یک بار دیگر به سراغ محصولات بنتلی رفته است . منصوری پروژه ی جدیدش که برپایه ی بنتلی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ساخته شده است را سنگویس Sanguis نامگذاری کرده است . همانند سایر محصولات منصوری ، تغییرات نمای ظاهری و داخلی به کمک تریم های کربنی در این محصول حرف اول را می زند .
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
Mansory Sanguis

 

کیت بدنه ی جدید سنگویس موجب تغییر در طراحی نمای جلو شده است که برای این کار از چراغ های جدید اختصاصی روشنایی روز ، هود و بال کربنی کمک گرفته شده است . همچنین برای تغییر در نمای عقب شاهد طراحی دوباره نمای عقب و اضافه شدن دیفیوزری جدید هستیم . استفاده از آرک های بزرگتر در گلگیرها در کنار تغییرات دیگ موجب شده تا محورهای جلو و عقب به ترتیب 50 و 60 میلیمترعریض تر شوند . برای تکمیل تغییرات نمای خارجی از تریم های کربنی و رینگ 22 اینچی ده پره استفاده شده است . برای تزیین کابین منصوری از بهترین مواد استفاده کرده است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پس از تغییرات ظاهری به تغییرات فنی می رسیم . منصوری در این قسمت با دستکاری ECU و استفاده از ***** هوا و سیستم اگزوز جدید توانسته به قدرت 672 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 780 نیوتن متر در 1700 دور در دقیقه دست پیدا کند . پس از این تغییرات موتور W12 شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه ای و حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان آورده است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
منصوری اسم شخص خاصیه؟ یا برگردان mansory رو این شکلی نوشتن؟

 

بله بفرماید اینم یه بیوگرافی در موردش:ws37:

 

کوروش منصوری متولد 1339 در چالوس، موسس کمپانی MANSORY میباشد . او در سال 1989 کمپانی MPdesign را تاسیس کرد . شرکتی که قطعات تیونینگ دیگر شرکت‌های معتبر را تامین می‌کرد. اما این برای کوروش کافی نبود! او تعریف دیگری از تیونینگ داشت. او می گوید شرکتهای مختلف تیونینگ قطعات مورد نیاز را از شرکتهای مختلف تهیه می کنند و روی خودروها سوار میکنند. اما منصوری قطعات مورد نیاز را طبق سلیقه مشتری خود تولید می کند و تنها قطعه ای که تولید نمی کند لاستیک است .

او سال 2004 اولین محصول کمپانی خود را رونمایی کرد؛ یک آستون مارتین DB9. درست یکسال پس از رونمایی اولین محصول رسمی برند Mansory، دومین فرزند باز هم از آستون‌مارتین متولد شد اما این‌ بار مدل Vanquish S با یک پوشش مشکی براق به همراه المان‌های زرد و طلایی، ترکیبی که می‌توان آن را سنت طراحی این شرکت خواند. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد.

سال ۲۰۰۶ بود که برای اولین‌بار سراغ بنتلی رفت. مدل کانتیننتال GT. از دور چهره تهاجمی‌اش، تغییر ماهیت آن را نسبت به نمونه استاندارد نشان می‌داد. منصوری برای نخستین بار از کیت‌های تقویت پیشرانه استفاده کرد، حاصل کار خودرویی با ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت شد.

 

سال ۲۰۰۶، سال پرکاری برای او بود. یک آستون‌مارتین ونتیج هشت سیلندر به اضافه دو بنتلی کانتیننتال GTC و Spur از کارخانه‌اش بیرون آمد. آستون را در دو مدل ساخت. یکی زرد و دیگری تمام مشکی. می‌گویند ایده معلوم بودن کالیپرهای ترمز از پشت رینگ با این خودرو آغاز شده است. او برای بنتلی‌های گفته شده برنامه ویژه‌ای ترتیب داد. فضای کابین آنها را تلفیقی از حس و حال کلاسیک و اسپرت در نظر گرفت.

به ۲۰۰۷ که می‌رسیم، مدل انحصاری با نام Le Mansory به چشم می‌خورد. او توانست مجوز نام‌گذاری این خودرو را با تلاش زیاد از آن خودش کند. این خودرو نیز همان بنتلی کانتیننتال GT بود که تا بن دندان آرایش شده بود. سرعت نهایی این خودرو ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است

او اولین کسی بود که به سراق تیونینگ بوگاتی ویرون رفت , زیرا کسی تا بحال جرأت آن را نداشته که ادعا کند که میتواند این هیولای 1001 اسبی را وحشیتر کند ولی منصوری این کار را کرد و به نظر خود کوروش منصوری , این بهترین اثر خلق شده توسط کمپانی منصوری است.همچنین در تهران خودمان یک دستگاه پورشه پانامرا و یک پورشه کاین ساخته ی کمپانی منصوری تردد میکند. یکی از سیاست ها جالب منصوری این است که نام مشتریان و قیمت محصولاتش محفوظ است و این باعث شده تا هر نوع مشتری با هر سمت و پیشه ای را به سوی خود جلب کند !

از تیونینگهای دیگر او میتوان به benz SLS AMG , porsche panamera , grandtourismo اشاره کرد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

پنچمین و آخرین اثری که از منصوری بررسی می کنیم اسپرنزا Speranza نام دارد . این خودرو بر اساس مرسدس بنز G500 شکل گرفته شده است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
Mansory G Speranza Cabrio

 

این خودروی سه در گرنکابریو این بار به زیر دست منصوری رفته تا با ظاهری متفاوت بیش از پیش برای خود طرفدار دست و پا کند . افزایش عرض 20 میلیمتری که به کمک بالهای تولید شده از فیبرکربن فوق سبک و رکاب های جدید ایجاد شده است ، نمای مردانه تری به این طرح مکعبی بخشیده است . از تغییرات نمای ظاهری در جلو می توان به تغییر سپر جلو و جای گرفتن چراغ های LED روشنایی روز در آن ، تغییر طراحی چراغ های جلو و همچنین استفاده از اجزای کربنی به خصوص برروی در کاپوت اشاره کرد. در زیر قوس های گلگیرها که به اطراف کشیده شده اند رینگ های آلیاژی 24 اینچی قرار گرفته اند . این رینگ های ده پره قلو با لاستیک های Vredestein Ultrac Vorti پوشیده شده اند . در نمای عقب هم تغییراتی مانند استفاده از اسپویلری با طراحی جدید ، قاب های کربنی و همچنین محفظه لاستیک با پوششی از کربن به چشم می خورد . اما پس از نمای ظاهری به تغییرات کابین می رسیم جایی که منصوری با استفاده از روکش های چرم و کربنی سعی در ایجاد فضایی لوکس و اسپرت داشته است . پدال های آلومینیومی و فرمان اسپرت مجهز به ایربگ از دیگر تزیینات قابل توجه در کابین هستند .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منصوری همانند محصولات اخیرش با اضافه کردن اجزای موتور مسابقه به موتور استاندارد سعی در بهبود کارایی پیشرانه داشته است . تعویض سیستم اگزوز و استفاده از یک سیستم اگزوز منصوری با طراحی جدید یکی دیگر از ترفندهای منصوری برای افزایش کارایی بوده است . پس از اعمال این تغییرات ، موتور 8 سیلندر G500 به جای 385 اسب بخار حالت استاندارد توانسته 700 اسب بخار قدرت و گشتاور 900 نیوتن متری که به صورت الکتریکی محدود شده است را تولید نماید .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...