رفتن به مطلب

حرارت بالا عامل ترک در موتور f35


Mr.101

ارسال های توصیه شده

3468_411.jpg مدیر بخش موتورهای نظامی شرکت پرت اند ویتنی اعلام کرده ترک ایجاد شده بر اثر دمای بالا در پره توربین موتور F135 یک فروند از این جنگنده ایجاد شده و نیروی هوایی ایالات متحده برای اطمینان و احتیاط بیشتر تمامی ناوگان این جنگنده را زمینگیر کرده بود.

 

 

 

چنین حادثه‌ای پیش از این نیز برای این جنگنده اتفاق افتاده بود و در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ دو فروند F35B در پره طبقه سوم توربین فشار پایین خود دچار ترک شده بودند. ترک مشاهده شده در روزهای گذشته به شدت سرمایه‌گذاران این طرح و شرکت‌های سازنده را نگران کرده بود، چراکه دقیقآ همانند اتفاق مشابه در ۵ سال پیش بود و احتمال داده می‌شد که این جنگنده در توربین موتور خود دچار مشکلات جدی باشد.

 

 

به گزارش گروه هوافضای هیتنا، موتوری که ترک ۴.۲ میلی‌متری بر روی پره توربین آن مشاهده شده بود، تحت آزمایش سوپرسونیک با نیروی پیشران بالا و در ارتفاع پایین قرار گرفته بود و به گفته شرکت لاکهید مارتین، این آزمایش به دلیل ایجاد حرارت بالا و انتقال حرارت به پره‌ها، باعث ایجاد ترک بر روی یکی از پره‌ها شده بود. به گفته این شرکت، موتور در حالت عادی و آزمایش‌های متداول مشکلی نخواهد داشت.

 

 

شرکت پرت اند ویتنی اعلام کرده که به دلیل بروز چنین اتفاقی در گذشته، بیم آن می‌رفت که این ترک در اثر خستگی در پره‌های ایجاد می‌شود و در صورت صحت این نظریه، موتور می‌بایست تحت بازبینی‌های مجدد طراحی قرار می‌گرفت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...