رفتن به مطلب

بيماري مشترك تمساح ها و كروكوديل ها با انسان


ارسال های توصیه شده

تنها بيماري كه ممكن است از تمساح ها و كروكوديل ها به انسانها سرايت كند ، بيماري سالمونلا( نام انواعي از باكتريها كه موجب مسموميت غذايي شديد مي شوند ) است . البته تا كنون هيچ گونه اطلاعات و آماري در ارتباط با سرايت اين بيماري از تمساح ها و كروكوديل ها به انسانها ثبت نشده است . يك نوع از آن را در روده خود ميپرورانند . اين باكتري ها با مدفوع دفع مي گردند و در محيطهاي آبي رشد و تكثير مي يابند . معمولاً‌ برروي تمساح ها و كروكوديل هاي سالم اثر ندارند اما آنهايي كه دچار ضعف سلامت هستند ، از تكثير بيش از حد اين باكتري ها رنج مي برند ، و در نهايت باعث ايجاد مشكلات جدي در تمساح ها و كروكوديل هاي ضعيف مي شوند . بيشتر انسانهاي سالم توان غلبه بر سالمونلا را دارند اما اشخاصي كه از سلامت چنداني برخوردار نيستند ، درمعرض خطر زيادي هستند .

لازم به ذكر است كه آسانترين راه براي جلوگيري از سرايت اين باكتري ، رعايت نظافت جايگاه ، شستن دستها و استفاده از ضدعفوني كننده هاي قوي ضد باكتريايي است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...