رفتن به مطلب

ایده ای جالب و زیبا برای سبزه عید که تا به حال ندیده اید


afa

ارسال های توصیه شده

این کار را باید حدود یک هفته و یا 10 روز قبل از شروع تعطیلات نوروزی شروع کنید و این نهایت زمانی است که برای درست کردن سبزه عید به آن نیاز دارید. این یک کار بزرگ و لذت بخش است که بهتر است آن را با فرزندان خود انجام دهید و اجازه دهید در کنار شما از انجام این کار لذت ببرند.

 

آنچه که برای درست کردن سبزه تخم مرغی نیاز دارید :

_ پوسته تخم مرغ – نصف آن که سالم شکسته شده باشد

_ دانه گندم – از فروشگاه مواد غذایی بهداشتی تهیه کنید

_ خاک گلدان

_ کارتن پلاستیکی تخم مرغ

_ سوزن یا پین

_ یک تکه کوچک کاغذ یا یک پارچه توری

_ گلدان کوچک یا کاسه و یا جا تخم مرغی ویا هر ظرف کوچکی

_ قاشق

_ بطری اسپری از آب

 

sab02.jpg

 

 

 

ایجاد سوراخ روی پوسته

پوسته تخم مرغ را در یک جای ثابت قرار داده ، که مسطح باشد سپس با سوزن یک سوراخ پایین پوسته ایجاد کنید. سپس چند سوراخ دیگر در کنار اولین سوراخ بزنید تا سوراخ گشادتر شود.

 

sab03.jpg

 

 

 

شکل دادن به لبه پوسته

به آرامی لبه پوسته را کم کم به فرم چین چین بشکنید طوری که خود پوسته آسیبی نبیند .تا زمانی که می شود این کار را انجام دهید. به این ترتیب دور تا دور آن دندانه دار می شود. اگر شما می خواهید کار را برای تخم مرغ های متعدد انجام دهید، سعی کنید تمامی تخم مرغ ها را به یک فرم و هم اندازه درآورید .

 

sab04.jpg

 

 

 

پوشاندن سوراخ ایجاد شده

یک تکه کوچک پارچه توری یا یک تکه کاغذ نازک روی سوراخ بگذارید و روی آن را بپوشانید تا خاک از داخل آن بیرون نریزد .

 

sab05.jpg

 

 

 

ریختن خاک

با استفاده از یک قاشق ، مقدار کمی از خاک گلدان را در پوسته تخم مرغ خود بریزید. بیش از حد خاک نریزید و سپس با استفاده از انگشت یا قاشق ، به آرامی سطح روی آن را صاف کنید .

 

sab06.jpg

 

 

 

ریختن دانه ی گیاهی مانند گندم

روی خاک با اسپری آب بپاچید تا تا زمانی که مرطوب شود. سپس دانه های گندم را روی آن بریزید . اطمینان حاصل کنید که حتما یک لایه ضخیمی از دانه روی هر کدام از تخم مرغ ها قرار گرفته باشد .

 

sab07.jpg

 

 

 

ریختن خاک روی دانه ها

دوباره با استفاده از قاشق یک لایه خاک روی دانه ها می ریزیم تا به اندازه کافی روی سطح دانه ها را خاک فراگیرد و دانه ها دیگر پیدا نباشند.

 

sab08.jpg

 

 

 

مرطوب نگه داشتن

خاک خود را همیشه اسپری بزنید و مطمئن باشید که آن را مرطوب نگه داشته اید .برای اینکار باید هر روز چند بار روی آن اسپری آب بپاچید . به این ترتیب بعد از 3 یا 4 روز ریشه ها در می آیند و سبزه ها بیرون می زنند.

 

sab09.jpg

 

 

بهتر است برای انجام این مراحل و در طول کار و تا زمانی که سبزه های ما در بیایند از یک کارتن تخم مرغ که پلاستیکی است استفاده کنید، و پوسته ها را در آن قرار دهید اما اگر از یک کارتن تخم مرغ مقوا یی استفاده کنید باعث خواهد شد که مقوا هم نم دار شود و نم به دور تا دور پوسته ها منتقل شود و باعث آسیب رساندن به پوسته ها شود و یا باعث شود پوسته ها به مقوا بچسبد.

 

در آخر هم که دیگر سبزه ها در آمدند می توانید این تخم مرغ های زیبا را به یک ظرف دیگر منتقل کنید و بالای هر کدام اسم هر یک از اعضای خانواده را زده و یک باغ کوچک در خانه اتان درست کنید و به استقبال روزهای زیبای بهاری بروید.

 

 

 

sab10.jpg

لینک به دیدگاه

سبزه ی عید مدل عروسکی :

 

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3%DA%A9.jpg

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3%DA%A9%DB%8C.jpg

کاشت سبزه عروسکی :

برای کاشت سبزه عروسکی نیار به یک جوراب نازک زنانه کرم رنگ دارید و کمی خاک اره برای پر کردن جوراب و بذر چمن برای موهای سبزه عروسکی

 

طرز تهیه سبزه عروسکی :

ته جوراب را بذر چمن بریزید و روی آن خاک اره بریزید و ته جوراب را گره بزنید

برای پوش و بینی سبزه عروسکی قسمت هایی ار جوراب و خاک اره را عقب بکشید و نخ یا کش را دور آن بپیچید تا جای گوش ها و بینی را مشخص کنید

به مدت ۱۲ ساعت سبزه عروسکی را در آب بگذارید و پس از آن سبزه عروسکی را در ظرف دیگری قرار دهید و روزی یک مرتبه آبیاری کنید و روی آن پلاستیک بکشید و روی پلاستیک سوراخ ایجاد کنید تا هوا در گردش باشد

وقتی بذر جوانه زد پلاستیک را بردارید

اگر به جای چمن از بذر لعابدار استفاده می کنید سبزه عروسکی خود را با جوراب و خاک اره بسازید سپس سپس بذر لعابدارتان را بخیسانید و مستقیما روی قسمت های مختلف ماکت بمالید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...